Pagina 30 van 100
					
				
				Geplaatst: 04 feb 2010, 22:29
				door nieknatuurlijk
				zuigerstop? (bougie met een bout gebruikte ze vroegah volgens mn pa)
			 
			
					
				
				Geplaatst: 04 feb 2010, 22:33
				door Twowheeler
				Zuigerstop kan funest zijn voor je hele blok.
Ik heb het gedaan met een ring- steek sleutel.
De ring deed ik in een gat van het vliegwiel. De steek kant op de steppenbalk. Met een lap ertussen uiteraard.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 04 feb 2010, 22:39
				door NIX
				Ben ook geen van zuigerstop en achterrem kan je kruk torderen. Gebruik een oliefiltersleutel type ketting uit de 2 eurobak. Dan mol je ook geen spoeltjes.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 feb 2010, 10:26
				door koppel
				of een luchttol/slagmoersleutel..............zelf heb ik er een op accu..........was wel duur
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 feb 2010, 13:50
				door Nico378
				Ik heb een zelf gemaakt .
Een stuk harthout en daar een stuk leer aan ( Hondenhalsband )
Als het echt goed vast zit , glijd hij soms door , even in een emmer water dompelen en dat is ook opgelost  

 
			
					
				
				Geplaatst: 05 feb 2010, 16:01
				door Vincent2
				Een vraagske over vastlopers:
ik vraag me eig af of je met goedkopere cilinders sneller een vastloper krijgt? 
Lijkt me logisch dat alles te maken heeft met smering, snelheid van op en neergaan en de speling tussen zuiger en cilinder. Conclusie: een duurdere cilinder heeft dus evenveel kans op een vastloper (enige verschil is dat zolang hij rijd, hij beter presteert omdat hij lichter is ofzo?)
Nogal oppervlakkige kijk erop voor kenners wrss, maarja ben maar een beginner hé 
 

 
			
					
				
				Geplaatst: 05 feb 2010, 17:02
				door Zwepper
				hij presteert niet beter omdat hij lichter is maar omdat bij een ori cilinder de poorten veel beter zijn afgewerkt dan bij een imitatie cilinder. Dit kun je overigens wel aanpassen maar het is wel zo idd dat je met een imitatie net zo snel een vastloper kan krijgen als met een originele cilinder 

 
			
					
				
				Geplaatst: 05 feb 2010, 17:10
				door marco
				Wimmel O schreef:Welk gereedschap is handigst als je de vliegwielmoer eraf wil halen? Een vliegwieltrekker heb ik al wel liggen. Ik ben zelf niet zo kapot van de methode met de achterrem
Ik gebruik gewoon een hele grote bacho.
Gewoon tussen de openingen van het vliegwiel zetten.
 
			
					
				
				Geplaatst: 05 feb 2010, 18:57
				door marco
				 
Is deze versnellingsbak eigenlijk nog wat waard?
 
			
					
				
				Geplaatst: 05 feb 2010, 20:56
				door ginofs1
				marco schreef:
Is deze versnellingsbak eigenlijk nog wat waard?
 
nee niet echt deze is van een rd50.
daar zijn er zat van.
 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2010, 00:39
				door NIX
				Vincent2 schreef:Een vraagske over vastlopers:
ik vraag me eig af of je met goedkopere cilinders sneller een vastloper krijgt? 
Lijkt me logisch dat alles te maken heeft met smering, snelheid van op en neergaan en de speling tussen zuiger en cilinder. Conclusie: een duurdere cilinder heeft dus evenveel kans op een vastloper (enige verschil is dat zolang hij rijd, hij beter presteert omdat hij lichter is ofzo?)
Nogal oppervlakkige kijk erop voor kenners wrss, maarja ben maar een beginner hé  

 
Een niet recht geboorde cilinder zaal zeker vastlopen. Maar verder maakt het niet zoveel uit. Goed inrijden scheelt. Wat wel sneller kan warmlopen is een imi zuiger. Sommige goedkope merken zijn echt waardeloos.
 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2010, 09:11
				door nieknatuurlijk
				marco schreef:Wimmel O schreef:Welk gereedschap is handigst als je de vliegwielmoer eraf wil halen? Een vliegwieltrekker heb ik al wel liggen. Ik ben zelf niet zo kapot van de methode met de achterrem
Ik gebruik gewoon een hele grote bacho.
Gewoon tussen de openingen van het vliegwiel zetten.
 
Toen ik nog geen zuigerstop had, had ik 2 boutjes met moertjes in de gaten van het vliegwiel gedaan, deze aan elkaar verbonden met zo'n dingetje waarmee je het stuur op z'n plaats houd(de bovendste). Dan krijg je een boogje op je vliegwiel, daar zette ik een stang in. Nu kon ik dat boutje makkelijk losdraaien.
 
			
					
				
				Geplaatst: 08 feb 2010, 12:21
				door Vincent2
				hadden fs1's met een spatbord zonder kabelgoot dan geen gaatje in het frame om de kabels door te steken? of hoe zit dat juist?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 feb 2010, 13:09
				door pee67
				Vincent2 schreef:hadden fs1's met een spatbord zonder kabelgoot dan geen gaatje in het frame om de kabels door te steken? of hoe zit dat juist?
Het frame is niet anders...
 
			
					
				
				Geplaatst: 08 feb 2010, 13:15
				door Vincent2
				wat voor één zat op een 1j6 kr?