Pagina 30 van 41

Geplaatst: 06 nov 2008, 14:32
door PD
de spoelers komen idd iets over het blok heen
op de foto lijkt het veel meer omdat die niet tegen het blok zit aan geduwd..
in werkelijkheid is het 1 mm ongeveer
hier moet nog een oplossing voor komen,
misschien de spoeler iets verder dicht solderen
want hij is toch groot genoeg
ik vind het gewoon leuk om te proberen!

Geplaatst: 06 nov 2008, 15:48
door Niels
PD schreef:met een veil


Respect @ handwerk :lol: 8)

Geplaatst: 06 nov 2008, 19:08
door Giel_fs1
ik zou als ik jou was wel even goed nadenken of dat dicht solderen, dat dat niet te beun word :P

Geplaatst: 07 nov 2008, 08:56
door YamaSam
en je je blok nog openkrijgt nadien? :mrgreen:

Geplaatst: 07 nov 2008, 21:23
door Giel_fs1
wel een idee voor lekkende blokken, gewoon lassen dat alu :P

Geplaatst: 07 nov 2008, 21:28
door Tombo
Ja, als je goed kan lassen, anders zit én je blokje vast, en het lekt nog steeds :P

Geplaatst: 07 nov 2008, 21:30
door Giel_fs1
is ook heel lastig, een collega van me heeft een koelvloeistof lekkend blok van een r1, hadde ze hem laten alu lassen maar als het afkoeld zie je het gewoon weer scheuren, je moet eigenlijk precies hetzelfde materiaal hebben.

Geplaatst: 07 nov 2008, 21:32
door Tombo
Beste is om het aluminium ook voor te verwarmen, en heel langzaam laten afkoelen. Ik las ook ergens dat iemand die aan aluminium carters had gelast, ze had ingegraven in warm zand, zodat ze langzaam afkoelden :P

Geplaatst: 07 nov 2008, 21:36
door ronny
wij leggen er ook wel eens na het lassen een lasdeken overheen
maar het belangrijkste is inderdaad voorverwarmen

Geplaatst: 09 nov 2008, 13:56
door Frederik
toen men pa gevallen was met men suzuki ts 185 zat er een groot gat in het cater (door het rempedaal)
dat hebben wij ook proberen te (laten) lassen, maar is nooit goed gelukt
daarna hebben we gewoon een loctite 2 componenten lijm gekocht voor aluminium die tegen hoge temperaturen kon, en het heeft nooit meer gelekt (suzuki is intussen wel verkocht)
ik zal straks is kijken welke lijm dat was

edit; vergeten te kijken, zal voor morgen zijn

de reden waarom het carter barstte tijdens het lassen, was omdat het een aluminium-magnesium legering is, ik heb al enkele aluminium stukken laten lassen, en dat ging wel zonder problemen, en volgens mij hebben ze dat niet op een speciale manier laten afkoelen. Het materiaal waarmee gelast wordt, moet gewoon juist zijn, anders krijg je geen goede las

Geplaatst: 25 nov 2008, 20:32
door ginofs1
PD schreef:de spoelers komen idd iets over het blok heen
op de foto lijkt het veel meer omdat die niet tegen het blok zit aan geduwd..
in werkelijkheid is het 1 mm ongeveer
hier moet nog een oplossing voor komen,
misschien de spoeler iets verder dicht solderen
want hij is toch groot genoeg
ik vind het gewoon leuk om te proberen!


hoi pd tijd niets meer gehoord.
hoe staat het er mee is de cilinder al klaar rijdend?

Geplaatst: 25 nov 2008, 21:44
door PD
ik heb er idd even bijna niks aan gedaan,
ik heb al wel een begin gemaakt om het rechter spoelkanaal breder te maken in het carter,
binnen kort kerst vakantie en dan kan ik er mooi aan werken!

Geplaatst: 03 dec 2008, 18:35
door Andries
tering man wat een poorten :shock: !! is van een yamaha tz 50

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 03 dec 2008, 18:37
door Triforce
nice 8)

Geplaatst: 03 dec 2008, 19:39
door jeroenvans
is gewoon een mooie vorm van gewichtsbesparing :prof: