Pagina 29 van 94

Geplaatst: 23 jun 2013, 23:28
door ginofs1
bajaboy schreef:zal ik morgen even uitzoeken waar die weg komt.maar het zal zomaar kunnen.
zal eens kijken wat de verschillen zijn ,dit wil ik dus nooit meer


ohjah die moeren zitten trouwens wel bij je remschoenen. ik was bang dat je anders niet door zou rijden :lol:

Geplaatst: 24 jun 2013, 00:30
door YamaSam
Mij zit me vandaag tegen dat ik een belangrijk pakket voor hilversum dat ik voor mn vertrek naar München bij de dringend te doene zaken had gelegd, daar nogsteeds lag! Neem ik morgen vrijaf voor kerel, woensdag heb je'm dan

Geplaatst: 24 jun 2013, 12:34
door bajaboy
ginofs1 schreef:
bajaboy schreef:zal ik morgen even uitzoeken waar die weg komt.maar het zal zomaar kunnen.
zal eens kijken wat de verschillen zijn ,dit wil ik dus nooit meer


ohjah die moeren zitten trouwens wel bij je remschoenen. ik was bang dat je anders niet door zou rijden :lol:


die moeren kunnen niet bij de remschoen komen (ik heb t type met losse tandwiel die in die rubbers )

Geplaatst: 24 jun 2013, 16:37
door marco
Moeren zitten nooit aan de binnenkant van de remtrommel :wink:

Geplaatst: 24 jun 2013, 22:17
door rise and shine
rise and shine schreef:
visser schreef:
rise and shine schreef:Dat de volvo sinds een paar dagen super slecht loopt op LPG, en ik maar niet kan ontdekken wat er mis mee is.
Dus nu rijd ik op dure benzine :cry:


Het kan zijn dat de afsluiter van je benzineklep niet goed afsluit. Een mengsel gas en benzine vind die echt niet lekker.
Trek de benzine slang maar eens van de carburateur af als de motor loopt. Hier mag echt geen druppel uitkomen. Afsluiter kost 15€ of zoiets.

Wat voor volvo is het? Welke carburateur zit er op? Als er een cd175 carburateur op zit is vaak de oplossing daar een nieuw rubbertje in te zetten. Kost ook niets.

Maar goed dit is gissen. Welk type volvo en welke carburateur.

Cees


Een volvo amazon van 69 met B20a motor en met een Zenith 175 CD carburateur. :wink:

Verder een Lotavo verdamper waar ik gister avond een revisie setje voor heb besteld.

Het probleem is eigenlijk dat hij super lekker rijd op benzine :mrgreen: wat na mijn idee alleen kan betekenen dat hij nooit goed op lpg heeft gedraaid.

Dus, vandaag vertrek ik eerst voor een paar dagen naar Mettet en als ik terug ben ga ik de verdamper reviseren :wink:


Even een update, dit weekend de verdamper gereviseerd, de membranen waren eigenlijk nog wel oke, maar de vorige eigenaar had hem helemaal in elkaar gezet met kit. dus alles mooi schoon gemaakt nieuwe rubbertjes...

Starten, nog steeds kak lopen, bleek het verbinding stuk onder het mengstuk (?) (dat wat op de carb komt te liggen) er gewoon los bij hing... een wonder dat de auto uberhaupt nog liep en niet is ontploft :lol:

Geplaatst: 24 jun 2013, 23:04
door ginofs1
YamaSam schreef:Mij zit me vandaag tegen dat ik een belangrijk pakket voor hilversum dat ik voor mn vertrek naar München bij de dringend te doene zaken had gelegd, daar nogsteeds lag! Neem ik morgen vrijaf voor kerel, woensdag heb je'm dan


hum het best is dat mpro hem buiten gaat openen :roll:

Geplaatst: 25 jun 2013, 08:45
door Niels
ginofs1 schreef:
YamaSam schreef:Mij zit me vandaag tegen dat ik een belangrijk pakket voor hilversum dat ik voor mn vertrek naar München bij de dringend te doene zaken had gelegd, daar nogsteeds lag! Neem ik morgen vrijaf voor kerel, woensdag heb je'm dan


hum het best is dat mpro hem buiten gaat openen :roll:


:lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 25 jun 2013, 10:21
door Tombo
Wel filmen

Geplaatst: 26 jun 2013, 16:22
door Niels
Dat iemand gvd mijn oscilloscoop op Chinees heeft ingesteld :lol: :P

Geplaatst: 26 jun 2013, 17:05
door Jens36
Niels schreef:Dat iemand gvd mijn oscilloscoop op Chinees heeft ingesteld :lol: :P


Succes daarmee :lol:

Geplaatst: 26 jun 2013, 17:15
door Niels
Heb het al omgesteld, gewoon de handleiding zoeken en dan de menustructuur volgen :P

Geplaatst: 26 jun 2013, 22:50
door Tombo
Wilde een stukje gaan rijden met de Dax, sloeg 'ie niet aan. 4 x de hele parkeerplaats rond gerend (lachen, 125cc 4-takt :!: ) nog steeds niet aan. Vonken deed 'ie, maar kreeg blijkbaar geen benzine, terwijl ik er in principe pas nog mee gereden had. Carb eraf gehaald, ja hoor, tijdens het checken wat voor sproeier er in zat van 't weekend was de 't pennetje wat de vlotter op z'n plek houdt eruit gevallen, inclusief vlotter plus naald. Alles weer terug gemonteerd. Niet goed dus...... Vlotternaald zat niet goed, dus die hele k*t dax kreeg geen benzine :evil: ik was bek af.
Toen ik alles weer goed had was het 2x kicken en lopen :evil:

Geplaatst: 26 jun 2013, 22:51
door NIX
Prutsaap.

Geplaatst: 26 jun 2013, 22:52
door joosie1234
NIX schreef:Prutsaap.


:lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 28 jun 2013, 20:23
door Jeti
M'n zeiltje is eraf gevlogen.. En water naar binnen gelopen bij het dakraam (was al lek, dus had het netjes afgedekt).
Nu is m'n hele dak (binnenkant) nog rotter en moet ik het echt vervangen.
Dus: remmen, kachel, kentekenplaatverlichting, koplampen, ruitenwisserbladen.
Keuring.
Vakantie.
Hele inbouw (bankjes, kasten, zijkanten, plafond) eruit en nieuwe inmaken. Dan kan ik wel meteen ook die bankjes van normaal hout maken, niet dit spul. (soort heeeeeeel dik lomp zwaar geperst "karton"). Onderkastjes zijn er al eerder uitgeweest bij het lassen van de bodem, was goed te doen. Maar nu dus ook de bovenkastjes, zijkanten en plafond.. Met onderliggende isolatie natuurlijk (hoop niet al teveel schimmelbende).

Oh ja, rampfoto!!
Inmiddels kan ik het aan de rechterkant ong. 1 cm omhoog duwen.. :roll:

Afbeelding


(Heel erg vind ik het ook weer niet hoor, hoort bij de hobby. Kan het nu nog iets meer naar eigen smaak aanpassen, en het is maar houtwerk, is makkelijker te doen dan metaal-herstel :P Maar beetje paniek zaaien is wel leuk soms.).