Pagina 29 van 101
Geplaatst: 04 jul 2011, 21:58
door mpro09
satéprikkers

Geplaatst: 04 jul 2011, 22:22
door ginofs1
mpro09 schreef:satéprikkers

is niet het beste.
vooral bij een oudere motor zit er verschil tussen de cilinders.
beter op vacuüm afstellen.
Geplaatst: 06 jul 2011, 18:54
door Yamaha rd50m
zit hier met twee brommers die ik met choke stationair kan laten draaien, maar zonder choke lukt het echt niet,
iemand goede voorstellen?
Geplaatst: 06 jul 2011, 19:00
door pee67
- een iets grotere sproeier erin zetten
- gasnaald standje verzetten
Geplaatst: 06 jul 2011, 19:05
door ginofs1
en de carb goed door spuiten
Geplaatst: 06 jul 2011, 19:49
door Camiel
is een tussenschot in de uitlaat dat los zit/aan 1 kant loszit (du trilt) erg?
Ik startte net fs1 met demper en toen rammelde er in de uitlaat was, een tussenschot dus...
Kan dat kwaad?
Geplaatst: 07 jul 2011, 09:51
door NIX
Nee, het is alleen bloedirritant.
Geplaatst: 07 jul 2011, 10:00
door koppel
zit hier met twee brommers die ik met choke stationair kan laten draaien, maar zonder choke lukt het echt niet,
iemand goede voorstellen?
hoofdsproeier/gasnaald hebben geen invloed op stationair lopen
inderdaad de carb goed doorspuiten met lucht of remmenreiniger, vooral die kleine kanaaltjes
nasst hoofdsproeier zit nog een klein sproeiertje, eruit draaien en ook doorblazen, luchtschroefje aan achterkant ook verwijderen en doorblazen, in het losse vlotterbakje zit ook een kanaaltje wat je kan doorblazen
Geplaatst: 07 jul 2011, 10:07
door NIX
Zit de pen om de gasschuif omhoog te trekken er wel in? Geen lekke keerringen/voetpakking? Ontsteking op tijd? Gasnaald aanwezig?
Dat sproeiertje in de vlotterbak is voor het startcircuit, dus zeg maar de choke. Ik heb wel eens carbs gezien waarbij de luchtinlaat van het startcircuit was dichtgeknepen.
De stationairsproeier naast de hoofdsproeier moet je er eens uitdraaien en niet doorblazen, maar met een haar van een staalborstel of binnenkabel schoonpurken. Hetzelfde geldt voor de gaatjes in de zijkant van de sproeierbuis voor de remlucht.
Soms moet je een huis een nachtje in de azijn of dasty leggen en dan schoonspuiten of ultrasoon laten reinigen.
Soms is het niet de carb, maar is de cilinder/zuiger gewoon helemaal op.
Geplaatst: 07 jul 2011, 10:33
door Yamaha rd50m
NIX schreef:Zit de pen om de gasschuif omhoog te trekken er wel in? Geen lekke keerringen/voetpakking? Ontsteking op tijd? Gasnaald aanwezig?
Dat sproeiertje in de vlotterbak is voor het startcircuit, dus zeg maar de choke. Ik heb wel eens carbs gezien waarbij de luchtinlaat van het startcircuit was dichtgeknepen.
De stationairsproeier naast de hoofdsproeier moet je er eens uitdraaien en niet doorblazen, maar met een haar van een staalborstel of binnenkabel schoonpurken. Hetzelfde geldt voor de gaatjes in de zijkant van de sproeierbuis voor de remlucht.
Soms moet je een huis een nachtje in de azijn of dasty leggen en dan schoonspuiten of ultrasoon laten reinigen.
Soms is het niet de carb, maar is de cilinder/zuiger gewoon helemaal op.
het zijn alletwee geen mukini carbs, ontsteking staat volgens mij wel goed, met choke start hij ook altijd direct,
ga straks dan eens alles proper maken en zien wat effect dat heeft,
alvast bedankt
Geplaatst: 07 jul 2011, 19:10
door marco
Valse lucht ergens?
Membraam nog goed?
Geplaatst: 11 jul 2011, 11:41
door Yamaha rd50m
juist even mee bezig geweest, alles proper gemaakt, gaatjes goed open gemaakt,
maar krijg het nog altijd niet goed, met choke wil hij echt netjes lopen,
als de choke af gaat gaat hij even hoog in toeren en daarna valt hij stil.
Geplaatst: 11 jul 2011, 11:45
door Twowheeler
Dat is raar.
Plotseling in toeren schieten wijst meestal op een te arm mengsel

(of teveel/valse lucht)
Geplaatst: 11 jul 2011, 11:57
door Camiel
kan je een gepoedercoat (rood) frame grof opschuren en dan met zwart overspuiten? Of kan dat niet zomaar?
Grts

Geplaatst: 11 jul 2011, 12:08
door NIX
Ik zou het juist fijn opschuren en goed onvetten.