Pagina 29 van 100
					
				
				Geplaatst: 14 dec 2010, 22:55
				door the_destroyers
				Camiel schreef:Camiel schreef:17 mm spruitstuk met 16mm carb en snelle schijf bedoel je dan Nix?
is dat dan beter 17 mm spruitstuk met 16mm, volgens mij haalt dat niet veel uit ?
 
denk ik toch ook niet? Er kan toch maar zoveel benzine door als de carb doorlaat?
 
			
					
				
				Geplaatst: 14 dec 2010, 22:57
				door the_destroyers
				eigenlijk heb ik me altijd afgevraagd welke cilinder ik heb:
Ik heb een 2ru, en er staat Fs1 op de cilinder. Maar tis een orri, geen immi.
Weet iemand het?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 dec 2010, 23:01
				door marco
				the_destroyers schreef:eigenlijk heb ik me altijd afgevraagd welke cilinder ik heb:
Ik heb een 2ru, en er staat Fs1 op de cilinder. Maar tis een orri, geen immi.
Weet iemand het?
Imitatie fs1 cilinder.
 
			
					
				
				Geplaatst: 14 dec 2010, 23:03
				door the_destroyers
				marco schreef:the_destroyers schreef:eigenlijk heb ik me altijd afgevraagd welke cilinder ik heb:
Ik heb een 2ru, en er staat Fs1 op de cilinder. Maar tis een orri, geen immi.
Weet iemand het?
Imitatie fs1 cilinder.
 
een immi? Maar hij ziet er absoluut niet immi uit!
 
			
					
				
				Geplaatst: 14 dec 2010, 23:05
				door marco
				Maak es een foto.
Dit is een ori fs1 cilinder:
 
Kijk ook hoe mooi de letters fs1 gegoten zijn dat is bij imi's wel eens anders.
 
			
					
				
				Geplaatst: 14 dec 2010, 23:06
				door Twowheeler
				NIX schreef:Nee. Ik heb het niet over de carb. Ik zou niet weten waarom je die zou moeten opboren.
Ik heb hier nog wel een schijfhuis liggen met een erin gelaste lange 9mm doorlaat. Ik kan me niet herinneren dat die ooit op NL FS1's zaten.
Nee dan begrijp je mij ook verkeert 
 
Wat heeft een 17mm spruitstuk voor zin op een 16mm carb? 
En die kleine doorlaat schijfhuizen waarop zaten die dan?
 
			
					
				
				Geplaatst: 14 dec 2010, 23:15
				door the_destroyers
				marco schreef:Maak es een foto.
Dit is een ori fs1 cilinder:

Kijk ook hoe mooi de letters fs1 gegoten zijn dat is bij imi's wel eens anders.
 
nja zo ziet de mijne er ook wel uit, ben net gaan kijken.
Hoe hard zou zo'n cilinder lopen op mijn 2ru 4bak, met een 4de waar ik niet echt in versnel en een 16mm carb?
 
			
					
				
				Geplaatst: 14 dec 2010, 23:18
				door marco
				70-80 ligt eraan of je een snelle schijf en uitlaat hebt.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 dec 2010, 23:19
				door the_destroyers
				marco schreef:70-80 ligt eraan of je een snelle schijf en uitlaat hebt.
snelle uitlaat wel, maar schijf weet ik niet. Dat is idd de snelheid die ik haal onbegrenst. Gaat een immi ook zo hard?
 
			
					
				
				Geplaatst: 15 dec 2010, 00:15
				door NIX
				Twowheeler schreef:NIX schreef:Nee. Ik heb het niet over de carb. Ik zou niet weten waarom je die zou moeten opboren.
Ik heb hier nog wel een schijfhuis liggen met een erin gelaste lange 9mm doorlaat. Ik kan me niet herinneren dat die ooit op NL FS1's zaten.
Nee dan begrijp je mij ook verkeert 

Wat heeft een 17mm spruitstuk voor zin op een 16mm carb? 
En die kleine doorlaat schijfhuizen waarop zaten die dan?
 
Je hebt de grote spruitstukken en de begrensde, meer is het niet. De onbegrendse spruitstukken zijn vaak net een pietsje groter dan 16mm. Ik zal morgen een schuifmaat in wat spruitstukken steken, dan weten we of ze 16 of 17 zijn. Het zal weinig uitmaken. Wat ik bedoel is dat het in elk geval niet om een begrensd exemplaar ging. Die zijn 9mm. Loopt voor geen meter met een 10mm ervoor. Een onbegrensd exemplaar is dan meteen een verbetering.
 
			
					
				
				Geplaatst: 15 dec 2010, 12:10
				door Tombo
				the_destroyers schreef:marco schreef:the_destroyers schreef:eigenlijk heb ik me altijd afgevraagd welke cilinder ik heb:
Ik heb een 2ru, en er staat Fs1 op de cilinder. Maar tis een orri, geen immi.
Weet iemand het?
Imitatie fs1 cilinder.
 
een immi? Maar hij ziet er absoluut niet immi uit!
 
`
Heb je hem er al afgehaald, eigenlijk kan je dat alleen zien als je de cilinder af haalt. De ouderwetse FS1 imitatiecilinders zijn over het algemeen veel netter gegoten
 
			
					
				
				Geplaatst: 15 dec 2010, 12:12
				door the_destroyers
				Tombo schreef:the_destroyers schreef:marco schreef:the_destroyers schreef:eigenlijk heb ik me altijd afgevraagd welke cilinder ik heb:
Ik heb een 2ru, en er staat Fs1 op de cilinder. Maar tis een orri, geen immi.
Weet iemand het?
Imitatie fs1 cilinder.
 
een immi? Maar hij ziet er absoluut niet immi uit!
 
`
Heb je hem er al afgehaald, eigenlijk kan je dat alleen zien als je de cilinder af haalt. De ouderwetse FS1 imitatiecilinders zijn over het algemeen veel netter gegoten
 
en zijn die ,oude immi's goeie kwaliteit?
 
			
					
				
				Geplaatst: 15 dec 2010, 12:56
				door NIX
				Ik denk dat ze vooral versleten en afgeragd zijn. Op de ori cilinders stond rechts TUM178 een ze hebben de tattoo in de nek. Zie het cilindertopic. Daar staat alles in. Wat is er met je eigen cilinder aan de hand?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 dec 2010, 13:50
				door Camiel
				the_destroyers schreef:Camiel schreef:Camiel schreef:17 mm spruitstuk met 16mm carb en snelle schijf bedoel je dan Nix?
is dat dan beter 17 mm spruitstuk met 16mm, volgens mij haalt dat niet veel uit ?
 
denk ik toch ook niet? Er kan toch maar zoveel benzine door als de carb doorlaat?
 
ja daarom vind ik het ook raar wat Nix zei...
 
			
					
				
				Geplaatst: 15 dec 2010, 14:16
				door Tombo
				NIX schreef:Ik denk dat ze vooral versleten en afgeragd zijn. Op de ori cilinders stond rechts TUM178 een ze hebben de tattoo in de nek. Zie het cilindertopic. Daar staat alles in. Wat is er met je eigen cilinder aan de hand?
Tum178 staat ook op sommige imitatie's.
De tattoo zegt eigenlijk alles