Pagina 29 van 41
Geplaatst: 04 nov 2008, 13:10
door YamaSam
en zeggen dat ik vroeger hopen van die camino 65cc polini waterkoelers had..

Geplaatst: 04 nov 2008, 14:42
door YamaSam
meanwhile, back in the Samcave
experimentje lopen met 'stromingstiming' (geen idee hoe ik het anders moet noemen..)
staat er hier nog vrij grof voor, maar het is uiteindelijk de bedoeling een kolk te krijgen in de topspoeler,
die de wolk helpt van het uitlaatgat weg te blijven..
elke rand heeft een richting, in de hoop dat het totaal de juiste beweging maakt..
aan de aanslag van het mengsel op de piston en uitlaat zullen we dan later zien op dat gelukt is..
Geplaatst: 04 nov 2008, 16:00
door Andries
interessant, een membraancylinder heeft die gaten of meestal 1 gat daar ook zitten toch?
is het materiaal daar niet te dun?
Geplaatst: 04 nov 2008, 16:22
door YamaSam
Andries schreef:interessant, een membraancylinder heeft die gaten of meestal 1 gat daar ook zitten toch?
is het materiaal daar niet te dun?
geen idee

ik wist niet dat er specifieke membraancylinders bestonden?
je hebt die RD-pistons met de grote gaten, maar die dienen voor de inlaat (pistongestuurd)
deze gaten werken op de doorlaat, wanneer de transferttijd er is..
afstand tot de cylinder wordt voor het mengsel in de piston zo'n 3-4cm korter..
da's dan nog los van het spoelingseffect.
voor de timing van die gaten heb ik reeds een reeks experimenten geprobeerd..
minieme, maar merkbare verandering in het regime..
een voorgaande, minder exotische poging:

Geplaatst: 04 nov 2008, 16:26
door Andries
YamaSam schreef:Andries schreef:interessant, een membraancylinder heeft die gaten of meestal 1 gat daar ook zitten toch?
is het materiaal daar niet te dun?
geen idee

ik wist niet dat er specifieke membraancylinders bestonden?
je hebt die RD-pistons met de grote gaten, maar die dienen voor de inlaat (pistongestuurd)
sorry ik keek niet goed

het is natuurlijk de zuiger die je bewerkt hebt
Geplaatst: 04 nov 2008, 16:30
door YamaSam
bij de laatste is de cylinder ook zwaar bewerkt hoor

Geplaatst: 04 nov 2008, 19:13
door PD
ik rij nu zelf ook met 2 spoelpoorten in de zuiger,
en ik ga zometeen verder met de honda cilinder pas maken
cilinder hemden dunner maken
gaten van de tapende iets verplaatsen
en een fles maken die ik op een uitlaat bocht las zodat ik die kan monteren.
de pen maat is idd 10
ik heb nu als nood oplossing een bus tussen de piston pen en het naaldlager
en als het een beetje wil lopen die cilinder komt er een nieuwe
en ga ik opzoek naar zn zuiger met maat 12
waar waarschijnlijk wel aan te komen is
en anders maak ik het zelf

Geplaatst: 04 nov 2008, 20:39
door PD
net de cilinder hemden dunner gemaakt
de cilinder past nu al op het (sloop) blok,
enkel nog de tapend gaten iets verplaatsen,
hier de foto's,
de cilinder word nog wel beter/netter afgewerkt

Geplaatst: 04 nov 2008, 20:47
door geo
PD schreef:ik rij nu zelf ook met 2 spoelpoorten in de zuiger,
en ik ga zometeen verder met de honda cilinder pas maken
cilinder hemden dunner maken
gaten van de tapende iets verplaatsen
en een fles maken die ik op een uitlaat bocht las zodat ik die kan monteren.
de pen maat is idd 10
ik heb nu als nood oplossing een bus tussen de piston pen en het naaldlager
en als het een beetje wil lopen die cilinder komt er een nieuwe
en ga ik opzoek naar zn zuiger met maat 12
waar waarschijnlijk wel aan te komen is
en anders maak ik het zelf

gaten van tapeinde iets verplaatsen

Je bedoeld waarschijnlijk opboren om ze passend te maken.
Geplaatst: 04 nov 2008, 20:47
door Tombo
Hoe heb je dat gedaan, op een draaibank, of met de dremel?
Ik heb die cilinders in m;n handen gehad op Vehikel 2 of 3 jaar geleden, toen zat ik ook al te kijken. Volgens mij kosten die dingen op beurzen geen drol
Geplaatst: 04 nov 2008, 20:47
door edje
en daar gingen je mooie pakkingsvlakken

Geplaatst: 04 nov 2008, 20:58
door PD
geo schreef:PD schreef:ik rij nu zelf ook met 2 spoelpoorten in de zuiger,
en ik ga zometeen verder met de honda cilinder pas maken
cilinder hemden dunner maken
gaten van de tapende iets verplaatsen
en een fles maken die ik op een uitlaat bocht las zodat ik die kan monteren.
de pen maat is idd 10
ik heb nu als nood oplossing een bus tussen de piston pen en het naaldlager
en als het een beetje wil lopen die cilinder komt er een nieuwe
en ga ik opzoek naar zn zuiger met maat 12
waar waarschijnlijk wel aan te komen is
en anders maak ik het zelf

gaten van tapeinde iets verplaatsen

Je bedoeld waarschijnlijk opboren om ze passend te maken.
met een klein rond vijltje ze iets naar binnen vijlen
en @ tombo
met een veil
ik ga hem nu afwerken met waterschuurpapier 800
Geplaatst: 04 nov 2008, 21:09
door Tombo
Ik ben echt benieuwd naar de prestaties
Geplaatst: 04 nov 2008, 23:51
door mpro09
heeft peter geen draaibank

?
Geplaatst: 05 nov 2008, 18:28
door ginofs1
PD schreef:net de cilinder hemden dunner gemaakt
de cilinder past nu al op het (sloop) blok,
enkel nog de tapend gaten iets verplaatsen,
hier de foto's,
de cilinder word nog wel beter/netter afgewerkt




als dat maar goed gaat?
een cilinder is in lijn geboord, dat wil zeggen :
dat de door jou af gevijlde voet nog niet eens 0,05 mm uit de haak mag staan met de cilinder gat.
wat ga je doen moet de spoelpoorten die ver over het blok heen komen.
hou ook in de gaten dat je het hemt niet de dun maakt zo als bij onze stalen jongens.
aluminium breekt zo door het trillen.
beter is het dan je blok uit te koteren.
gr gino