Pagina 28 van 100

Geplaatst: 05 aug 2010, 22:33
door Monkeymadness
geo schreef:
NIX schreef:Het lukt mijn vriendin zelfs.

als je het goed doet lukt het iedereen.
een BSA 500 Victor, das een ander verhaal, daar staat dat kijkglaasje niet op, daar kan je een surieuze patat van terugkrijgen. Dit senario heb ik eenmaal mogen meemaken, die vent die die aantrapte lag wel aan de andere kant van zijn motcyclet :shock:


motcywattes?? motorfiets?

Geplaatst: 05 aug 2010, 22:38
door geo
indeed, motcyclet plat Vlaams voor motorfiets :lol:

Geplaatst: 05 aug 2010, 22:44
door NIX
Oude XT heeft ook geen kijkglaasje. Trappen tegen de compressie, met de kleplichter iets ervoorbij en dan een jens naar benden en de pook daar houden tot ie loopt of klaar is met terugpetsen. Kijkglaasjes zijn gewoon niet nodig.

Geplaatst: 05 aug 2010, 22:57
door GoM!cky
NIX schreef:Oude XT heeft ook geen kijkglaasje. Trappen tegen de compressie, met de kleplichter iets ervoorbij en dan een jens naar benden en de pook daar houden tot ie loopt of klaar is met terugpetsen. Kijkglaasjes zijn gewoon niet nodig.


Gij zijt dan ook DE man hè blijkbaar, en de XT die wij hier hebben is van rond '79 dacht ik terwijl de eerste van '76 is. Als ik wat meer bijgeleerd heb over de details dan zal ik de discussie met u wel aangaan hoor... nog ff geduld :wink:

Geplaatst: 06 aug 2010, 09:19
door Tombo
Ik heb eens een flinke optater gekregen van het aantrappen van een Honda CR500 (500cc 1-cilinder 2-takt), daar heb je ook een paar dagen last van :lol:

Geplaatst: 06 aug 2010, 11:35
door NIX
GoM!cky schreef:
NIX schreef:Oude XT heeft ook geen kijkglaasje. Trappen tegen de compressie, met de kleplichter iets ervoorbij en dan een jens naar benden en de pook daar houden tot ie loopt of klaar is met terugpetsen. Kijkglaasjes zijn gewoon niet nodig.


Gij zijt dan ook DE man hè blijkbaar, en de XT die wij hier hebben is van rond '79 dacht ik terwijl de eerste van '76 is. Als ik wat meer bijgeleerd heb over de details dan zal ik de discussie met u wel aangaan hoor... nog ff geduld :wink:


Haha, ik heb een XT uit '76. Framenummer begint met 3 nullen. Die heeft ook nog geen kijkglaasjes. Maar aantrappen zoals ik uitleg is echt de beste manier en gaat alleen fout als het terugtrap mechaniek is afgebroken. Ik vond de mijne een keer onderin de carterpan terug bij olieverversen nadat ik al een paar keer eeen trap terug had gekregen en aan mezelf begon te twijfelen.

Overigens heeft mijn XT een heleboel TLC nodig, maar staat hier zeer binnenkort een SR. Heb ik ze allebei!

Geplaatst: 06 aug 2010, 12:13
door Triforce
Tombo schreef:Ik heb eens een flinke optater gekregen van het aantrappen van een Honda CR500 (500cc 1-cilinder 2-takt), daar heb je ook een paar dagen last van :lol:


Dat kan je ook wel verwachten natuurlijk van een crosser, eerst de compressie opzoeken en dan zo hard mogelijk trappen en zoals nix zegt de pook naar beneden houden totdat hij klaar is of is gestart.

Ik heb nog geen optater gehad van mijn YZ 250 maar het kan denk ik nog wel komen :P

en ik ben nog blij dat ik geen grotere inhoud heb :roll:

Geplaatst: 11 aug 2010, 09:15
door br3cht
LA: 2x Honda MTX watergekoeld

Geplaatst: 12 aug 2010, 17:43
door marco
Setje visioflex ruitenwissers.

Afbeelding

Geplaatst: 14 aug 2010, 16:59
door marco
2 paar nieuwe schoenen.

Geplaatst: 16 aug 2010, 12:36
door Monkeymadness
nieuwe 12''schoenen voor de motordax 8)

voorproefje:

Afbeelding

Geplaatst: 16 aug 2010, 16:47
door Triforce
Monkeymadness schreef:nieuwe 12''schoenen voor de motordax 8)

voorproefje:

Afbeelding


volgens mij heb jij te veel geld ofzo :lol:

Geplaatst: 18 aug 2010, 20:47
door pee67
3 Kratten FS1 onderdelen waaronder een proracing krukas

Geplaatst: 18 aug 2010, 20:55
door mpro09
reserve rd250

Geplaatst: 18 aug 2010, 20:59
door Jeti
mpro09 schreef:reserve rd250

Die verrotte gele?
Wat ga je ermee doen? Onderdelen of rijdend maken?