Pagina 27 van 32

Geplaatst: 06 dec 2011, 12:18
door fs1willem
Helaas regende het vanochtend en kon ik het nog niet uitproberen :? .

Ik vraag me dan overigens wel af waarom die 2F2 met deze cilinder destijds dik over de 80 reed terwijl ik het gas nog niet eens geheel open had omdat er geen achterrem opzat :roll: (?).

Geplaatst: 06 dec 2011, 18:47
door NIX
Ik ook. Aan de andere kant, vroeger gingen alle FS1's 130 met een FS1 cilinder en snelle schijf.

Geplaatst: 07 dec 2011, 01:26
door fs1man
NIX schreef:Ik ook. Aan de andere kant, vroeger gingen alle FS1's 130 met een FS1 cilinder en snelle schijf.


Ja nix dat was in de 3 in de 4 liepen ze dan 75 he en vergeet niet in de jaren 70 waren de kilometers ook sneller dan nu, gladder asfalt geen zoab of dat grind asfalt geen drempels lood in de benzine.
Ik wil op die 71,er waar jij die snelle schijf in mag zetten (fs1 blok) met die huigens fs1 toch een keer 13-39 proberen, of is dat bij voorbaat al gedoemt te mislukken?

Geplaatst: 07 dec 2011, 08:47
door NIX
Met een Ginokopje en naadpijp moet die toch een heel eind komen, ook al denk ik dat met jou afmetingen (ik kan er niets aan doen, maar je bent gewoon erg groot) je waarschijnlijk het lekkerst uit gaat komen op 14/44. Dan kom je nog een keer een vals plat op of waai je niet terug naar zijn 3 met wat wind tegen. Het is met name de luchtweerstand/wind die je parten speelt. Meer dan gewicht.

Geplaatst: 07 dec 2011, 17:53
door Pa_Tombo
Je waait er dan ook niet af met die snelheid. :lol:
Ik ook niet, :wink: gelukkig.

Geplaatst: 08 dec 2011, 12:51
door fs1willem
NIX schreef:Ik ook. Aan de andere kant, vroeger gingen alle FS1's 130 met een FS1 cilinder en snelle schijf.


Dat vind ik wel een beetje overdreven :roll: :wink: . Maar 80 in zijn 3 met mijn broer achterop lukte best, alleen was dat geen FS1 maar een geprepareerde F5B.

Nog geen gelegenheid gehad om te rijden. Met windstoten van 100 km/uur krijg je toch een wat vreemd beeld :roll: .

Overigens is dit slechts een beetje leuk rommelen voor de toekomst.
Als mijn FS1-P volgend jaar op kenteken staat wordt de configuratie : deze FS1-cilinder, 16mm, dikke uitlaat, 13-39 vertanding. Met 13-39 trekt ze gewoon lekker door in de 4e versnelling tot over de 70. Net mooi voor zo'n oude dame :D .

De 2F2 gaat in eerste instantie voorzien worden van een F5B, 16mm, dikke uitlaat, en onbekende vertanding. Misschien dat ik die wel wat sneller zal laten lopen 8) .

Geplaatst: 10 dec 2011, 18:03
door fs1willem
Hmmm, 15-39 werkt inderdaad niet helemaal. Blijkt er op de 2F2 achter een 44-tands te hebben gezeten (en nog eigenlijk). Dus dat verandert de zaak.

Vraagje aan de experts : wat is het verschil tussen 13-39 en 15-44 ? Beide komen namelijk uit op een verhouding van (ongeveer) 1:3.

Geplaatst: 10 dec 2011, 18:34
door NIX
15/44 Is een fractie zwaarder. Eigenlijk rijdt alleen een 60cc daar lekker op.

Geplaatst: 11 dec 2011, 01:58
door marco
fs1willem schreef:
Vraagje aan de experts : wat is het verschil tussen 13-39 en 15-44 ? Beide komen namelijk uit op een verhouding van (ongeveer) 1:3.


De lengte van de ketting :wink:

Geplaatst: 11 dec 2011, 11:17
door fs1willem
marco schreef:
fs1willem schreef:
Vraagje aan de experts : wat is het verschil tussen 13-39 en 15-44 ? Beide komen namelijk uit op een verhouding van (ongeveer) 1:3.


De lengte van de ketting :wink:


Dat idee had ik ook eigenlijk :wink: !

Geplaatst: 11 dec 2011, 11:18
door fs1willem
NIX schreef:15/44 Is een fractie zwaarder. Eigenlijk rijdt alleen een 60cc daar lekker op.


Zit er verschil tussen 13:39 en 15:45 ?

Geplaatst: 11 dec 2011, 11:34
door HotWheels
Verhouding is beide 1:3 dus snelheid zal in theorie niets uitmaken, maar het blok zal er met een groter VTW langer over doen om die snelheid te halen
Dat is althans mijn opinie want heb zulks nog niet zelf uitgeprobeerd.

Geplaatst: 11 dec 2011, 13:32
door marco
fs1willem schreef:
marco schreef:
fs1willem schreef:
Vraagje aan de experts : wat is het verschil tussen 13-39 en 15-44 ? Beide komen namelijk uit op een verhouding van (ongeveer) 1:3.


De lengte van de ketting :wink:


Dat idee had ik ook eigenlijk :wink: !


Kortere ketting is minder weerstand maar meer slijtage.

Geplaatst: 11 dec 2011, 13:59
door fs1willem
marco schreef:
fs1willem schreef:
marco schreef:
fs1willem schreef:
Vraagje aan de experts : wat is het verschil tussen 13-39 en 15-44 ? Beide komen namelijk uit op een verhouding van (ongeveer) 1:3.


De lengte van de ketting :wink:


Dat idee had ik ook eigenlijk :wink: !


Kortere ketting is minder weerstand maar meer slijtage.


Minder weerstand is sneller optrekken... zelfde verhouding is zelfde eindsnelheid... meer slijtage is vaker ketting en tandwielen wisselen dus (?). Theoretisch zou ik dan ook 11-33 kunnen monteren :roll: ?

Geplaatst: 11 dec 2011, 20:01
door NIX
Ja. Maar of je merkbaar sneller zal gaan dan met 15/45 door ook de gewichtsbespring waag ik te betwijfelen. Ik denk dat bandenspanning nog meer invloed zal hebben, of de breeedte ervan.