Pagina 27 van 100
					
				
				Geplaatst: 26 mar 2007, 15:49
				door YamaSam
				Waslijn schreef:Ja scheelt dat veel immi en ori? Ik heb namelijk ook een immi en ik heb ook het gevoel dat het een beetje een schijtding is 

 ik moet ik met choke open rijden anders loopt ie echt poep 

 dus daar moet ik ook nog ff een keer goedkoop aan zien te komen..
 
ik moet zeggen dat het verschil echt wel groot is,
zeker qua reactie op halfgas naar volgas,
afregeling is ook veel fijner, en hij draait overall veel mooier..
zeg, als hij met choke op beter rijdt,
heb je dan niet een wat te kleine sproeier steken?
of staat hij wel goed vast op je spruitstuk die carb van je?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 26 mar 2007, 15:49
				door Aad
				YamaSam schreef:Aad schreef:ZO, maar weer even de demper er uit gehaald en gereje, volgens mij scheelt het niet super veel in snelheid maar wel in dB's 
 Heeft iemand toevallig al eens gemete hoeveel dB het zonder de demper in de (snelle) uitlaat is? wil namelijk eigelijk wel zo blijve rije 
 Groet, Aad
 
110dBA op een meter met een hoge ori 

 
Hmm, volgens mij mag je 97, dus vind ik dat met een correctie er af het wel klopt 
 
Groet, Aad
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 26 mar 2007, 15:52
				door Tombo
				110 dBA  

 dat is echt vet veel :S zeker met alle dempingwol eruit. Dat zit tegen de pijngrens aan! Vanaf welke afstand heb je gemeten, tegen de uitlaat aan, of 30 cm ervan af (zo moet de politie in nederland het ook doen).
110 dBA, daar durf ik niet eens mee te rijden  
 
Edit, op een meter afstand  

 dat is echt asociaal hard 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 26 mar 2007, 16:19
				door YamaSam
				dat was die orri hoge, zonder demper erin,
gemeten op een driepikkel, zelfde hoogte als uitlaat, in het verlengde erachter...
da's idd pokkehard  
 
(en rijdt slechter)
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 26 mar 2007, 19:51
				door punkemon
				hahaha ik heb lange tijd ook zo rondgereden,maar wel met een immi hoge uitlaat zonder demper:)ik heb veel volk teken zien doen da ik rustiger moest rijden: 
  
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 26 mar 2007, 21:03
				door Dorfie
				punkemon schreef:hahaha ik heb lange tijd ook zo rondgereden,maar wel met een immi hoge uitlaat zonder demper:)ik heb veel volk teken zien doen da ik rustiger moest rijden: 
  
 
Je ken'k 
 
Heb'k ook 2 maand gedaan met m'n onderliggende immi. 
Maar nog even over die meting. Zoiets is nooit correct, doe er maar direct wat dB vanaf. Int beste geval -10 dB.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 mar 2007, 22:23
				door Waslijn
				Ik heb ff mn cilinder eraf gehaald om te kijken hoe hij eraan toe was na 300 km inrijden (eigenlijk maar 80 km ingereden en de rest vol gas maarja.. 

 ) en hij zag er perfect uit 

 pas zei iemand dat zn cilinder van binnen koperkleurig was.. en bij mij was dat ook 

 als ik hem tegen de zon inhield (want die schijnt eindelijk 

 ) zag ik ook zo allemaal kleuren net als de regenboog 

 nog nooit gezien.. mja verder zag ie er kei goed uit 

 toen dacht ik HE 

 waarom ga ik niet is de kunst van het poortvijlen proberen 

 dus mn uitlaatpoort heb ik een heel stuk groter gemaakt, want op de een of andere manier is de uitlaatpoort van deze immi veeeeeel kleiner dan een oude orri die ik had 

 inlaatpoort en spoelpoorten niet echt gedaan, daar heb ik niet zo het gereedschap voor 

 en ik was bang dat ik in een keer uitschoot met mn vijl zo in mn cilinderwand 

 trouwens nog niet echt gekeken hoe hard ie nou rijdt.. morgen naar school wordt de grote testrit 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 mar 2007, 22:56
				door Dorfie
				Waslijn schreef:Ik heb ff mn cilinder eraf gehaald om te kijken hoe hij eraan toe was na 300 km inrijden (eigenlijk maar 80 km ingereden en de rest vol gas maarja.. 

 ) en hij zag er perfect uit 

 pas zei iemand dat zn cilinder van binnen koperkleurig was.. en bij mij was dat ook 

 als ik hem tegen de zon inhield (want die schijnt eindelijk 

 ) zag ik ook zo allemaal kleuren net als de regenboog 

 nog nooit gezien.. mja verder zag ie er kei goed uit 

 toen dacht ik HE 

 waarom ga ik niet is de kunst van het poortvijlen proberen 

 dus mn uitlaatpoort heb ik een heel stuk groter gemaakt, want op de een of andere manier is de uitlaatpoort van deze immi veeeeeel kleiner dan een oude orri die ik had 

 inlaatpoort en spoelpoorten niet echt gedaan, daar heb ik niet zo het gereedschap voor 

 en ik was bang dat ik in een keer uitschoot met mn vijl zo in mn cilinderwand 

 trouwens nog niet echt gekeken hoe hard ie nou rijdt.. morgen naar school wordt de grote testrit 

 
Pas jij maar op, het lijkt erop dat je cil is heel snel heel warm is geworden. Ik betrouw het voor geen haar, maarja, ik ben dan ook heel voorzichtig alst vlak van cilinders aan komt 

 Heb er teveel warm en vastlopers voor gehad 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 mar 2007, 23:12
				door fs-ael
				zet er ook ff een grotere sproeier in 

  dat scheelt al veel vastlopers
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 mar 2007, 07:40
				door Jelle
				ik heb het je al gezegd en zeg het nog es ookal weet ik dat het niet leuk is maar goed inrijden is heel belangrijk!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 mar 2007, 10:11
				door edje
				Waslijn schreef:Ja scheelt dat veel immi en ori? Ik heb namelijk ook een immi en ik heb ook het gevoel dat het een beetje een schijtding is 

 ik moet ik met choke open rijden anders loopt ie echt poep 

 dus daar moet ik ook nog ff een keer goedkoop aan zien te komen..
 
das gewoon een kwestie van afstellen 

  en heb je ook nog wat berekend en/of vuistregels gebruikt of heb je die uitlaatpoort gewoon groter gemaakt? 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 mar 2007, 10:46
				door Tombo
				Op hoeveel afstand (mm) zit de bovenkant van de uitlaatpoort van de bovenkant van de cilinder? En hoe breed is de uitlaatpoort?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 mar 2007, 15:02
				door harmen251
				peugeotje rijdend gemaakt en getest rijdt 65 km/u, sneller dan verwacht.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 mar 2007, 15:03
				door Jelle
				ben een zijkastbout kwijt gespeeld onderweg 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 mar 2007, 15:07
				door Handyman
				Na 2 gewone pakkingen m'n oliepomp voorzien van een vloeibare pakking => lekvrij !!
Yeehaa !!  Kan ik 'm weer overal fatsoenlijk neerzetten zonder de stoep te bevuilen.  
