Pagina 26 van 101

Geplaatst: 03 jun 2012, 23:04
door marco
scirocco schreef:zo'n ring heet een spacer en zit maar 1 per asje de fs1 shop heeft ze zijn wel duur
marco schreef:Hoe heet zn ring die je afstandsbus van je achterwiellagers op zn plek houd en waar kan ik die kopen?

Bij mij zat er maar 1 zn ring in maar ik neem aan dat het er 2 moeten zijn.


Hoort er echt maar eentje in??

Hoe blijft dat die bus op zn plek?

Geplaatst: 03 jun 2012, 23:05
door marco
bajaboy schreef:me fs1 rijd niet zo als ik wil heb niets veranderd maar bij het weg trekken moet ie hoog in de toeren minimaal 5000 en dan gaat ie wel alles daar boven gaat ie goed.
ajh cilinder feugo uitlaat gino 2ru kop 170 sproeier dus dacht alles goed ,motor loopt gewoon 2000 toeren en netjes dus zeg het maar .
dus hoog in de toeren gaat ie als de brandweer laag klot.n als de politie .


Verkeerde benzine???

contactpuntjes

Geplaatst: 05 jun 2012, 00:20
door oklim
Claude heeft vorige week mijn vooronsteking en contactpunten gecontroleerd opzich was alles inorde
Maar nou was Claude opgevallen tot de contactpunten een stuk lager waren als zijn nieuwe de mijne zitten er nu 2 jaar in
Mijn contactpunten waren wel nog mooi vlak
Mijn vraag is nou kan dit op korte termijn kwaad ivb met een toertocht komende zondag van ongeveer 130 km
Mvg M Gerards

Geplaatst: 05 jun 2012, 00:28
door stellema
marco schreef:
scirocco schreef:zo'n ring heet een spacer en zit maar 1 per asje de fs1 shop heeft ze zijn wel duur
marco schreef:Hoe heet zn ring die je afstandsbus van je achterwiellagers op zn plek houd en waar kan ik die kopen?

Bij mij zat er maar 1 zn ring in maar ik neem aan dat het er 2 moeten zijn.


Hoort er echt maar eentje in??

Hoe blijft dat die bus op zn plek?


1 ring in de midden van de afstandbus moet voldoende zijn om niet weg te zakken , en kantelen kan ie niet omdat ie opgesloten zit tussen 2 lagers.

Re: contactpuntjes

Geplaatst: 05 jun 2012, 10:32
door NIX
oklim schreef:Claude heeft vorige week mijn vooronsteking en contactpunten gecontroleerd opzich was alles inorde
Maar nou was Claude opgevallen tot de contactpunten een stuk lager waren als zijn nieuwe de mijne zitten er nu 2 jaar in
Mijn contactpunten waren wel nog mooi vlak
Mijn vraag is nou kan dit op korte termijn kwaad ivb met een toertocht komende zondag van ongeveer 130 km
Mvg M Gerards


Nee, als ze op tijd staan en niet vonken kun je er nog een eeuwigheid mee doorijden.

contactpunten

Geplaatst: 05 jun 2012, 11:04
door oklim
Oke Bedankt Nix

Geplaatst: 05 jun 2012, 16:53
door marco
stellema schreef:
marco schreef:
scirocco schreef:zo'n ring heet een spacer en zit maar 1 per asje de fs1 shop heeft ze zijn wel duur
marco schreef:Hoe heet zn ring die je afstandsbus van je achterwiellagers op zn plek houd en waar kan ik die kopen?

Bij mij zat er maar 1 zn ring in maar ik neem aan dat het er 2 moeten zijn.


Hoort er echt maar eentje in??

Hoe blijft dat die bus op zn plek?


1 ring in de midden van de afstandbus moet voldoende zijn om niet weg te zakken , en kantelen kan ie niet omdat ie opgesloten zit tussen 2 lagers.


Ok dan zat alles goed.

Geplaatst: 05 jun 2012, 22:44
door thomas-18
Hoe en aan wat herken je een originele 16mm carb, ik heb er namelijk wel nummers op staan maar op de ene staat mikuni corp en op de andere mikuni kyogo.
En welke gasschuif moet er in een 16 mm, een lange of een korte?\

Thomas.

Geplaatst: 05 jun 2012, 22:46
door ginofs1
thomas-18 schreef:Hoe en aan wat herken je een originele 16mm carb, ik heb er namelijk wel nummers op staan maar op de ene staat mikuni corp en op de andere mikuni kyogo.
En welke gasschuif moet er in een 16 mm, een lange of een korte?\

Thomas.


Een ori heeft een nummer in de flens.

16 mm is kort

Geplaatst: 06 jun 2012, 21:47
door marco
marco schreef:
stellema schreef:
marco schreef:
scirocco schreef:zo'n ring heet een spacer en zit maar 1 per asje de fs1 shop heeft ze zijn wel duur
marco schreef:Hoe heet zn ring die je afstandsbus van je achterwiellagers op zn plek houd en waar kan ik die kopen?

Bij mij zat er maar 1 zn ring in maar ik neem aan dat het er 2 moeten zijn.


Hoort er echt maar eentje in??

Hoe blijft dat die bus op zn plek?


1 ring in de midden van de afstandbus moet voldoende zijn om niet weg te zakken , en kantelen kan ie niet omdat ie opgesloten zit tussen 2 lagers.


Ok dan zat alles goed.


Alles zit weer op zn plek met nieuwe lagers 8)

Geplaatst: 06 jun 2012, 21:48
door marco
thomas-18 schreef:Hoe en aan wat herken je een originele 16mm carb, ik heb er namelijk wel nummers op staan maar op de ene staat mikuni corp en op de andere mikuni kyogo.


Op een imi staat mokuni of iets wat erop lijkt.

Geplaatst: 08 jun 2012, 13:29
door the_destroyers
vandaag schijfrem ontlucht, is goed gelukt.
Maar er is wat remolie op mn banden beland.
Ik lees in de faq dat die remolie agressief spul is.
Ik heb het er gewoon afgeveegd met een papiertje, is dit genoeg of kan die remolie nu mn banden aantasten?

Geplaatst: 08 jun 2012, 14:16
door NIX
Denk van niet, maar voor de zeker heid met wat zeep en water afspoelen.

Geplaatst: 08 jun 2012, 14:54
door the_destroyers
NIX schreef:Denk van niet, maar voor de zeker heid met wat zeep en water afspoelen.


heb dat idd effe gedaan voor de zekerheid.
Ik heb ook wat remolie op een oude versleten band gedaan, eens zien wat dat geeft. laat het wel effe weten in de faq als er iets gebeurd! ;)

Geplaatst: 09 jun 2012, 20:30
door RobbyXtreme
Past een 16mm dellorto op mn 2ru'tje met roterende inlaat?

maar dan met kapje(ipv zonder kapje erop zoals ik nu rij met een 15mm maxi bing)