Pagina 25 van 100
Geplaatst: 17 jan 2010, 15:43
door ginofs1
voor alle cilinders.
meer trek kracht.
Geplaatst: 17 jan 2010, 15:45
door Yamaha rd50m
meer slijt op de zuiger ook zekers?
Geplaatst: 17 jan 2010, 15:54
door ginofs1
[quote="Yamaha rd50m"]meer slijt op de zuiger ook zekers?[/quote]
je bedoelt dat je zuiger sneller slijt.
bij elke tuning verkort je je levens duur.
maar met zo een vaart gaat dat niet.
je brom krijgt het meest te voor duren als je lange stukken vol gas rijd.
ik rij normaal met lange stukken nooit sneller dan 85.
en zo af en toe trek ik hem door naar zijn top.
en dan gelijk smoren en weer rustiger aan doen.
als ik volgas blijf rijden haalt hij de 30 minuten niet denk ik
Geplaatst: 17 jan 2010, 15:55
door Tombo
Dat is wel jammer bij een FS1, de koeling is echt ruk

Geplaatst: 17 jan 2010, 15:56
door Yamaha rd50m
misschien nog wel de moeite dan.
dan kan ik ook iets anders vertanden zoda tik niet aan zoveel toeren zit te rijden...
Geplaatst: 17 jan 2010, 16:19
door Twowheeler
dan is afvlakken dus juist positief?
want meer trekkracht betekend dat je minder toeren hoeft te draaien voor een beetje fijn gedrag
ik zal kijken of m'n cillinder al beter rijd binnenkort.
ik zal altijd 50cc F5B blijven rijden, dus als ik kopje (laat) afvlak(ken

) kan ik die gewoon altijd blijven gebruiken?
heb nu k-star, dus als het gebeurt moet het wel goed gebeuren

Geplaatst: 17 jan 2010, 16:42
door NIX
Meestal ben je al blij dat je gen gat in de powerband hebt zitten die overschakelen naar 4 bemoeilijkt en je met wind tegen niet achtreruit waait.
Een F5B heeft bottompower zat en is geen toerenmaker. zwaarder vertanden dan 14/44 heeft geen zin.
Door de lage uitlaatpoort heb je al behoorlijk wat compressie. Kijk uit dat je niet teveel compressie krijgt. je hebt zo en gat in je zuiger.
Geplaatst: 17 jan 2010, 17:01
door Twowheeler
oh ja logisch idd dat een f5b meer kans heeft op detoneren dan een fs1.
want door die lagere uitlaatpoort heb je natuurlijk meer tijd om compressie op te bouwen

het is het een of het ander...
Geplaatst: 17 jan 2010, 21:01
door ginofs1
het gaat er niet alleen om hem te vlakken maar je moet je verbranding ruimte een andere model geven.
zo dat de verbranding snelheid korter word .
maar ja nu maar stoppen anders komt er direct rook uit jullie oortjes
Geplaatst: 17 jan 2010, 21:02
door Twowheeler
haha idd.
nou ja als ik wil laten afvlakken heb je pm

Geplaatst: 21 jan 2010, 18:57
door pee67
Al een aantal uurtjes ben ik bezig om de blauwe 1J5 te starten
met de choke is de start goed, maar loopt onregelmatig stationair
set up is ori F5B met 16 mikuni carb en 150 sproeier kort en 16 spruitstuk
haal ik de choke eraf schiet die omhoog in de toeren en slaat af
neem ik een andere sproeier, 140 kort, 125 lang, 140 lang, 170 kort, 190 kort
verandert er niks in de problematiek
al 3 verschillende carburateurs geprobeerd, maar geen resultaat
ook al compleet een andere ontsteking er op geplaatst (1.8 mm voorontsteking)
ook dit mag helaas geen resultaat hebben
....wie heeft tips? want ik zie het even niet meer
Geplaatst: 21 jan 2010, 18:58
door Wouter 1990
geen valse lucht?
Geplaatst: 21 jan 2010, 18:59
door 1j5
heb je al met de lucht schroef gespeeld

Geplaatst: 21 jan 2010, 19:00
door NIX
Klinkt als valse lucht. Linkerkeerring nog goed? Spruitstuk aangedraaid? Spruitstukpakking nog goed?
Geplaatst: 21 jan 2010, 19:19
door pee67
Valse lucht zou dan alleen maar mogelijk moeten zijn via de keerring
maar die heb ik vervangen voor een andere na de blokrevisie.....