Pagina 25 van 41

Geplaatst: 08 sep 2008, 19:03
door jonnotje
hey,

ik ben gister/vandaag verder gegaan met het tunen van een fs1 50cc cilindertje (merk: Sanren ofzo...) ik hbe er 2 spoelpoortjes bij gemaakt vanuit de zijspoelers:

hier aan het boren:
Afbeelding
maatje groter:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


poortmapje 8)

Afbeelding

en wat denken jullie ervan? :P ik ben benieuwd wat het gaat doen, bij mooi weer horen jullie het wel van me

Geplaatst: 08 sep 2008, 19:07
door YamaSam
ziet er verzorgd uit!
ik vrees wel een beetje dat er veel mengsel richting uitlaatgat gaat vliegen.
misschien een lekker kort pijpje erop, zal wel goed aanpakken!

Geplaatst: 08 sep 2008, 19:17
door mpro09
ziet er chique uit 8)

Geplaatst: 08 sep 2008, 19:31
door jonnotje
YamaSam schreef:ziet er verzorgd uit!
ik vrees wel een beetje dat er veel mengsel richting uitlaatgat gaat vliegen.
misschien een lekker kort pijpje erop, zal wel goed aanpakken!


dankje, ze staan in 1 rechte lijn op de kop gericht... is het misschien nog een idee ze iets eerder als de rest te laten openen? of gaat dat tegen werken?

Geplaatst: 08 sep 2008, 20:42
door Martijn
Volgens mij komt er nog steeds net zo veel mengsel in je cil... Moet je je spoelpoorten dan ook niet groter maken (het deel dat op je blok aansluit)

Geplaatst: 08 sep 2008, 20:54
door Tombo
He dat ziet er goed uit man. Zo boren ze die extra spoelpoorten bij Kreidlers ook, alleen dat gaat wat makkelijker (is aluminium). Hoe heb je de cilinder zo mooi ingespannen dat je makkelijk kon boren?

Geplaatst: 08 sep 2008, 21:05
door jonnotje
hehé, i de bankschroef, en dan uit de hand eerst heel klein boren en dan heel goed richten... :P

en veel frezen met de dremel, t is goed gelukt naar mijn zeggen....

ik ga nu deze computer afsluiten want hij ruikt spontaan nogal verbrand :P


groetjes!

Geplaatst: 08 sep 2008, 21:15
door Niels
Maar heb je ze ook berekend? Of zijn het gewoon poorten? :P

Geplaatst: 08 sep 2008, 22:02
door lespaultje
het ziet er goed uit!
ben benieuwd wat het zal doen :wink:

Geplaatst: 08 sep 2008, 23:03
door YamaSam
qua timing zou ik ze nietveel laten afwijken, tijdens het fresen een opwaartse richting aanhouden zou ik denken,

topspoelers laten ze soms net iets later opengaan, opdat de stroming zou 'botsen' op de twee stralen van de zijspoelers, en zo van de uitlaat weggehouden worden..

met deze poorten zit je onder de zijspoelers, dus zelfs botsen leidt af naar de uitlaat.
een soort opwaartse stuwing ter steun van de zijspoelers zou meen ik wel een grotere topspoeler kunnen 'counteren'

Geplaatst: 13 sep 2008, 12:38
door jonnotje
Niels schreef:Maar heb je ze ook berekend? Of zijn het gewoon poorten? :P


ik heb het niet echt berekend.... t is een beetje een probeerseltje....

ik ben er nog druk mee bezig, en het weer wil nog niet echt opklaren.. :( dus kan nog rustig aan doordenken aan hoe ik die cilinder ken verbeteren giser avond heb ik ze 0.5 mm hoger als de andere poorten gemaakt (+-31,5mm vanaf bdp.) en de kanalen van de top spoelers heb ik aanzienlijk ruimer gemaakt.. ik hoop dat dat mengsel mooi gestopt word voor de uitlaatpoort door die bijgeboorde poortjes.... wat wel noodzakelijk is denk ik is dat de uitlaatgassen snel kunne verdwijnen in de uitlaatpoort en dat er makkelijk druk terug kan komen zodat weinig van het nieuwe mengsel verloren gaat...

de kanalen sluiten nogsteeds goed aan op de carter.. aan dat formaat heb ik nog nix verandert

Geplaatst: 13 sep 2008, 12:40
door jonnotje
bij welke van de hoogte van de uitlaatpoort word hij trouwens erg hoogtoerig...

ik bedoel dus ot welke hoogte gaan jullie ongeveer zodat hij evengoed nog lekker rijd? of is dat weer bij alles verschillend?
hij is nu 23mm vanaf bdp... kan ik nog 1mm weghalen in broodjesvorm, of ga ik dan al te ver? :P

Geplaatst: 13 sep 2008, 12:55
door Tombo
Dat is afhankelijk van de rest van je setup enzo, en van je spoelpoorten. Ik zou eerst met 23mm proberen. Daarmee rijd ik ook. Eraf halen kan altijd nog, maar je verkloot al snel gauw iets :P

Geplaatst: 13 sep 2008, 13:07
door Andries
je kan niet zo heel erg extreem gaan met die hoogte van de uitlaatpoort
anders hou je hem niet meer in zijn powerband
je hebt maar 4 versnellingen...

Geplaatst: 13 sep 2008, 13:23
door jonnotje
ja dat bedoel ik, dan laat ik het eerst gewoon zo :)