Pagina 23 van 190
Geplaatst: 05 mei 2013, 22:17
door BelgMattijs
Benzinekraan eens grondig proper maken/zien of alles goed doorstroomt.
Geplaatst: 05 mei 2013, 22:49
door joosie1234
BelgMattijs schreef:Benzinekraan eens grondig proper maken/zien of alles goed doorstroomt.
als een trein
Geplaatst: 06 mei 2013, 17:17
door wilbert.v/d.berg
Ik heb een klein vraagje,
Stel je maakt zelf een spruitstuk op maat (20mm bijvoorbeeld) en je monteerd en ook een 20mm carburateur op.
Scheelt dat in vermogen, of gaat dat heel slecht rijden?
Geplaatst: 06 mei 2013, 17:22
door Jeti
En geen verdere aanpassingen?
Mensen die grotere carburateurs gebruiken, hebben vaak ook andere ontstekingen, aangepaste (op maat gemaakte) uitlaten, aangepaste carters, aangepaste cilinder, etc. Dat is niet zonder reden. Met meer benzine ga je niet per definitie harder, daar is meer voor nodig.
Zie Gino's Tuning topic bijvoorbeeld.
Oh ja, en je kapje kan niet meer dicht.
Geplaatst: 06 mei 2013, 17:32
door wilbert.v/d.berg
Jep, ik snap dat idd dat je setup dan ook zwaarder moet zijn naarmate je carbu. grote stijgt.
Maar meer als 16mm heeft niet veel zin op een redelijk snelle fs1?
Geplaatst: 06 mei 2013, 19:47
door bajaboy
en hoeveel harder wil je?? 80 is niet zo heel moeilijk alles boven de 90 is een aardigf aanpassing boven de 100 vergeet dat maar (dat is weg gelegd voor de echt opvoer mannen en vrouwen)
Geplaatst: 06 mei 2013, 20:13
door wilbert.v/d.berg
Ik weet niet hoe hard ik wil. Ik pas liever alles aan en kijk dan hoe hard het loopt

.
Dit heb ik nu allemaal wat op het blokje komt:
- 16MM Mikuni met 16mm Spruit + snelle schijf
- 65cc AJH met een gevlakt 43mm kop (kan ik eventueel nog pas gaan maken op het blok of poorten aanpassen van de cillinder)
- Bellymoet en 32mm bocht
- HPI, Binnenrotor ontsteking
Volgensmij moet hier wel de 90 mee te halen zijn?
Geplaatst: 06 mei 2013, 20:16
door bajaboy
ja dat is haalbaar maar 65cc ajh???
Geplaatst: 06 mei 2013, 20:37
door stefyvd
hallo mss lang geleden maar heb nog een vraagje:
passen deze hendels op een sheriff?
http://www.fs1shop.nl/voorremhendel-p-646.html
en ik lees hier in het zelfsleutelboekje dat de sproeier voor een sheriff rond de 125 is, is dit niet wat klein? (mijne is een zelfmenger met oliepomp nog dus)
is een universele condensator zonder draad gelijk aan een ori (met draad), en welke contactpuntjes zijn het beste voor een 2RU (van fs1team almere)
grt stephan
Geplaatst: 06 mei 2013, 20:49
door wilbert.v/d.berg
bajaboy schreef:ja dat is haalbaar maar 65cc ajh???
Sorry, klopt idd niet. Is een 60cc AJH.
Geplaatst: 06 mei 2013, 20:51
door bajaboy
hahah alles kan .
maar 60 cc is normaal maar pas op voor het wandje met poortjes vergroten
Geplaatst: 06 mei 2013, 21:14
door wilbert.v/d.berg
Langenoeg honen kom je dr wel
Er zijn wel poortmaps Beschikbaar voor de AJH?
Geplaatst: 06 mei 2013, 21:14
door wilbert.v/d.berg
Langenoeg honen kom je dr wel
Er zijn wel poortmaps Beschikbaar voor de AJH?
Geplaatst: 06 mei 2013, 21:38
door bajaboy
beetje duur want dan moet je cikasil want er opnieuw in gezet worden .ken geen poort map van een ajh.
Geplaatst: 06 mei 2013, 21:40
door the_destroyers
Zou van de poorten afblijven, gewoon mooi pas maken op blok en blok beetje aanpasen ipv cilinder. want tis zoals baja zegt, opletten van de wand!
