Pagina 23 van 41
Geplaatst: 12 aug 2008, 16:53
door edje
die zit volgens mij op de veren, niet op de zuiger zelf

ga dan voor een prox of zo, die zijn ook goed, en kosten de helft

Geplaatst: 12 aug 2008, 17:29
door Triforce
ik bedoel ook op de veren

Geplaatst: 12 aug 2008, 21:30
door Tombo
80cc MHR cilinder

Geplaatst: 12 aug 2008, 21:33
door mpro09
ik kwam er laatst bij gino achter dat er een duidelijk verschil zit tussen een z1 en een 1z

Geplaatst: 12 aug 2008, 21:37
door Tombo
Wat was het verschil? Echt in poortmaten of in afwerking? En wat zag er beter uit

Geplaatst: 12 aug 2008, 21:44
door mpro09
z1 was veel netter afgewerkt en had van die "puntige" topspoelers ipv een of andere bak vorm

Geplaatst: 12 aug 2008, 22:48
door rise and shine
@tombo= Goeie 's morgends deze morge wat heeft 't vrouwetje voor jou ingepakt? (jiskefet owned)
Geplaatst: 12 aug 2008, 23:20
door fs-ael
sge sge sge
@ tombo mooie cilinders zijn dat

Geplaatst: 12 aug 2008, 23:21
door edje
a hagelslager

Geplaatst: 13 aug 2008, 00:43
door Triforce
mpro09 schreef:z1 was veel netter afgewerkt en had van die "puntige" topspoelers ipv een of andere bak vorm

naar beneden toe de punten of naar boven, want die van mij zijn puntig naar beneden toe namelijk
zoals ze hier op deze staat de bovenste spoelpoorten??

Geplaatst: 15 aug 2008, 14:29
door Tombo
Ik post hier wel m'n bevindingen van mijn Z1 cilinder, omdat dit topic daar het meest geschikt voor is denk ik.
Ik heb hem dus net gemonteerd, en ik ben er nu al aardig te spreken over, zeker voor een 50cc!
Setup:
-Z1 cilinder, onbewerkt, originele maat nog (40mm)
-39,96mm zuiger die ik nog had liggen, was nog "bruikbaar", dus niet nieuw, maar een paar veegjes (opgepoetst met waterproof schuurpapier), 2 nieuwe zuigerveren
-16mm mikuni met 120 lang sproeier
-Homoet uitlaat
-43mm cilinderkop (heb geen 50cc kop

)
-13/39 vertanding
Ik heb bewust m'n oude sproeier laten zitten, kijken wat 'ie daarmee deed (en het scheelt tijd). Ik heb het gevoel dat 'ie nu iets te arm staat, afstellen ga ik dalijk doen. Maar ik ben tot nu toe goed te spreken over die Z1. Hij hangt lekker aan het gas, draait best wat toeren (kan meer denk ik met goede afstelling) en heeft echt best veel kracht onderin, meer als ik had verwacht. 40 km/h in de 4 rijden, en hij trekt dan gewoon door naar z'n top. Ik heb nog niet op topsnelheid gereden (ivm de waarschijnlijk kleine sproeier), maar dat zal wel goed zitten.
Ik was eerst bang dat 'ie 13/39 niet zou trekken, maar dat gaat echt goed. Het vermogen komt er heel mooi in, het is niet (wat ik had verwacht eigenlijk) dat het onderin dood is, en dan ineens bam, powerband, vermogen op het achterwiel. Het loopt allemaal soepel met veel kracht over het hele toerenbereik. Dit in tegenstelling van verhalen die ik wel eens heb gehoord over dat het een toerenmaker is, en onderin geen kracht heeft. Dit kan natuurlijk ook komen door het feit dat ik een Homoet uitlaat heb, een goede uitlaat bepaalt het vermogen van een 2-takt motor.
Ik ga weer verder afstellen

Geplaatst: 15 aug 2008, 14:37
door mpro09
mooi
@triforce naar beneden toen ja, de z1 had dat ook een beetje maar lang niet zo mooi
Geplaatst: 15 aug 2008, 14:43
door Tombo
Ohjah de cilinder is ook echt supermooi afgewerkt, alle poorten gaan strak open en dicht, verder is de cilinder ook niet te hoog wat je nog wel eens ziet bij imitatiecilinders.
Geplaatst: 15 aug 2008, 14:57
door edje
dus eigenlijk fijner dan een ori fs1 cilinder?
Geplaatst: 15 aug 2008, 15:48
door Tombo
Net verder gegaan met afstellen. Kom nu uit op sproeier 180 kort (origineel mikuni). Het loopt wel lekker, alleen echt superhard gaat het niet vind ik

80 km/h en dan houdt het echt op, hij zit er wel vrij vlot op. Ik denk dat ik 14 tands voorop ga monteren (14/39

)