Pagina 22 van 190
Geplaatst: 02 mei 2013, 09:17
door NIX
joosie1234 schreef:NIX schreef:Vonken de punten?
Weet je zeker dat het de ontsteking is? Check ook de uitlaatdemper.
De ontsteking is waar ik bekend mee was dat het het oppeens niet meer deed. De uitlaatdemper heb ik nu helemaal gechecked, deze zat een beetje dicht, dus helemaal schoon gemaakt, maar helaas zonder resultaat. De vonken doen af en toe een klein vonkje, maar geen las vonk.
Ik heb gister een km gereden, ging niet harder dan 45/50. (Normaal 60/70) Toen oppeens viel hij terug in toeren en deed hij het weer niet. Ik carb checken, (nog) een keer schoonmaken, maar zonder resultaat.
Meer ideeën? Ik kan denk ik een bobine van een werkende fs1 regelen, is het de moeite om doe proberen om te wisselen?
Ik zou ook de cilinder er eens vanaf trekken.
Geplaatst: 02 mei 2013, 09:55
door Swizzer
Jeti schreef:Swizzer schreef:En hoe zit het met de volgende teller qua afwijking?
Daar ga je wel lekker hard mee. Edward ging 105, en wordt dan ingehaald door een FS1 die 85 echte km's gaat.
Dus die is ook al zo afwijkend.
Doet alleen een originele het dan redelijk?
Geplaatst: 02 mei 2013, 11:32
door Jeti
Ja..
Die op mijn beide FS1tjes wijken echt maar 1-2 km af van de navigatie bij de 85-90. Daarvoor helemaal niet.
Geplaatst: 02 mei 2013, 11:38
door Tombo
Verschilt ook per teller. Die van mij geeft t.o.v. de GPS bijna hetzelfde aan. Van een andere FS1 die we ooit eens opgebouwd hebben met een originele Yamaha teller, gaf de teller ruim 10 km/h te veel aan.
Als je het 100% nauwkeurig wilt hebben, zet je er een fietsentellertje op, heb ik ook een tijdje gehad (maar dan moet je wel de correcte omtrek van je wiel invullen

)
Geplaatst: 02 mei 2013, 12:25
door Swizzer
En is er een toerenteller die esthetisch bij een originele teller past?

Geplaatst: 02 mei 2013, 13:34
door Saerens
De yamaha rd heeft er wel eentje die er bij past. Je zal dan wel een andere tellerplaat moeten hebben.
http://www.fs1shop.nl/toeren-teller-chroom-p-409.html
Geplaatst: 02 mei 2013, 13:38
door Tombo
Maar een RD heeft volgens mij een mechanisch aangedreven toerenteller
Geplaatst: 02 mei 2013, 14:09
door eriks
Swizzer schreef:En is er een toerenteller die esthetisch bij een originele teller past?

waarom koop je niet gewoon een kant en klaar setje
http://www.thansen.dk/products.asp?c=88 ... 1861394151
Geplaatst: 02 mei 2013, 14:14
door Tombo
Volgens mij heeft 'ie die al, maar krijgt hij het niet werkend
Geplaatst: 02 mei 2013, 15:26
door Swizzer
Van zo'n setje begrijp ik hierboven dat de km teller nogal afwijkt. Dus liever een ori teller met een bijpassende toerenteller.
Geplaatst: 02 mei 2013, 19:55
door the_destroyers
Swizzer schreef:En is er een toerenteller die esthetisch bij een originele teller past?

Is die teorenteller in chroom?
De oudere orri tellers zijn ook in chroom, valt dan toch mee?
Ik zou gewoon de toerenteller eraf smijten, heb je toch niets aan

Geplaatst: 02 mei 2013, 21:58
door joosie1234
NIX schreef:joosie1234 schreef:NIX schreef:Vonken de punten?
Weet je zeker dat het de ontsteking is? Check ook de uitlaatdemper.
De ontsteking is waar ik bekend mee was dat het het oppeens niet meer deed. De uitlaatdemper heb ik nu helemaal gechecked, deze zat een beetje dicht, dus helemaal schoon gemaakt, maar helaas zonder resultaat. De vonken doen af en toe een klein vonkje, maar geen las vonk.
Ik heb gister een km gereden, ging niet harder dan 45/50. (Normaal 60/70) Toen oppeens viel hij terug in toeren en deed hij het weer niet. Ik carb checken, (nog) een keer schoonmaken, maar zonder resultaat.
Meer ideeën? Ik kan denk ik een bobine van een werkende fs1 regelen, is het de moeite om doe proberen om te wisselen?
Ik zou ook de cilinder er eens vanaf trekken.
Ik heb alleen de kop een paar dagen geleden eraf getrokken, kijken of de pakking nog ok was. Maar bobine checken wel of niet een goed idee?
Geplaatst: 02 mei 2013, 22:29
door NIX
Kijk maar of die goed vast zit en hoe de kabel eraan toe is.
Geplaatst: 02 mei 2013, 22:31
door fizzie
Swizzer schreef:Van zo'n setje begrijp ik hierboven dat de km teller nogal afwijkt. Dus liever een ori teller met een bijpassende toerenteller.
Klopt, wijkt zeker 10 km af. Maar het ziet er wel leuk uit als je dan dik 100 rijdt.

Geplaatst: 05 mei 2013, 21:52
door joosie1234
NIX schreef:joosie1234 schreef:NIX schreef:Vonken de punten?
Weet je zeker dat het de ontsteking is? Check ook de uitlaatdemper.
De ontsteking is waar ik bekend mee was dat het het oppeens niet meer deed. De uitlaatdemper heb ik nu helemaal gechecked, deze zat een beetje dicht, dus helemaal schoon gemaakt, maar helaas zonder resultaat. De vonken doen af en toe een klein vonkje, maar geen las vonk.
Ik heb gister een km gereden, ging niet harder dan 45/50. (Normaal 60/70) Toen oppeens viel hij terug in toeren en deed hij het weer niet. Ik carb checken, (nog) een keer schoonmaken, maar zonder resultaat.
Meer ideeën? Ik kan denk ik een bobine van een werkende fs1 regelen, is het de moeite om doe proberen om te wisselen?
Ik zou ook de cilinder er eens vanaf trekken.
Waar zou ik dan naar moeten kijken? of 'ie niet gaar is? Vandaag weer gereden, precies het zelfde verhaal. 2 minuten rijden, niet harder dan 30/40 en toen was de pret weer afgelopen. langzaam in toeren terug vallen en dan uiteindelijk helemaal niet meer lopen... Komt iemand dit bekend voor, wat zou het kunnen zijn???