Pagina 22 van 41

Geplaatst: 08 aug 2008, 19:31
door fs-ael
deze is ook onbewerkt zover ik kan zien

Geplaatst: 08 aug 2008, 19:33
door Triforce
YamaSam schreef:wat is daar zo grappig aan?

:? die hebo is ook onbewerkt zo gekocht


omdat ze al zo enorme kracht hebben als je ze gewoon al koopt, vandaar

Geplaatst: 08 aug 2008, 20:26
door YamaSam
perfectie is relatief mo soit, laat het ons es over de poorten hebben!

Geplaatst: 08 aug 2008, 20:46
door fs-ael
en toch moeten die extra uitlaatpoorten ook te doen zijn bij een fs1 cilinder (tombo had er 1 waar dat gedaan was)

Geplaatst: 08 aug 2008, 21:14
door Tombo
Ja, alleen het is echt kiele kiele kwa wand wat je overhoud :P je gaat echt net langs de buitenwand. 1 poortje was er bij mij net doorheen, vandaar dat ik hem niet lekvrij kreeg :P maar dat heb ik alweer gefixed. Van de week gaan we hem monteren op falko's brommer, kijken wat dat doet nu hij helemaal lekvrij is. :P

Geplaatst: 11 aug 2008, 11:27
door edje
hoe heb je dat gedaan dan? opgelast?

Geplaatst: 11 aug 2008, 12:11
door Tombo
Gungum, maar ik heb het gister geprobeerd en na 500 meter lekte hij al weer :x :? Lassen gaat lastig (is gietijzer), dus ik ga ff kijken hoe ik dat op kan lossen. Mss met iets van hittebestendige epoxy achtig iets ofzo

Geplaatst: 11 aug 2008, 12:32
door YamaSam
da gaat ni simpel worden... hoop wél dat het lukt!

Geplaatst: 11 aug 2008, 12:43
door edje
Tombo schreef:Gungum, maar ik heb het gister geprobeerd en na 500 meter lekte hij al weer :x :? Lassen gaat lastig (is gietijzer), dus ik ga ff kijken hoe ik dat op kan lossen. Mss met iets van hittebestendige epoxy achtig iets ofzo


er zijn verschillende soorten gietijzer he :wink: sommigen zijn best te lassen, ik dacht dat je cilinders ook redelijk makkelijk kon lassen :wink:

Geplaatst: 11 aug 2008, 18:28
door Tombo
YamaSam schreef:da gaat ni simpel worden... hoop wél dat het lukt!

Nee precies, ik hoop het ook. Ik ben nu een beetje aan het zoeken naar wat oplossingen. Schijnt dat Devcon goed spul ervoor op de markt heeft, ik heb wel eens gezien dat ze er poorten van cilinders mee dicht maakten, dan moet je er ook maar vertrouwen in hebben :P

edje schreef:
Tombo schreef:Gungum, maar ik heb het gister geprobeerd en na 500 meter lekte hij al weer :x :? Lassen gaat lastig (is gietijzer), dus ik ga ff kijken hoe ik dat op kan lossen. Mss met iets van hittebestendige epoxy achtig iets ofzo


er zijn verschillende soorten gietijzer he :wink: sommigen zijn best te lassen, ik dacht dat je cilinders ook redelijk makkelijk kon lassen :wink:

Van de chinese pisbakkengietijzer verwacht ik niet veel ;) Als het al lasbaar is voor een "amateur", dan is het nog de vraag hoe je er makkelijk bij komt (zit tussen de koelribben)

Geplaatst: 12 aug 2008, 15:17
door Triforce
Ik ben bezig met uploaden van de cilinder Z1 en van een DT 125 die 25pk zou moeten hebben, de sterkere versie

Geplaatst: 12 aug 2008, 15:27
door Niels
Over poorten gesproken, hoeveel % van de boring zouden jullie de uitlaat en inlaatpoort maken?
En zouden bij een FS1 de inlaatkanalen ook groter moeten als je de inlaat zelf vergroot, want volgens mij zijn de inlaatkanalen iets groter dan de poort zelf zegmaar...

@ Tom: kan je niet de massa om in te boren bij voorbaat groter maken met een of ander goedje?

Geplaatst: 12 aug 2008, 15:51
door Triforce
Eerst de Z1 cil boring 40mm slag 39,7mm
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dan hier de DT 125 cil Boring 56mm Slag 50mm
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 12 aug 2008, 16:25
door Tombo
Mooie foto's! Heb je al met die Z1 gereden? Ik zit te denken om mijn Z1 ook te gaan proberen, moet alleen een nieuwe zuiger hebben.

Geplaatst: 12 aug 2008, 16:38
door Triforce
ik ga de Z1 een keer rijden als mijn fs1 cilinder is ingereden, en ik moet zelf ook nog een nieuwe zuiger hebben, ik denk dat ik een ori haal wegens de teflon laag die erop zit.