Pagina 21 van 190

Geplaatst: 29 apr 2013, 21:00
door NIX
joosie1234 schreef:
pee67 schreef:
joosie1234 schreef:Ik heb de "Mitsubishi kontaktpunten goede kwaliteit" gekocht bij fs1parts gekocht, is dat de goede?


Dat zijn geen slechte



Fijn om dat iig te horen gekregen te hebben, maar dat zijn toch geen 2RU ontsteking punten?

Weer meerdere keren op 1,6 1,7 en 1,8 gezet, maar wat ik nu heb is dat ik m aan kan rennen, in zijn 1 heel slecht kan weg rijden (met vol gas) en dat ik vervolgens naar de 2 ga, maar daar (met vol gas nog steeds) niet verder kom dan de helft van de toeren. koppakking heb ik nog gecontroleerd, maar dat zag er nog allemaal goed uit. Zou het een probleem met de bobine, bougie, bougiedop, ontstekingspoel kunnen zijn?


Kijk eens hoe hard de punten vonken als de motor draait. En stop er eens een andere bougie in.

Re: velgen laten spaken

Geplaatst: 29 apr 2013, 21:38
door hans.m
join schreef:Weet iemand een goed adres om velgen te laten spaken in oost-vlaanderen?

grtz


Ik heb mijn wielen zelf gespaakt en laten richten door een fietsenmaker.
Op deze site staat uitleg over hoe je een wiel kan spaken. http://users.telenet.be/luc.aerts1/spak ... n_wiel.htm
een specifiek adres in Oost-Vl weet ik niet.

Geplaatst: 29 apr 2013, 23:05
door NIX
NIX schreef:
joosie1234 schreef:
pee67 schreef:
joosie1234 schreef:Ik heb de "Mitsubishi kontaktpunten goede kwaliteit" gekocht bij fs1parts gekocht, is dat de goede?


Dat zijn geen slechte



Fijn om dat iig te horen gekregen te hebben, maar dat zijn toch geen 2RU ontsteking punten?

Weer meerdere keren op 1,6 1,7 en 1,8 gezet, maar wat ik nu heb is dat ik m aan kan rennen, in zijn 1 heel slecht kan weg rijden (met vol gas) en dat ik vervolgens naar de 2 ga, maar daar (met vol gas nog steeds) niet verder kom dan de helft van de toeren. koppakking heb ik nog gecontroleerd, maar dat zag er nog allemaal goed uit. Zou het een probleem met de bobine, bougie, bougiedop, ontstekingspoel kunnen zijn?


Kijk eens hoe hard de punten vonken als de motor draait. En stop er eens een andere bougie in.


En check eens of alles nog vast zit, dus spoelen, condensator en plaat zelf.

Geplaatst: 30 apr 2013, 11:08
door Jeti
hans.m schreef:Hoe bevestig je het typeplaatje aan het kader, is dit met een soort klinknagel? of met een rivet?

popnagel

Re: velgen laten spaken

Geplaatst: 30 apr 2013, 18:36
door join
hans.m schreef:
join schreef:Weet iemand een goed adres om velgen te laten spaken in oost-vlaanderen?

grtz


Ik heb mijn wielen zelf gespaakt en laten richten door een fietsenmaker.
Op deze site staat uitleg over hoe je een wiel kan spaken. http://users.telenet.be/luc.aerts1/spak ... n_wiel.htm
een specifiek adres in Oost-Vl weet ik niet.



Thx hans !

Geplaatst: 30 apr 2013, 18:58
door joosie1234
NIX schreef:
NIX schreef:
joosie1234 schreef:
pee67 schreef:
joosie1234 schreef:Ik heb de "Mitsubishi kontaktpunten goede kwaliteit" gekocht bij fs1parts gekocht, is dat de goede?


Dat zijn geen slechte



Fijn om dat iig te horen gekregen te hebben, maar dat zijn toch geen 2RU ontsteking punten?

Weer meerdere keren op 1,6 1,7 en 1,8 gezet, maar wat ik nu heb is dat ik m aan kan rennen, in zijn 1 heel slecht kan weg rijden (met vol gas) en dat ik vervolgens naar de 2 ga, maar daar (met vol gas nog steeds) niet verder kom dan de helft van de toeren. koppakking heb ik nog gecontroleerd, maar dat zag er nog allemaal goed uit. Zou het een probleem met de bobine, bougie, bougiedop, ontstekingspoel kunnen zijn?


Kijk eens hoe hard de punten vonken als de motor draait. En stop er eens een andere bougie in.


En check eens of alles nog vast zit, dus spoelen, condensator en plaat zelf.


Alles zat muurvast en een nieuwe bougie had geen zin. Nog meer ideeën?

Geplaatst: 30 apr 2013, 22:29
door NIX
Vonken de punten?

Weet je zeker dat het de ontsteking is? Check ook de uitlaatdemper.

Geplaatst: 01 mei 2013, 10:23
door Swizzer
Ik heb vorig jaar deze km teller gekocht voor mijn 2RU, maar de teller wijkt sterk af naar boven.
Kan dat kloppen? Is deze niet geschikt voor een 2RU?
Welke wel?


Afbeelding

Geplaatst: 01 mei 2013, 11:04
door eriks
Swizzer schreef:Ik heb vorig jaar deze km teller gekocht voor mijn 2RU, maar de teller wijkt sterk af naar boven.
Kan dat kloppen? Is deze niet geschikt voor een 2RU?
Welke wel?


Afbeelding


Dat zijn die remakes ... dus zal niet echt lekker werken denk ik (weet ik niet)

2ru heeft toch kunstof trouwens ?

Geplaatst: 01 mei 2013, 11:11
door NIX
Zo te zien imitatietellers. Die geven vaak veel te veel aan. 2RU/FS1/2F2 etc maakt niet uit.

Geplaatst: 01 mei 2013, 15:57
door Swizzer
Da's lekker sund van't geld dus.

En hoe zit het met de volgende teller qua afwijking?

Afbeelding

Geplaatst: 01 mei 2013, 16:06
door eriks
Swizzer schreef:Da's lekker sund van't geld dus.

En hoe zit het met de volgende teller qua afwijking?

Afbeelding


Waarom niet gewoon een 2e hands orginele ?

Geplaatst: 01 mei 2013, 17:41
door Swizzer
eriks schreef:Waarom niet gewoon een 2e hands orginele ?


Ik wil er een bijpassende toerenteller naast, die ik al heb. (Maar niet goed aangesloten krijg :speachless:)

Geplaatst: 02 mei 2013, 08:25
door joosie1234
NIX schreef:Vonken de punten?

Weet je zeker dat het de ontsteking is? Check ook de uitlaatdemper.


De ontsteking is waar ik bekend mee was dat het het oppeens niet meer deed. De uitlaatdemper heb ik nu helemaal gechecked, deze zat een beetje dicht, dus helemaal schoon gemaakt, maar helaas zonder resultaat. De vonken doen af en toe een klein vonkje, maar geen las vonk.

Ik heb gister een km gereden, ging niet harder dan 45/50. (Normaal 60/70) Toen oppeens viel hij terug in toeren en deed hij het weer niet. Ik carb checken, (nog) een keer schoonmaken, maar zonder resultaat.

Meer ideeën? Ik kan denk ik een bobine van een werkende fs1 regelen, is het de moeite om doe proberen om te wisselen?

Geplaatst: 02 mei 2013, 09:03
door Jeti
Swizzer schreef:Da's lekker sund van't geld dus.

En hoe zit het met de volgende teller qua afwijking?

Afbeelding

Daar ga je wel lekker hard mee. Edward ging 105, en wordt dan ingehaald door een FS1 die 85 echte km's gaat.