Pagina 21 van 101
Geplaatst: 20 mei 2012, 14:08
door the_destroyers
weet iemand hoe dik nummer 3 moet zijn?
Want hier zit het probleem vn mn 5bak, deze zat er niet in, dus los tandwiel lager los in
En de dubbelschakelvork zat omgekerd gemonteerd

Geplaatst: 20 mei 2012, 14:37
door fs-ael
ik zal zo eens even kijken voor je,
nr 23 is ook zoiet dat je makkelijk kwijt raakt
Geplaatst: 20 mei 2012, 16:31
door the_destroyers
Dankje

Geplaatst: 20 mei 2012, 17:17
door the_destroyers
Is dit normaal?
dat er zo een pinnetje mist?

Geplaatst: 20 mei 2012, 21:19
door fs-ael
jah dat is het punt dat de versnellingen op zijn, en er niks gebeurd als je schakeld.
ik kijk morgen even voor dat onderdeeltje nr. 3 ben nog niet in de buurt geweest
Geplaatst: 20 mei 2012, 21:23
door the_destroyers
Ok, weer iets bijgeleerd
Dan heb ik de schakelwals er duidelijk verkeerd ingemonteerd gisterenavond.
Is goed, alvast bedankt.

Geplaatst: 20 mei 2012, 21:32
door the_destroyers
Iemand tips over hoe je de schakelwals er het beste inplaatst bij een 5bak?

Geplaatst: 20 mei 2012, 21:35
door Jeti
Wat zijn de maten van de bovenste buit van de uitlaat bevestiging van een hoge uitlaat?
M10 past niet.
Geplaatst: 20 mei 2012, 21:56
door fs-ael
the_destroyers schreef:Iemand tips over hoe je de schakelwals er het beste inplaatst bij een 5bak?

De assen samen met de klauwen in de rechter carterhelft steken.
De lange pennen die door klauwen zitten iets terug trekken.
Nu kun je de lange pennen iets uitelkaar draaien zodat je de schakelwals op zijn plaats kunt zetten.
Daarna kun je door wat tandwielen te verschuiven de korte pennentjes in de groeven van de wals manoevreren.
De Lange pennen kun je nu terug duwen op hun plaats.
Beetje moeilijk uit te leggen

Geplaatst: 20 mei 2012, 21:58
door the_destroyers
fs-ael schreef:the_destroyers schreef:Iemand tips over hoe je de schakelwals er het beste inplaatst bij een 5bak?

De assen samen met de klauwen in de rechter carterhelft steken.
De lange pennen die door klauwen zitten iets terug trekken.
Nu kun je de lange pennen iets uitelkaar draaien zodat je de schakelwals op zijn plaats kunt zetten.
Daarna kun je door wat tandwielen te verschuiven de korte pennentjes in de groeven van de wals manoevreren.
De Lange pennen kun je nu terug duwen op hun plaats.
Beetje moeilijk uit te leggen

De rechtercarterhelf, welke bedoel je daarmee? ontsekingszijde of carb zijde?
En neen de uitleg is goed.
Maar is er een specifieke positie in welke de wals moet zitten om te beginnen?
Geplaatst: 20 mei 2012, 22:05
door fs-ael
ontstekings zijde
vrij is het makkelijkste.
Dat kun je zien aan het kuiltje wat in de wals zit. dat kuiltje kun je dan door dit gat zien

Geplaatst: 20 mei 2012, 22:08
door the_destroyers
Okey, ja bij ik moet effe kijken hoe ik dat stukje eruit krijg (bij mij zit er een stukje in, dat erin word gehouden door een beugeltje), want in dit gat komt een veer en kogeltje he?
Ok, bedankt voor de tips, ik ga morgen aan de slag.
Heb je mss ook tips waar je het best tik met de nylonhamer, om je carters terug tegen elkaar te krijgen?

Geplaatst: 20 mei 2012, 22:12
door fs-ael
dat busje,veer,kogeltje moeten er eerst uit jah. dat monteert ook wat makkelijker

Geplaatst: 20 mei 2012, 22:14
door the_destroyers
okey
Bedankt!
Geplaatst: 20 mei 2012, 22:20
door marco
Jeti schreef:Wat zijn de maten van de bovenste buit van de uitlaat bevestiging van een hoge uitlaat?
M10 past niet.
Niet zolang
