Pagina 21 van 37
Geplaatst: 07 jul 2012, 20:10
door BJ
YamaSam schreef:jaag hem nog wat af ja

Was/Is en blijft absoluut niet de bedoeling

er was al een maand stilte gevallen en werd gewoon een beetje nieuwsgierig naar de eventuele vorderingen van dit sterk staaltje vakmanschap (vind ik persoonlijk)

Geplaatst: 18 sep 2012, 22:53
door 2taktdirk
Oké'even updaten,ee ja het zit zo de carb: gaat leuk maar om dat te monteren moet er een andere schijfhuis gemaakt worden,dat is geen enkel probleem maar dan moet er van alles los aan het blok.
Punt is dat de motor overtoert en dat ik dood eenvoudig niet genoeg versnellingen heb ,dus ben ik al tijden bezig met het meten en rekenen van een 6 trekspiebak en heb al diverse dingen voorbereid om dit zelf te gaan maken.
De verhoudingen van de bak zijn bepaalt en wel zo dat het ook echt wat oplevert van de 1e tot de 6e.
Het lijkt mij een te gek project,punt is dat als de bak eerst klaar is voor de carb:dan haal ik het blok uitelkaar om direct de kruk te laten balanceren,er zit een lichte trilling in.
Als de kruk klaar is kan het blok weer inelkaar, met een frisse zuiger want ik heb de zuigerspeling te groot gekozen in het begin.
Als alles dan een beetje rolt ga ik verder met de carb:.
Voor de bak bouwen heb ik 2 sloop carters ,die gebruik ik altijd om spul mee klaar te maken scheelt weer ,kun je gewoon doorsjeesen met de fs1.
Grootste probleem hier is om tijd te vinden om al die leuke dingen te bouwen,tja koop een huis en je kan verder alles vergeten wat je graag ook nog zou willen.
Dus het is nog lang niet klaar maar de watercooler doet het geweldig ,heb nu 1800 km mee gereden en hij is niet 1 keer kapot geweest ,ondanks zijn overtoeren .
Wat ook opvalt dat hij geweldig goed rijd bij hoge snelheden ,heb gewoon altijd 1 hand achter op m,n rug en hij sjeest zo door de bochten geen pijn, wat een lol geweldig ik laat er m,n yamaha RD 500 en 350 ypvs voor staan zo leuk is dit.
Ik heb denk ik de grootste vijand van de FS1 blok weggenomen ,de waterkoeling koelt nu ook het carter en blok en die blijft nu gewoon koel dus hij is nu thermisch gezond en dat is een luchtkoeler FS1 nooit, dus hij word met luchtkoeling nooit stabiel.
Laatst mee gedaan aan een brommerrit een 35 brommers waren er en iedereen keek stomverbaast waar ik mee aankwam rijden,( was de eerste keer dat ik ergens aan mee deed met de fs1) mocht voor deze keer even mee ze willen geen motorfietsen er bij.
Nou oké tot de volgende keer, Dirk
Geplaatst: 18 sep 2012, 23:29
door Tombo
Gaaf! Respect!
Met de fs1 meeting ben je gewoon welkom hoor, ook met motorfietskenteken (je bent iet de enige

)
Geplaatst: 19 sep 2012, 08:56
door Laars
Foto update please

Geplaatst: 19 sep 2012, 11:48
door YamaSam
tijd is iedere creatieveling z'n vijand.. gelukkig hebben we allemaal evenveel tijd in een dag..
klinkt super allemaal!
Geplaatst: 19 sep 2012, 11:51
door Niels
Laars schreef:Foto update please

²

Geplaatst: 25 nov 2012, 19:59
door 2taktdirk
Hoi Effe updaten, heb de carb :na bijna een jaar weer op de kamertafel staan om er weer flink over na te denken, en kwam er zo achter dat er al best veel aan de carb; al klaar is.
Dus ik ga er zondags toch maar een beetje mee aan de gang en maak het wel af voor dat ik aan de 6 bak begin.
Ben bezig met het vlotter maar dat is een middag werken proberen en dan belant het wel eens in de asemmer om dat het me niet naar de zin is,dus nog effe geduld.
Als er vorderingen zijn laat ik het weten ,tjaa m,n foto toestel is stuk dus kweet niet hoe ik dat doe met plaatjes,zal er over nadenken.
Groetjes van D
Geplaatst: 27 nov 2012, 09:53
door BJ
Mooi mooi mooi, het uiteindelijke resultaat zal werkelijk prachtig zijn.
De foto's zullen vanzelf wel komen zodra je daar een oplossing gevonden hebt

Geplaatst: 23 mei 2013, 23:28
door 2taktdirk
Hoi allemaal,even updaten er word flink gewerkt aan de fs1 ben bezig met de carb:20mm en heb al veel problemen overwonnen maar het is nog niet klaar .
Verder de cilinder afgeslankt en in een mooi model gefreest plus een overmaat zuiger er in en nu is de speling goed.
Heb mij er over verbaast dat na al dat gescheur de krukas geen speling op de lagers heeft,dat had ik niet verwacht na 1800KM pijn.
Verder oliepomp lek gehad en een aantal keren los gehad voordat ik het had gevonden,klein braampje .
De 6 bak daar word ook weer driftig over nagedacht ,en ben al onderdelen daarvoor aan het verzamelen.
Heb er nog over gedacht en gemeten om de schakel mechaniek aan de buitenkant te bouwen maar voor op straat is dat even te veel van het goede ,maar dan hadden er 7 versnellingen in het carter gepast met een redelijke breedte,op een racer is dat geen punt.
Nu heb ik de verhoudingen zo gekozen dat het met 6 ook moet lukken,en ik heb er echt zin in om te bouwen .
Maar nu eerst zorgen dat ik die carb ,klaar krijg en dan een nieuwe schijfhuis maken waar de carb ,op past.
Tot zover de update,tis wat een oude vent van 1m93 op een fs1tje ,gniffel
Groetjes
Geplaatst: 24 mei 2013, 01:11
door BJ
Klinkt veelbelovend, ben heel erg benieuwd naar het uiteindelijke eindresultaat

Geplaatst: 24 mei 2013, 11:06
door Jeti
Ben benieuwd!
En wat nieuwe foto's zijn altijd welkom!

Geplaatst: 24 mei 2013, 12:05
door Laars
Jeti schreef:Ben benieuwd!
En wat nieuwe foto's zijn altijd welkom!

IDD

Geplaatst: 24 mei 2013, 13:56
door hans.m
Ja jongens, dat belooft! Stevige concurrentie voor Gino en Sam?

Geplaatst: 24 mei 2013, 15:11
door bajaboy
eerst zien dan geloven ,zijn er weinige die de water koker of yaho bij houden.

Geplaatst: 24 mei 2013, 15:41
door eriks
bajaboy schreef:eerst zien dan geloven ,zijn er weinige die de water koker of yaho bij houden.

Ligt eraan hoeveel geld je er tegen aan kwakt denk ik
Wel mooi hoor zoveel power uit een FS1 .....