Pagina 3 van 5

Re: Valse lucht

Geplaatst: 25 aug 2015, 18:39
door pee67
Benjamin Aerden schreef:Bougie is een 7 en heb een 10mm maar daarmee had ik die valse lucht problemen. Wat voor problemen geeft een 378 met 16mm?



Even een stukje leesvoer vwb cilinders
viewtopic.php?f=6&t=5150

Re: Valse lucht

Geplaatst: 25 aug 2015, 18:44
door Benjamin Aerden
Ik lees dat 378 de sloomste der slomen is en max 65 haalt maar ik reed er pas 74 mee....

Re: Valse lucht

Geplaatst: 25 aug 2015, 18:58
door Patrick
Hoi lees mee is het niet dat je een blokje heb wat ooit roterende inlaat wat en naar mebraam gebracht is daar komen ook problemen mee??????

Re: Valse lucht

Geplaatst: 25 aug 2015, 19:03
door pee67
Benjamin Aerden schreef:Ik lees dat 378 de sloomste der slomen is en max 65 haalt maar ik reed er pas 74 mee....


dan zijn de poorten flink aangepast neem ik aan.

Re: Valse lucht

Geplaatst: 25 aug 2015, 19:04
door pee67
Patrick schreef:Hoi lees mee is het niet dat je een blokje heb wat ooit roterende inlaat wat en naar mebraam gebracht is daar komen ook problemen mee??????


Leg dat eens uit Patrick? Welke problemen kunnen daar van komen?

Re: Valse lucht

Geplaatst: 25 aug 2015, 19:44
door Benjamin Aerden
Hoe kan ik zien dat het ooit een roterende inlaat was? Vertanding lijkt mij een mogelijk een probleem ja, maar heeft dit buiten hoge toeren echt ernstige gevolgen? En is een 7 bougie verkeerd? Ik ben van de 74 km/u zeker want dit was langs zo'n elektrisch bord dat je snelheid aangeeft wanneer je er langs rijdt.

Re: Valse lucht

Geplaatst: 25 aug 2015, 20:27
door marco
Dan is er aan de cilinder aardig gevijld en bewerkt.

Re: Valse lucht

Geplaatst: 25 aug 2015, 22:21
door PvdV
Hallo
Ik heb op dit moment een iets bewerkte 378 cilinder met 16mm carb, 150 sp , 1j5 uitlaat waar ik de pijp heb uitgehaald en 13-44 vertanding
Dit heb ik uitgeprobeerd met een 7 en met een 8 bougie(zie foto) je ziet dat de 7 al veel lichter van kleur is

Verstuurd vanaf mijn LG-D405 met Tapatalk

Re: Valse lucht

Geplaatst: 25 aug 2015, 22:23
door PvdV
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn LG-D405 met Tapatalk

Re: Valse lucht

Geplaatst: 25 aug 2015, 22:44
door ginofs1
zorg eerst eens dat je spul klopt.
dan pas afstellen, zo heeft het geen zin.
een b8 hoort er niet in. voor jou cilinder is een b6 al goed .
geen 16 mm .

Re: Valse lucht

Geplaatst: 25 aug 2015, 22:58
door PvdV
Dankje zal eerst een 10mm moeten regelen

Verstuurd vanaf mijn LG-D405 met Tapatalk

Re: Valse lucht

Geplaatst: 26 aug 2015, 00:31
door ginofs1
daar gooien ze je dood mee. een goede mag niet meer dan 25 euro kosten.
ik zal eens kijken, van mij krijg je hem dan voor de verzend kosten.
je kan ook bas koppel, dr bob, nix, peet 67 vragen

Re: Valse lucht

Geplaatst: 26 aug 2015, 11:28
door NIX
Ik vermoed steeds meer dat er eigenlijk geen probleem is.

Re: Valse lucht

Geplaatst: 26 aug 2015, 16:34
door Jeti
NIX schreef:Ik vermoed steeds meer dat er eigenlijk geen probleem is.

Er worden hier twee vragen gesteld door twee verschillende personen met een 378 cilinder? Of was dit diegene met die twee accounts? Ik vind het in ieder geval behoorlijk verwarrend.

Re: Valse lucht

Geplaatst: 26 aug 2015, 18:43
door PvdV
Hallo
ik heb geen vraag gesteld maar alleen mijn setup verteld n.a.v. van benjamin zijn verhaal over de kleur van de bougie waarop gino reageerde
gino ik stuur je nog een p.m. over de carb. alvast bedankt voor advies en aanbod

Verstuurd vanaf mijn LG-D405 met Tapatalk