Pagina 3 van 5
Re: Vraag aan de kenners
Geplaatst: 24 jan 2015, 18:32
door marco
Mooi werk !!
Re: Vraag aan de kenners
Geplaatst: 25 jan 2015, 09:55
door gklijnhout
fizzie schreef:Ziet er wel netjes uit.
Kijk even of de binnenkorf hoog genoeg is. Dwz als alle platen er in zitten dat de 2e stalen plaat nog ruimte heeft om omhoog te komen.
Ook de uitgevijlde buitenkorf mag iets dieper. Als de platen gaan slijten zakt de eerste plaat verder en komt dan op de korf te liggen. (gaat ie slippen)
Ook heb je de drukplaat niet nagewerkt. Nu zul je wss een langere drukstift moeten hebben.
De buitenkorf is inderdaad wat aan de krappe kant deze vijl ik nog wat dieper als de klinknagels er uit zijn en ik de transmissierubber ga vervangen dan is het uitvijlen wat makkelijker.
De stalen tussenplaat ligt laag genoeg om te bewegen zie de foto.

De drukplaat verlagen daar wacht ik nog even mee het wormgat in de linker motorkap is namelijk versleten en ga deze vervangen door een setje met kuntstof buitenbus (zie topic elders) maar na de modificatie bij de kap van een collega (zie topic van Dik) is gebleken dat als er een kogeltje in de worm komt de stift bij montage van een standaard koppeling 4 mm te lang is dus als deze modificatie klaar is kan ik de lengte van de stift dws hoogte van de drukplaat bepalen.
wel bedankt voor de zeer welkomen tip.
Gert.
Re: Vraag aan de kenners
Geplaatst: 25 jan 2015, 12:38
door marco
Een rd worm is eigenlijk iets te lang en moet wat ingekort worden.
Re: Vraag aan de kenners
Geplaatst: 25 jan 2015, 13:07
door marco
Re: Vraag aan de kenners
Geplaatst: 25 jan 2015, 14:16
door ginofs1
een goed begin

Re: Vraag aan de kenners
Geplaatst: 25 jan 2015, 14:22
door hans.m
hoe merk je eigenlijk dat zo'n koppelingskap versleten is? Heb thuis niet echt een referentie om het mee te vergelijken. Wel heeft de worm vrij veel speling in de kap, ook al is het een nieuwe.. Mooiste oplossing zou zijn wat Marco gedaan heeft met kneedbaar alu, oplassen en dan met de dremel aan de slag

Re: Vraag aan de kenners
Geplaatst: 25 jan 2015, 14:31
door gklijnhout
Marco,
De raderen draaien weer montage van de RD worm heeft dus diversen varianten voor mij en Dik weer wat om over na te denken.
Gert.
Re: Vraag aan de kenners
Geplaatst: 25 jan 2015, 15:11
door Jeti
Gert verveelt zich niet deze winter

We zouden eens bijeen moeten komen.
Re: Vraag aan de kenners
Geplaatst: 25 jan 2015, 16:14
door marco
hans.m schreef:hoe merk je eigenlijk dat zo'n koppelingskap versleten is? Heb thuis niet echt een referentie om het mee te vergelijken. Wel heeft de worm vrij veel speling in de kap, ook al is het een nieuwe.. Mooiste oplossing zou zijn wat Marco gedaan heeft met kneedbaar alu, oplassen en dan met de dremel aan de slag

Je kan kan het wel zien hoever het schroefdraad versleten is wel eerst goed schoonmaken.
Als het versleten is kanteld het wormpje en ontkoppelt niet goed.
Re: Vraag aan de kenners
Geplaatst: 25 jan 2015, 17:04
door gklijnhout
Jeti schreef:Gert verveelt zich niet deze winter

We zouden eens bijeen moeten komen.
Klopt alleen verveel ik mij eigenlijk nooit.
Leuke is dat mijn FS1 gewoon rijdend is en alleen maar aan de druppellader staat, waar ik mee bezig ben is om al mijn gedane yamaha ervaring en die van mede forumgebruikers samen te persen in een blok wat ik nog had liggen dws het wordt een blok wat straks startklaar is en ik snel om kan hangen daarna het lopende machientje welke veel gebruikt wordt en het perfect doet als reserve klaar maak.
Verder heeft een collega (Dik) ook een FS1 gekocht welke hij zo wil opbouwen als deze toen hij 16 jaar oud was en nieuw heeft gekocht.
Gezien Dik een extreem mooie en door hem zelf gerestaureerde Puch bezit daarbij ook beschikt over zeer veel technische kennis en ook daarnaast nog eens over een onvoorstelbaar geduld beschikt wisselen wij deze kennis redelijk uit en proberen ons mooie product onzichbaar net weer iets beter te maken en aan te passen aan deze tijd.
En laten wij eerlijk wezen een beetje klooien aan en met onze hobby heeft toch ook wel iets ik kan dan ook goed begrijpen dat de vele die met deze hobby bezig zijn en daarbij speelt het merk dan (bijna

) geen rol als iets lukt en dan ook nog eens met beperkte middelen dan kan de dag niet meer stuk.
Gert,
Re: Vraag aan de kenners
Geplaatst: 25 jan 2015, 17:08
door Jeti
Ik merk het, super om te lezen!
Re: Vraag aan de kenners
Geplaatst: 10 jun 2015, 19:24
door gklijnhout
Alles is nu op zijn plaats gevallen carterdelen geheel schoongemaakt en gespoten blok met 3 plaats koppeling en de versnellingsbak opgebouwd met allemaal fabrieksnieuwe tandwielen, nieuwe krukas, lagers en belangrijker nog een originele F5B cilinder welke op een 2e overmaat is geboord cq gehoond uiteraard voorzien van een nieuwe zuiger waarbij de poorten van deze cilinder ligt zijn bewerkt en inwendig geheel zijn gepolijst tevens is deze voorzien van een K star cilinderkop welke nog standaard is.
Ook heeft deze een oliepomp welke is voorzien van nieuwe keerringen en pakkingen daarna met de boormachine is getest!
Als de dagen weer wat korter worden zal ik het blok wat nu onder mijn FS1 zit welke overigens perfect loopt maar is voorzien van een 2 plaats koppeling die soms slipt maar inmiddels bijna 10.000 km heeft gelopen uitwisselen voor dit blok dan nog inrijden en hierna de cilinderkop nog aanpassen als alles dan goed gaat staat deze FS voor het volgende seizoen weer top klaar en kan ik het oude blok voor reserve klaarmaken.
Gert.
Re: Vraag aan de kenners
Geplaatst: 10 jun 2015, 22:55
door Jeti
Mooi zo Gert!
We komen nog wel eens die kant op voor een ritje met je.
De bus hebben we zojuist weggebracht naar een eigen terrein, heb eindelijk wat gevonden. Binnenkort het spruitstuk eraf halen.
De lasser die ik eerder had gevonden gaat niet meer door (gestopt met werken) maar krijg nu contactgegevens van een motor bouwer. Maar die zit nu nog op Island of Man *hoopvol*
En de bewoner waar de bus nu staat wil en kan het zijpaneel lassen. En ik kan hem daarna ook daar verven.
Whoohoo!
Re: Vraag aan de kenners
Geplaatst: 11 jun 2015, 17:48
door Tombo
Met dat spruitstuk zou ik gewoon naar een lokale machinefabriek gaan met een doos saucijzen ofzo, denk dat je dan met 15 minuten weer buiten staat met een gelast spruitstuk
Vraag aan de kenners
Geplaatst: 11 jun 2015, 20:55
door Jeti
Gietijzer lassen schijnt een vak apart te zijn. En niet een kwartiertje werk.
Maar wat is er mis met die motoren bouwer? En lijkt me ook wel een leuk contact.
Even bij een bedrijf langs gaan lukt overigens niet. Die zijn niet al om half 7 geopend en om 1730 zijn ze weer dicht. Vandaag zelfs van 0645 tot 2015 van huis geweest voor het werk. Maar goed, is waarschijnlijk al opgelost dus. Begrijp de negativiteit ook niet echt eigenlijk. Voegt niets toe.