Pagina 3 van 4
Geplaatst: 19 jun 2013, 20:25
door sobw in opbouw
.
Geplaatst: 19 jun 2013, 22:21
door Jeti
Waar blijven de foto's nou

Geplaatst: 20 jun 2013, 07:53
door fizzie
Ik heb de foto van de zuiger even beter bekeken en denk dat het gat van de pistonpen aan een zijde gescheurd is en uitgebroken.
Dan wordt de pen schuin belast en breekt. Zo te zien was de naaldlager niet de boosdoener.
De pen zat niet te strak bij montage. Ik denk dat de zuiger van wat mindere kwaliteit was.
Bas je hebt echt geluk gehad dat er verder niet veel kapot is gegaan.
Uithuilen en opnieuw beginnen
Geplaatst: 20 jun 2013, 09:49
door Niels
Tombo schreef:Zou kunnen ja, dezelfde kracht op een kleiner oppervlak is meer spanning

Geplaatst: 20 jun 2013, 10:04
door Tombo
P=F/A
Geplaatst: 20 jun 2013, 11:03
door koppel
de piston pen clipjes zaten nog keurig op hun plek.
wat fizzy zegt kan ook goed, zuiger is gaan scheuren daar waar de pen draagt.
de zaak loshalen en goed inspecteren zal meer duidelijkheid geven.
Geplaatst: 20 jun 2013, 13:04
door sobw in opbouw
.
Geplaatst: 20 jun 2013, 13:35
door fs-ael
fizzie schreef:Ik heb de foto van de zuiger even beter bekeken en denk dat het gat van de pistonpen aan een zijde gescheurd is en uitgebroken.
Dan wordt de pen schuin belast en breekt. Zo te zien was de naaldlager niet de boosdoener.
De pen zat niet te strak bij montage. Ik denk dat de zuiger van wat mindere kwaliteit was.
Bas je hebt echt geluk gehad dat er verder niet veel kapot is gegaan.
Uithuilen en opnieuw beginnen
Welke foto ?
Geplaatst: 20 jun 2013, 15:18
door ginofs1
fs-ael schreef:fizzie schreef:Ik heb de foto van de zuiger even beter bekeken en denk dat het gat van de pistonpen aan een zijde gescheurd is en uitgebroken.
Dan wordt de pen schuin belast en breekt. Zo te zien was de naaldlager niet de boosdoener.
De pen zat niet te strak bij montage. Ik denk dat de zuiger van wat mindere kwaliteit was.
Bas je hebt echt geluk gehad dat er verder niet veel kapot is gegaan.
Uithuilen en opnieuw beginnen
Welke foto ?
Geplaatst: 20 jun 2013, 18:58
door marco
ginofs1 schreef:ok, ik heb hier ook een zuiger van de heer bob.
bij deze wat het naaldlagertje ook vast gelopen.
pen ging dus ook wiegen in de zuiger, bob was gelukkig tijdig gestopt.
zal een vragen waar hij deze lager gekocht heeft.
Dan moeten we deze lagers niet meer hebben.
Was dat niet een naaldlagertje wat bij een racekrukas zat?
Geplaatst: 20 jun 2013, 19:03
door koppel
beste mensen, dank voor alle suggesties, ik wilde hiermee eigenlijk waarschuwen voor al die immi rommel waar je flink buikpijn van kunt krijgen.
een spatbord, buddy of knipperbol ok...................maar alles wat meer nauwkeurigheid vereist dan dat koop ik liever origineel.
zelfs een paar stuurklemmen kunnen ze niet fatsoenlijk maken, de ronding sluit niet goed aan bij het stuur, ook weer zo'n DMP product.
en ik denk nu dat er niet meer gebeurd is dan een zuiger met een haarscheur of zwakke plek die de zaak in elkaar heeft doen lopen, ook mijn eerdere suggesties gooi ik in de prullenbak.
foto's? het is weinig sensationeel maar wil ze best plaatsen........................hoe ging dat ook alweer?
grt
koppel met zijn F(yra)S1
Geplaatst: 20 jun 2013, 21:55
door ginofs1
marco schreef:ginofs1 schreef:ok, ik heb hier ook een zuiger van de heer bob.
bij deze wat het naaldlagertje ook vast gelopen.
pen ging dus ook wiegen in de zuiger, bob was gelukkig tijdig gestopt.
zal een vragen waar hij deze lager gekocht heeft.
Dan moeten we deze lagers niet meer hebben.
Was dat niet een naaldlagertje wat bij een racekrukas zat?
nee gek

Geplaatst: 20 jun 2013, 22:48
door Dr. Bob
Was een DMP naaldlagertje, gekocht bij JMPB...
Geplaatst: 20 jun 2013, 22:50
door sobw in opbouw
.
Geplaatst: 20 jun 2013, 22:56
door sobw in opbouw
.