Pagina 3 van 3

Geplaatst: 26 okt 2007, 18:48
door YamaSam
jaja! de buitenkant van de piston, onderaan, zoals hij effe in een potloodscherper zou gezeten hebben...

en zolang tot de onderste rand (waar het meeste weg is dan) nog de helft zo dik is als ie was..

Geplaatst: 26 okt 2007, 18:55
door jonnotje
Afbeelding dat idee dus? en het ''Vlak'' wat ''Schuin'' word in totaal 2 mm maken?

en moet dat eigelijk ook helemaal rondom gebeuren dan?

Geplaatst: 26 okt 2007, 19:13
door YamaSam
yep, dat is het.. rondom en één à twee mm's hoog

Geplaatst: 27 okt 2007, 12:32
door jonnotje
dan gaan je spoel/ uitlaat poort ook eerder open? maakt dat niet uit dan?

en ik was gister bij een grote brommer winkel, waar ik vroeg naar zwaardere koppelings veren, die hadden ze wel, maar ze zijden dat het beter was om m'n koppelings huis uit te laten draaien zodat er 3 platen in passen... 45 euro zijden ze.. zal ik dat laten doen? dan ben ik wle van dat gezeik met strakkere veren enzo af? :?

Geplaatst: 27 okt 2007, 12:48
door occ1s
wat moet je aan je cilinder vijlen om het sneller op te laten trekken bij lage toeren, dus onderin wat meer kracht?

Geplaatst: 27 okt 2007, 13:13
door mpro09
jonnotje schreef:dan gaan je spoel/ uitlaat poort ook eerder open? maakt dat niet uit dan?

en ik was gister bij een grote brommer winkel, waar ik vroeg naar zwaardere koppelings veren, die hadden ze wel, maar ze zijden dat het beter was om m'n koppelings huis uit te laten draaien zodat er 3 platen in passen... 45 euro zijden ze.. zal ik dat laten doen? dan ben ik wle van dat gezeik met strakkere veren enzo af? :?


zou kunnen maar dan moet je er wel rekeing mee houden dat je een xtra gevoerde en een extra stalen plaat nodig hebt om het te laten werken en als het mislukt ben je je koppelings huis kwijt

ik denk dat als je gewoon je nieuwe platen erin zet dat ie het dan ook gewoon moet doen hoor
ff ter voorbeeld ik rijd met een 5bak met orri fs1 cil, orri hd kop en een homoet en een standaard koppeling
en hij trekt het prima :D

Geplaatst: 27 okt 2007, 17:51
door jonnotje
okee, naja dan zet ik me nieuwe platen er gewoon in, ik heb me veren pas al vervangen... dus die doe ik er gewoon weer in

Geplaatst: 27 okt 2007, 18:39
door occ1s
wie hoorde ik ook alweer over een extra tussenplaat? ipv 1 dus 2.. :S hoorde dat ie m dan beter pakte toch?

Geplaatst: 27 okt 2007, 19:59
door edje
jep extra stalen plaat er in. dan heb je wat meer druk op je veren :wink:

Geplaatst: 27 okt 2007, 20:34
door jonnotje
maarr dan raakt je krukas volgends mij uit balens... sinds een vriend van me dat ehefd gedaan(ik hbe het zelf ook) trilt me brommer een stuk meer....

Geplaatst: 27 okt 2007, 20:35
door edje
waarom zou je krukas in onbalans raken :P . zon plaat is gewoon symetrisch, als hij dus draait is hij in balans :wink:

Geplaatst: 27 okt 2007, 20:42
door ginofs1
je moet gewoon bij 50 cc , de RD80 veertjes kopen en je bent van de slippende koppeling af.
dat zijn die paarse veertjes, deze zijn net even zwaarder en passen gewoon op onze fs1tjes

Geplaatst: 28 okt 2007, 10:15
door dijkie
Normaal zijn de veren 34mm lang + gebruikte veertjes 32mm lang achter het veertje een ringetje liggen en dan een schroef dus een extra ring er tussen.
probeer het dan maar eens!
koppeling worm opnieuw afstellen kabel helemaal slap draaien schroefje aan draaien van de koppeling tegen de stift kwart slagje uit moertje aan draaien kabel af stellen
Jongens veel suc-6 er mee
gr VDT