Pagina 3 van 8
Geplaatst: 02 nov 2012, 11:50
door Tombo
Hoe wil je dat realiseren, m.a.w. waar selecteer je op
Geplaatst: 02 nov 2012, 19:33
door yamaha_fs1_2ru
Iedereen moet mee betalen. Ook de mensen die denken dat ze belasting kunnen onderduiken door een auto van 1986 te kopen.
Ook ben ik voor apk op motoren en bromfietsen.
Als je voertuig in goede technische staat is zou dit geen probleem moeten zijn.
Geplaatst: 03 nov 2012, 00:47
door NIX
Ik ga je onder je reet trappen als ik je zie, Bonne.
Geplaatst: 03 nov 2012, 00:59
door the_destroyers
Met army boots maat 44?

Geplaatst: 03 nov 2012, 09:59
door fizzie
yamaha_fs1_2ru schreef:Iedereen moet mee betalen. Ook de mensen die denken dat ze belasting kunnen onderduiken door een auto van 1986 te kopen.
Ook ben ik voor apk op motoren en bromfietsen.
Als je voertuig in goede technische staat is zou dit geen probleem moeten zijn.
Mijn brommers die klaar zijn, dus 5 van de 20 zijn idd in zeer goede staat. Die kan ik dan laten keuren voor (wat gaat het worden ?) 40 euries per stuk.
De rest ieder jaar weer schorsen. En dan ben ik nog met 20 in de lage aantallen. Er zijn er met 100 of meer. Dan is de lol er wel vanaf.
Ik hoop dat ze de oldtimerbrommers en motoren gaan ontzien.
apk op je (oude) brommer.
Geplaatst: 03 nov 2012, 14:18
door gklijnhout
APK op brommers??????
Kost alleen maar veel geld daarnaast de tijd die je moet besteden om al je oldie`s aan te bieden aan een "keurmeester" die hem wel even wil proberen op de weg, ben jij er zuinig op en hij rijdt er lekker mee door de plassen.
Dan krijg je net als bij de auto`s nog even de meningsverschillen de een vindt de remmen en de bel goed de ander zit te zeuren omdat het beter moet en denkt niet na dat 50 jaar geleden de remmen het ook al amper deden.
En praat ik bij de brommer nog even niet over de maximale snelheid dat wat bij alle oldie`s een probleem gaat geven, zie de onderdelen maar te vinden zodat deze voldoet aan de eis.
Ook bij de auto`s was de apk in de eerste jaren een "zwaar" onderwerp met een evenal zwaar eisenpakket nu ruim 20 jaar later betekend het niets meer en komen de grootste wrakken door de keuring en is de hele apk maar een stunt om die auto naar de garage te krijgen.
Apk op de brommer goed maar dan niet voor die ouder zijn als 15 jaar!
Dan haal je tenminste de gestolen en zwaar opgevoerde rotzooi er uit.
Regering doe eindelijk eens iets waar je voor betaald wordt en dat is NADENKEN bazeer dan eens je wetgeving op feiten.
gert
Geplaatst: 03 nov 2012, 21:21
door yamaha_fs1_2ru
Misschien heeft gklijnhout wel gelijk dat je brommers na de 15 jaar apk vrij geeft. Maar waar sommige mensen meerijden in het huidige verkeer is gevaarlijk.
Niewere brommers zonder goede verlichting, gladde banden, remmen die niet functioneren.
Het is indd wel vreemd dat een brommer in de verzekering goedkoper is dan hem te schorsen. Dan moet je voor oldtimer brommers schorsen gratis maken max. 1x per jaar.
Mensen met motoren die hebben over het algemeen hun spul netjes voor elkaar. op enkele uitzonderingen na natuurlijk.
Maar je kunt bij oldtimers wel net als bij campers een gedeeltelijk wegenbelasting innen. Je betaald ook verzekering dus kan je ook verzekering betalen.
Geplaatst: 09 nov 2012, 20:30
door NIX
the_destroyers schreef:Met army boots maat 44?

45.
Al die gebreken ga je met een jaarlijkse APK niet tegen. Bij sommige lui blijft de boel net een week heel.
Geplaatst: 24 apr 2013, 22:04
door Jeti
http://nos.nl/artikel/499354-regeling-o ... epeld.html
"Regeling oldtimers versoepeld"
Oldtimers op een beurs in Rosmalen Oldtimers op een beurs in Rosmalen ANP
Toegevoegd: woensdag 24 apr 2013, 20:38
Update: woensdag 24 apr 2013, 20:59
De afspraken uit het regeerakkoord over motorrijtuigenbelasting voor oldtimers worden versoepeld. Dat is het gevolg van een akkoord dat staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) heeft gesloten met een aantal brancheverenigingen die de belangen van eigenaren van oldtimers vertegenwoordigen. Dat meldt BNR.
De leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto's gaat naar 40 jaar. Voor benzineauto's ouder dan 26 jaar komt er een zogeheten 'kwarttarief', met een maximum van 120 euro per jaar. Diesels en lpg-auto's zijn uitgezonderd van het kwarttarief.
Verder komt er een overgangstermijn voor personen- en bestelauto's die rijden op benzine, voor motorfietsen, bussen en vrachtauto's ouder dan 26 jaar.
Geplaatst: 24 apr 2013, 22:06
door Jeti
Klote, wegenbelasting voor oldtimer motoren dus

Geplaatst: 24 apr 2013, 22:08
door Tombo
Ik vind t nog meevallen, minder erg als ik had verwacht. Voor een motor betaal je een paar knaken per jaar, dus dat maakt opzich ook niet veel uit.
Mooi iig dat nu al die stinkdiesels hier in de buurt en andere 'kansenwijken' nu verdwijnen

Geplaatst: 24 apr 2013, 22:10
door Jeti
Voor één motor niet nee, maar voor 5 tikt dat toch weer aan.
Voor die MZ was het 100 per jaar. x5 vind ik dat teveel voor die paar honderd km dat ik hobbymatig mee rij.
Uitkomst is wel wat ik had verwacht eigenlijk.
Helemaal vrij voor 25+ ging het niet blijven. En helemaal betalen was belachelijk (na nu vrij te zijn).
Dus dit is een "middenweg".
Geplaatst: 24 apr 2013, 22:18
door fs1man
Waneer gaan ze die truttenschuders als aygo.s en die andere belasting vrije rommel belasten?
Geplaatst: 25 apr 2013, 06:45
door Pa_Tombo
Diesel en gas gewoon betalen dus.
Ook na 25jzullen er een hoop niet blij mee zijn.

Geplaatst: 25 apr 2013, 08:16
door Jeti
Pa_Tombo schreef:Diesel en gas gewoon betalen dus.
Ook na 25jzullen er een hoop niet blij mee zijn.

Ik had nog wat andere artikelen gelezen: diesel en gas krijgen die 40 jaar regel, zonder overgangsregeling.
Werd me nav deze niet geheel duidelijk.