Pagina 3 van 3

Geplaatst: 10 okt 2012, 21:42
door dutchdevil
Al gevonden, zijn gewoon te bestellen idd.

Seurieus, de zuiger is echt op 5 plekken vastgelopen, er is een stuk vanafgeslepen bij een spoelpoort en heeft een scheur. De cilinder heeft op 1 klein veegje na helemaal niks.

Geplaatst: 03 dec 2012, 17:02
door dutchdevil
Update:

Cilinder gehoond, nieuwe zuiger erin, loopt als een zonnetje. Wel een klein tikje nog, denk de zuigerveer.

ondertussen al flink ingereden, 1x volle gas toen liep hij zo'n 85 heen en 67 terug bij een beetje tegenwind. Zal nog wel iets beter worden. Was die vier maar wat korter!! Maar ja daar heeft iedereen last van. Hij krijgt ook nog wat teveel benzine plus de smering is nu 1-25. Dus dat scheelt ook nog.

Komt goed dus!
Stond bij een stoplicht, stopt er een politiemotor recht voor m'n neus aan de andere kant van de weg. Tja, omdraaien werkt dan niet. Dus maar rustig opgetrokken.. Hij keek niet eens ;-)

Geplaatst: 03 dec 2012, 19:12
door NIX
Heb je de overgang uitlaatpoort-cilinderwand een beetje afgerond?

Geplaatst: 03 dec 2012, 21:53
door dutchdevil
Had de honer al netjes gedaan :wink:

Geplaatst: 16 dec 2012, 19:17
door vtwin
Tip; voor grotere maten dan er origineel van Yamaha te koop zijn, kun je bij Pro-x terecht.
Ik meen dat ik voor mijn blokje een zuiger van een PW-80 had besteld. Deze zijn hetzelfde.

Verder een heel erg fijn blokje om mee te toeren, maar veel snelheid zul je er niet uit kunnen halen..
In ieder geval niet eenvoudig. Dit blokje wordt enorm beperkt door de timing van de roterende schijf. Vervangen van deze schijf is véél lastiger als bij een normaal 50 cc blokje.
85 echte km's is wel goed haalbaar hoor..
Mijn verhouding was 15-39.
Het voortandwiel kun je gebruiken van een Kawasaki crosser. Wil evt wel voor je kijken van welk type/bouwjaar het precies moet zijn.

Geplaatst: 16 dec 2012, 21:12
door NIX
Wat is er moeilijker aan het vervangen van de schijf? Ik heb er geen enkel probleem mee gehad.

Geplaatst: 16 dec 2012, 21:15
door ginofs1
NIX schreef:Wat is er moeilijker aan het vervangen van de schijf? Ik heb er geen enkel probleem mee gehad.



Is exact het zelfde als bij een fs1.
schijf is alleen een paar mm groter als ik het goed heb

Geplaatst: 16 dec 2012, 21:26
door vtwin
Heb je dat 80 blok dan ook eens open gehad, of heb je het nu over de 50cc?

Geplaatst: 16 dec 2012, 21:40
door ginofs1
ja ik heb er eens mee gespeeld een paar jaar terug

Geplaatst: 16 dec 2012, 21:42
door ginofs1
weet alleen niet meer of het een 80 of 100 cc was :oops:

Geplaatst: 16 dec 2012, 21:46
door NIX
80cc Schijf is volgens mij zelfs net zo groot als een 50. Huis is ook gelijk, alleen de inlaat is wat langer.

Geplaatst: 16 dec 2012, 22:27
door Tombo
Idd. Het huis van een 100cc is anders, spruitstuk is groter

Geplaatst: 16 dec 2012, 22:34
door ginofs1
was de schijf van een 100 niet een paar mm groter dan?
volgens mij wel :roll:

Geplaatst: 17 dec 2012, 20:19
door 2taktdirk
De schijf is 1mm dikker dan de fs1 verder veel overeenkomsten,en zo,n 80cc blok is een heel goede bassis om flink aan te pakken .

Ik heb er zelf 1 en ik zie veel mogelijkheden,probleem is dat er meer versnellingen in moeten dan kun je ook echt wat met dat blok.

Het is een solide blok met mooie boring en slag en die wil echt wel aan de sjouw hoor.

Wist je dat zelfs de koppelings deksel van de 80 cc veel boring gaten gelijk heeft aan de fs1 dat heb ik eens een keer op elkaar gepast.

Geplaatst: 17 dec 2012, 20:23
door 2taktdirk
De schijf van de 80cc is behoorlijk mak heb hem eens gemeten ,dit blok is behoorlijk geknepen .

Vandaar ook de 4 bak om er niet de snelheid in te kunnen krijgen .