Pagina 3 van 5
Geplaatst: 07 jun 2012, 19:56
door David
Laars schreef:Ik zie dus niet dat de venturi naar de kl...ten is
De gang begint groot (Kelk) en de straalbuis zit netjes gelijk met de vloer
Dus d venturi is toch gewoon aanwezig, of niet Sammie

Ik denk dat hij bedoeld dat de verhouding te groot is geworden waardoor de onderdruk in de venturibuis niet hoog genoeg is om voldoende benzine aan te zuigen
Geplaatst: 07 jun 2012, 20:26
door Laars
David schreef:Laars schreef:Ik zie dus niet dat de venturi naar de kl...ten is
De gang begint groot (Kelk) en de straalbuis zit netjes gelijk met de vloer
Dus d venturi is toch gewoon aanwezig, of niet Sammie

Ik denk dat hij bedoeld dat de verhouding te groot is geworden waardoor de onderdruk in de venturibuis niet hoog genoeg is om voldoende benzine aan te zuigen
Zit wat in
Maw alleen voorbij de sproeierbuis groter maken en de kelk iets wijder maken richting de luchtinlaat
Geplaatst: 07 jun 2012, 20:29
door Laars
Tombo schreef:Gasnaald bedoelt hij denk ik, en dan nog niet eens de gasnaald, maar de sproeierbuis, dus waar de gasnaald invalt. Die ziet er ook uit alsof die is meegenomen met het dremelen.
Daar is ongeveer een 03 mm vanaf om hem gelijk te houden met de vloer (kan zo een andere in die niet verbeund is)
Geplaatst: 07 jun 2012, 20:32
door Tombo
Gasnaald en sproeierbuis maken ook uit voro de afstelling. Probeer eens een niet verbeunde

mss sluit die beter af op een bepaalde gasstand. Echte tuners halen trouwens ook de stationair pin er ook uit, dat scheelt merkbaar wat

(niet veel, maar wel merkbaar)
Geplaatst: 07 jun 2012, 20:55
door ginofs1
Heb je de sproeierbuis ingekort, dat mag niet.
Draai er een andere in.
Carb je ziet er niet glad en rond uit.
Maar voor de eerste keer heb ik ze wel slechter gezien.
Gewoon monteren en sproeiers testen.
Bij elke verandering ongeacht wat ( gasnaald of sproeier) steeds weer de carb afstellen, bij en redelijk warme motor .
Dus eerst 5 min laten lopen dan pas afstellen.
Geplaatst: 07 jun 2012, 22:58
door bajaboy
heb zo het flauwe vermoeden dat evel van de week even een andere 16 mm komt halen om het nogmaals te proberen

Geplaatst: 08 jun 2012, 09:43
door Laars
bajaboy schreef:heb zo het flauwe vermoeden dat evel van de week even een andere 16 mm komt halen om het nogmaals te proberen

Zou zomaar kunnen

Geplaatst: 08 jun 2012, 10:55
door NIX
Geef 'm dan maar en echte mokuni mee, voor carbs straks ook de hoofdprijs gaan doen op MP.
Geplaatst: 08 jun 2012, 11:09
door YamaSam
NIX schreef:Geef 'm dan maar en echte mokuni mee, voor carbs straks ook de hoofdprijs gaan doen op MP.
hélemaal mee eens!
dit leid nergens heen Laars,
en niét omdat jij het bent.. de ingrepen liggen voor het grijpen, maar niét waar je nu op focust..
pak dat membraan aan, zoals reeds gezegd, haal die stationaire pin eruit, zet er een kelk buitenop, whatever,
maar vergeet niet dat er reeds héélwat hersenen gebroken werden op het ontwerpen van die dingen.
'effe snel' een vracht pk's bij door wat te dremelen of te vijlen, moet je gewoon vergeten
ik wou zelf ook dat het anders was hoor, je moet niet ongerust zijn
Geplaatst: 08 jun 2012, 12:24
door Laars
YamaSam schreef:NIX schreef:Geef 'm dan maar en echte mokuni mee, voor carbs straks ook de hoofdprijs gaan doen op MP.
hélemaal mee eens!
dit leid nergens heen Laars,
en niét omdat jij het bent.. de ingrepen liggen voor het grijpen, maar niét waar je nu op focust..
pak dat membraan aan, zoals reeds gezegd, haal die stationaire pin eruit, zet er een kelk buitenop, whatever,
maar vergeet niet dat er reeds héélwat hersenen gebroken werden op het ontwerpen van die dingen.
'effe snel' een vracht pk's bij door wat te dremelen of te vijlen, moet je gewoon vergeten
ik wou zelf ook dat het anders was hoor, je moet niet ongerust zijn
Stationaire pen is er al lang uit, stationair afstellen middels de gaskabelstelschroef
Menbraam kan evt met carbonplaatjes.
Je heb gelijk Sam, het is inderdaad iets meer dan vijlen en dremelen.
heb me, dankzij jou, verder verdiept in de werking van de carb.....tis inderdaad lastiger als ik dacht.
Zal iig de sproeierbuis met orri lengte terugplaatsen en kijken wat de veranderingen zijn.
Ongerust ben ik nooit, wel onrustig
Thnxzzz Mudman
Geplaatst: 08 jun 2012, 13:29
door fs1willem
Jeti schreef:Laars schreef:Waar moet ik dan op letten bij mijn volgende poging

Ik denk dat de carburateurs in de toekomst zeldzaam gaan worden

.
Geplaatst: 08 jun 2012, 19:02
door fs1man
denk niet alleen de carbarateurs

Geplaatst: 08 jun 2012, 19:46
door HotWheels
ik ben geen kenner wat tuning betreft maar zie als leek wel in dat dit niet de juiste weg is
immers, al die moeite (lees kopzorgen) voor amper/maximum 1mm carb meer
kan je wellicht even goed je banden wat harder op pompen
cheap tuning ?

Geplaatst: 08 jun 2012, 19:55
door bajaboy
zijn er nog meer dingen die uniek gaan worden van fs1?? zo als carburateurs?
Geplaatst: 08 jun 2012, 20:13
door HotWheels
zowat alles wat geen imi is