Pagina 3 van 3
Geplaatst: 22 mei 2012, 12:05
door NIX
YamaSam schreef:niet mee eens, tegen dat dat mengsel achteraan de pijp is, is de benzine reeds lang vervlogen door de warmte, wat rest is de olie die erinzit volgens mij..
Ik schreef verbranden en bedoelde verdampen. Sorry.
Geplaatst: 22 mei 2012, 12:25
door clamdxp
betekend dit dan niet gewoon teveel olie verhouding in de benzine?
en zou ik dan toch gewoon 1op 50 kunnen mengen?
mijn andere brommertjes van vroeger deed ik altijd 1op 50 juist bij de fs1 hoor ik altijd 1op40. waar zit het grote verschil?
Geplaatst: 22 mei 2012, 12:32
door NIX
Neehee.... Het hoort gewoon zo. Ga maar eens wat andere 2T uitlaten bekijken.
Geplaatst: 22 mei 2012, 13:05
door clamdxp
NIX schreef:Neehee.... Het hoort gewoon zo. Ga maar eens wat andere 2T uitlaten bekijken.
henk jan ik neem dat ook echt van je aan. en het is voor mij ook geen probleem inzoverre aangezien hij prima rijd.
maar ik heb heel wat uitlaten bekeken voornamelijk zundapp en daar zie ik die drap niet.
wel zwarte aanslag maar daar druppelt geen olie vanaf. ik moet gewoon na iedere rit mijn uitlaat schoon vegen anders heb ik oliedruppels op de vloer vandaar dit topic.
hij blijft zoals hij is en ga ook niet expirimenteren met de olieverhouding aangezien menig fs1 man mij geadviseerd heeft 1op 40 te smeren
dat zal uiteraard niet voor niks zijn.
in ieder geval bedankt mannen voor de nuttige tips en uitspraken waar ik eens over ga nadenken.
Geplaatst: 22 mei 2012, 13:16
door YamaSam
NIX schreef:YamaSam schreef:niet mee eens, tegen dat dat mengsel achteraan de pijp is, is de benzine reeds lang vervlogen door de warmte, wat rest is de olie die erinzit volgens mij..
Ik schreef verbranden en bedoelde verdampen. Sorry.
met slechts enkele stokslagen kom je er ditkeer vanaf hoor!

Geplaatst: 22 mei 2012, 13:18
door NIX
Dat valt dan weer mee, gelukkig.
Geplaatst: 22 mei 2012, 13:35
door maartuh
ik had het ook een beetje en toen bleek dat mijn voetpakking niet goed zat, de 2 bovenste poorten werden geblokkeerd door de pakking (zat een kwartslag gedraaid) sleutelblunder he

Geplaatst: 22 mei 2012, 14:53
door the_destroyers
clamdxp schreef:NIX schreef:Neehee.... Het hoort gewoon zo. Ga maar eens wat andere 2T uitlaten bekijken.
henk jan ik neem dat ook echt van je aan. en het is voor mij ook geen probleem inzoverre aangezien hij prima rijd.
maar ik heb heel wat uitlaten bekeken voornamelijk zundapp en daar zie ik die drap niet.
wel zwarte aanslag maar daar druppelt geen olie vanaf. ik moet gewoon na iedere rit mijn uitlaat schoon vegen anders heb ik oliedruppels op de vloer vandaar dit topic.
hij blijft zoals hij is en ga ook niet expirimenteren met de olieverhouding aangezien menig fs1 man mij geadviseerd heeft 1op 40 te smeren
dat zal uiteraard niet voor niks zijn.
in ieder geval bedankt mannen voor de nuttige tips en uitspraken waar ik eens over ga nadenken.
Bij mij ligt er ook altijd een beetje olie op, bij alle kreidlers die ik ken ook
Bij mij heeft de vorige eigenaar het verholpen door een klein sleufje erin te slijpen, zodat tijdens het rijden het meest al wegloopt
IK rijd wel met een luhac pijp
Geplaatst: 22 mei 2012, 16:53
door marco
the_destroyers schreef:Bij mij ligt er ook altijd een beetje olie op, bij alle kreidlers die ik ken ook

Bij mij heeft de vorige eigenaar het verholpen door een klein sleufje erin te slijpen, zodat tijdens het rijden het meest al wegloopt

IK rijd wel met een luhac pijp
Is niet nodig die luhac uitlaten scheuren vanzelf wel.
Geplaatst: 22 mei 2012, 16:54
door the_destroyers
marco schreef:the_destroyers schreef:Bij mij ligt er ook altijd een beetje olie op, bij alle kreidlers die ik ken ook

Bij mij heeft de vorige eigenaar het verholpen door een klein sleufje erin te slijpen, zodat tijdens het rijden het meest al wegloopt

IK rijd wel met een luhac pijp
Is niet nodig die luhac uitlaten scheuren vanzelf wel.
bij mij niet!
