Pagina 3 van 3
Geplaatst: 11 jan 2012, 21:04
door mpro09
Tombo schreef:Wolfpack only

ja
Geplaatst: 11 jan 2012, 23:12
door Triforce
koppel schreef:zuigers met gaten..................dat is de toekomst..................geen spoelpoorten of kleppen meer nodig................en die compressie is alleen maar lastig met starten...
Of scheuren in de zuigers

Geplaatst: 12 jan 2012, 00:18
door jurgenkalis
Als je een snelle cilinder gaat monteren is het sowieso niet onverstandig om direct je krukaslagers te vervangen. Bigend is vaak ook niet helemaal jofel meer, dit zie je pas als je de krukas uit elkaar perst. Slechte lagers kan je vaak niet voelen maar je kan ze vaak wel horen!
Je moet er ook niet van uitgaan dat je met een snelle setup 30.000 km kan rijden. Althans, mij lukt het vaak niet.
Geplaatst: 12 jan 2012, 00:24
door ginofs1
pffff
Geplaatst: 12 jan 2012, 10:23
door Twowheeler
Geplaatst: 14 jan 2012, 11:39
door agassi
Bedankt voor alle reacties!
Heb de cilinder eraf gehaald en nagekeken, alles ziet er netjes uit en volgens mij geen speling op lagers, wat ik wel zag was een kleine lekkage op de zuiger achter de zuigerveer waar de twee uiteinden samenkomen van het veertje, ontsteking staat op 1,8 mm voor bdp, ik ga verder met inrijden en hoop dat de rammelende zuigerveer vanzelf overgaat!
Oh ja, ik heb ook het uitlaatkanaal op de uitlaatpakking netjes gedremeld dus geen rand meer in het uitlaatsysteem, best taai spul dat aluminium!!
Mvg,
Agassi.
Geplaatst: 14 jan 2012, 21:30
door marco
Dat alu is niet hard maar dat is het nicasil.
Daar verbaasde ik me eigen ook al over.
Geplaatst: 14 jan 2012, 21:44
door NIX
Als het goed is zijn jullie allebei uit de buurt van de nicasilwand gebleven. Alu is niet taai, maar je smeert het als het ware je dremelsteentje in dat dan niets meer wegslijpt.
Geplaatst: 14 jan 2012, 21:46
door marco
In de uitlaatpoort zit ook een laagje nicasil maar als je daar ff doorheen bent gaat het wel.
Ik heb alles oldskool gevijlt
