Pagina 3 van 3

Geplaatst: 22 okt 2011, 17:56
door thibaultM
ik heb het nog nooit zelf gedaan dus als iemand met kennis van zaken mij dat eens kan tonen en uitleggen zou het allesins al een goede start zijn :) groeten thibault

Geplaatst: 22 okt 2011, 18:25
door Camiel
marco schreef:Gewoon proberen en klooien dan leer je het vanzelf wel.


het probleem is alleen, k ga mn ontsteking niet 'ontstellen' om dan wat te prullen om t te lere :lol: :lol:

Geplaatst: 22 okt 2011, 18:26
door the_destroyers
koppel schreef:vergeet de juiste volgorde niet

eerst de ontsteking afstellen

en dan de carburatie...............

dus niet andersom


sam had de ontsteking al goed gezet, gelukkig.
Weer wat bijgeleerd.

@ camiel: zo is het maar net, staat goed, mooi afblijven. :lol:

Geplaatst: 22 okt 2011, 18:43
door marco
Camiel schreef:
marco schreef:Gewoon proberen en klooien dan leer je het vanzelf wel.


het probleem is alleen, k ga mn ontsteking niet 'ontstellen' om dan wat te prullen om t te lere :lol: :lol:


Altijd proberen of het beter kan :wink:

Geplaatst: 22 okt 2011, 18:47
door ginofs1
Punten moet je regelmatig controleren.

Geplaatst: 24 okt 2011, 15:46
door NIX
Wat je hier ziet is een los stukje materiaal dat in een spoelpoort is blijven hangen en daarna in de cilinder is gekomen. Dat laatste heeft de 100 putjes in de kop en zuiger veroorzaakt. Is geen detonatie (dat is of een gat in de zuiger of een vervormde bodem door de hitte), maar gewoon materiaal dat klem komt te zitten tissen kop en zuiger als de zuiger in BDP staat. Meestal is dat een clipje dat losschiet, of in geval van een uitlopend pengat en een draaiende pen in de zuiger, een deel van een clipje dat afbreekt. Ik heb ook wel eens een naaldje van het laaldlager uit een zuiger gehaald (daarom die ook vernieuwen als je een zuiger vernieuwt) en in dit geval zou het zelfs een clipje kunnen zijn dat ooit door een vorige eigenaar per ongeluk de krukruimte in geschoten is, en na een paar jaar eens besloot los te komen.

Geplaatst: 30 okt 2011, 12:48
door thibaultM
bedankt voor de uitleg nix. kdenk dat het een combinatie van de 2 geweest is want in het midden van de zuiger zit ook een gaatje. wanneer zouden we eens kunnen afspreken sam? moet ik je eens pm?
mvg thibault

piston borging

Geplaatst: 30 okt 2011, 13:07
door renerosbergen
duidelijk je pistonborgveer eruit gevlogen, deze heeft een tijdje meegedraaid, blok spilsen en zeker je krukas reviseren.
leuk projekt