Pagina 3 van 3
Geplaatst: 23 jan 2011, 18:19
door mpro09
inderdaad, dat stelt niet veel voor maar liepen ze wel over te zeuren toen ik daar met ginos street was
Geplaatst: 23 jan 2011, 18:21
door Jeti
mpro09 schreef:inderdaad, dat stelt niet veel voor maar liepen ze wel over te zeuren toen ik daar met ginos street was
Heb gelukkig al wat contact gehad met de keurmeesters in Arnhem hierover. En die zeiden "kom maar gewoon langs, dan zien we wel".
Geplaatst: 23 jan 2011, 18:25
door NIX
Jeti schreef:Verkoopverklaring..
Niet aan gedacht. Ging ervan uit op dezelfde manier als Maarten papieren te kunnen aanvragen bij een Duitse dealer. Maar heb er dus geen gevonden die dat kan. En een ander reageert niet.
Maar gaat zo ook wel lukken. Dan maar eerst als bromfiets, zoals de RDW me vertelde.
Een brommer die je vervolgens naar moto keurt, willen ze ook een verkoopverklaring voor zien. (Bij mij dus inmiddels al 3x.) En wat Maarten zegt klopt, maar als een Duitser tekent, dan is het wat aannemelijker dat dit een Duitse brommer was. Overigens hebben deze dingen ook in Belgie gereden. Volgens mij had Davey er ook 1. Of was dat een P? Was wel een een 6.
Ik zal het sterker vertellen: Mijn chaly kwam uit Duitsland. Die heeft nooit ergens anders gereden. Daar liep ik tegen een muur van onwil, onbegrip en gelul aan. Ik probeer het bij Honda Aalst (uit wanhoop) en ik krijg een maand later een GVA en een bouwjaarverklaring in de bus. Rara politiepet. Maar ik kon kentekenen.
Geplaatst: 23 jan 2011, 18:26
door marco
Dan laat je Tanja toch iemand een briefje tekenen?
Geplaatst: 23 okt 2011, 23:40
door bajaboy
zit zo even het forum heen en weer te lezen maar ik heb een blok liggen met nummer 651708 5 bak
is dit er een uit 20 dan hahhaha of snap ik er weer geen reet van.
Geplaatst: 24 okt 2011, 16:18
door Niels
koppel schreef:zover ik weet zijn die 20 5-bakken in opdracht van LB geproduceerd, hierdoor was yamaha verplicht snelle onderdelen te leveren en verloor LD bijna z'n baan.
Hoe logisch en commercieel verantwoord is het nou echt om voor 20 brommers een complete productie te starten... ??
De FS50 was voor 1974 allang in grote delen van de wereld beschikbaar als lichte motorfiets.
Als je goed kijkt, zie je op de orginele folder een motorplaat:
Wat wij "street" noemen, werd al verkocht als model FS50:
Ik heb een 5bak met framenummer 475-xxxxxx en dat is ook een FS50, ik denk eind 1973, uit Nieuw-Zeeland

Geplaatst: 24 okt 2011, 18:08
door Jeti
bajaboy schreef:zit zo even het forum heen en weer te lezen maar ik heb een blok liggen met nummer 651708 5 bak
is dit er een uit 20 dan hahhaha of snap ik er weer geen reet van.
De 5bakken waar weinig productie van is geweest, zijn de membraan 5 bakken. Als ik me niet vergis, heb ik zoiets hier ooit ergens gelezen? Die van jou is gewoon schijf, toch?
Geplaatst: 24 okt 2011, 19:11
door NIX
De meeste 5-bak FS1's beginnen met een 6.
Geplaatst: 24 okt 2011, 19:14
door bajaboy
de mijne is membraam idd grrrrr
Geplaatst: 24 okt 2011, 19:15
door NIX
Who cares? Is wel een membraamhelft voor te vinden. Als er een 5-bak in zit en je hebt een FS1 nummer links, is al heel wat.
Geplaatst: 24 okt 2011, 20:20
door koppel
waarschijnlijk zeer zeldzaam...........zo houden dus.
Geplaatst: 24 okt 2011, 20:45
door Jeti
Tenzij de carterhelft er niet bij hoort en erop is gezet. Of is het binnenwerk anders van 5v schijf vs. 5v membraan?
Geplaatst: 24 okt 2011, 20:47
door ginofs1
Jeti schreef:Tenzij de carterhelft er niet bij hoort en erop is gezet. Of is het binnenwerk anders van 5v schijf vs. 5v membraan?
nee is het zelfde.
Geplaatst: 24 okt 2011, 21:06
door Twowheeler
Niels schreef:
Mooie poster!
De rook maakt het helemaal af

Geplaatst: 25 okt 2011, 09:54
door nieknatuurlijk
zweitakt ftw
