Pagina 3 van 86
Geplaatst: 26 sep 2010, 22:33
door YamaSam
NIX schreef:YamaSam schreef:jaja, dé vólle 1600 cc
komt nog wel verandering in hoor, maar eerst de rest

Wat ben je van plan? Een echte flathead of een hele dikke nieuwe V8?
het idee is een flat V8 ja, voor het grote geweld moet je het onderstel serieus verzwaren, de achterste chassisbalken zijn open U-profiel en totaal niet torsiebestendig..
Bovendien betwijfel ik of een bigbore er wel tussenpast (de snoet wil ik absoluut dichthouden)
het gaat bij de die hard rodders nog hard aankomen, maar ik heb ook wat plannen liggen voor een parallelle, 'onzichtbare' electro-aandrijving, het gaat een 'sambak' worden

Geplaatst: 26 sep 2010, 22:38
door YamaSam
the_destroyers schreef:Wat een cool machine! Waar heb je die gevonden?

komt uit Ohio van bij de boeren, heb hem weten overkomen vier jaar geleden en ondertussen niets aan zien gebeuren,
en dan op de juiste moment de man op de juiste manier gecontacteerd en hij was van mij
hij zou nooit ergens tekoop aangeboden geweest zijn, dat zie je eigenlijk nooit met zo'n dingen. Ze gaan doorgaans van kennis naar kennis..
Geplaatst: 27 sep 2010, 01:51
door fs1man
Das een tof karretje sam een echte walton auto

Geplaatst: 27 sep 2010, 08:39
door Aad
Onwijs gaaf man!:D
Geplaatst: 27 sep 2010, 11:05
door Sjoerd92
Die komt ook echt wel bij zo'n redneck vandaan die in een houten blok huis woont met een verranda.
Waar hij dan op zit met een schommel stoel. Beetje tabaks pruimen te eten. En mensen te schieten die op zijn terrein komt.
Get off my property goddammit! Or i shoot your legs off!
God bless America
Gave auto !
Geplaatst: 27 sep 2010, 11:11
door rise and shine
Sjoerd92 schreef:Die komt ook echt wel bij zo'n redneck vandaan die in een houten blok huis woont met een verranda.
Waar hij dan op zit met een schommel stoel. Beetje tabaks pruimen te eten. En mensen te schieten die op zijn terrein komt.
Get off my property goddammit! Or i shoot your legs off!
God bless America
Gave auto !

Geplaatst: 27 sep 2010, 12:13
door YamaSam

kom ik nu natuurlijk ineens een v8 flathead met handgeschakelde bak tegen ook!!
toch es kijken wat hier de deur uitmag

Geplaatst: 27 sep 2010, 19:28
door fs-ael
Das een vet ding Sam
een v8 of v6 zou hem wel goed doen jah

Geplaatst: 27 sep 2010, 23:49
door YamaSam
ze smijten die blokken momenteel gelukkig door alle ramen en deuren van de wereld!
meer en meer krijgt het plan om er een overdreven electromotor in te bouwen de overhand,
motor op stationair laten draaien in de vrijloop, gas gevende kar naast je, groen licht,
zzZZZZZZZZZZZ en weg!

bij de aankomst de V8 es laten ronken ..
het zou een revolutie zijn..
kan je ook met enkele kWh's op een meeting aankomen, en daar enkele liters benzine offeren wanneer er ook een veld volk plezier van heeft bv..
de rit tot een meeting is doorgaans de kostelijkste zaak van het evenement
Geplaatst: 27 sep 2010, 23:51
door Tombo
Of bouw er lekker onconventioneel een wankelmotor op waterstof in

Geplaatst: 28 sep 2010, 00:10
door YamaSam
Tombo schreef:Of bouw er lekker onconventioneel een wankelmotor op waterstof in

ssssssstttttttttt !!!!!

Geplaatst: 28 sep 2010, 10:10
door Niels
YamaSam schreef:ze smijten die blokken momenteel gelukkig door alle ramen en deuren van de wereld!
meer en meer krijgt het plan om er een overdreven electromotor in te bouwen de overhand,
motor op stationair laten draaien in de vrijloop, gas gevende kar naast je, groen licht,
zzZZZZZZZZZZZ en weg!

bij de aankomst de V8 es laten ronken ..
het zou een revolutie zijn..
kan je ook met enkele kWh's op een meeting aankomen, en daar enkele liters benzine offeren wanneer er ook een veld volk plezier van heeft bv..
de rit tot een meeting is doorgaans de kostelijkste zaak van het evenement
Haha, ja elektromotoren hebben natuurlijk instant koppel
Wel een "groen" idee van je!

Geplaatst: 28 sep 2010, 11:06
door YamaSam
ik wapen me alvast om er dagelijks mee te mogen rijden!

Geplaatst: 29 sep 2010, 23:24
door YamaSam
allright! de motor voorzien van nieuwe sapjes, batterij aangelegd, tweemaal starten, en stationair zuiver draaien! lijkt een meevaller, maar we blijven voorzichtig, de vitessebak zit nog steeds vast, dus dat nog oplossen,
de remflexibels vervangen, batterij steken, remmen checken en we kunnen bollen.
voorvering is echt beunstyle opgelost, er is een centimeter koers of zo
en bij het omdraaien van de afgeslepen balk is er niet opgeschoven,
zodat de asjes van de schokdempers niet recht boven het aangrijpingspunt vallen, opgelost dr afslijpen.. je ziet dat ding onder de koplamp zitten
die balk moet weer op z'n plek, das wel duidelijk...
het smeersopje begint echt lekker rond te trekken, je ziet em van dag op dag meer op een in dienst zijnde spoorwagon beginnen lijken!

Geplaatst: 29 sep 2010, 23:48
door NIX
Is dat een frictiedemper?