Pagina 3 van 5
Geplaatst: 26 jan 2007, 19:41
door Tombo
Euhm, weet je zeker dat er stiekem geen 1 voor de 60 staat?
Anders maakt 't nog niet veel uit. Als je bougiekleur goed is (koffie met melk bruin) dan moet je er niks aan veranderen

Aangezien je wel wat aan je setup hebt verandert, moet je nu veel je bougie "lezen", dus na het rijden ff de bougie eruit halen en kijken wat de kleur is

Geplaatst: 26 jan 2007, 19:58
door jerrow
Is best mogelijk, is gewoon moeilijk te zien. het is zeer onduidelijk maar dat is wat ik eruit opmaak.
Koffie met melk bruin? ahzo, vandat beige met bruin gemengelde kleur. Ik zal eens zien binnenkort want hier is rotweer. Zal voor binnenkort zijn als het weer wat beter is.
Geplaatst: 26 jan 2007, 21:44
door edje
Tombo schreef:staat er op je cilinder 3F2?
kan best. ik heb ook een 3f2. daar zat de ori cilinder ook op. maar wel verbeunt. de bovenste spoelers waren gewoon half uitgeboort. en er was een hele hoek uit de zuiger geknapt

. die heb ik er dus maar afgegooid en gewisseld met een ori f5b. 3f2 is niet zon snelle cilinder. vergelijkbaar met 3e9 denk ik. liep bij mij hooguit 65 voor de wind met ene snelle pijp, 14mm en 13-44 vertanding

Geplaatst: 26 jan 2007, 23:42
door jerrow
En hoeveel loopt ie nu?
Geplaatst: 27 jan 2007, 17:46
door edje
weet het niet want ik ben nog aan het inrijden. ik schat dat hij straks ongeeeer 60-65 zal lopen. dit met een f5b, 10mm carb, 13-44 vertanding en een snelle pijp.
Geplaatst: 27 jan 2007, 17:54
door jerrow
ik heb daarstraks gereden toen de zon even scheen.
Ik kom aan 60km/u.
2 kilometer ver. niks meer... 2-takt liep onder me motor uit!!??
2 kilometer terug naar huis gestoten dan maar. Zware boel moet ik zeggen.
Eenmaal thuisgekomen, nat in het zweet, m'n carb. opengedaan. Heb vlottertje veranderd en ja hoor, nu doet ie het weer. zonder 1 drupje te lekken.
Er zit een 160 sproeier in m'n carb. , daarstraks naar een Yamaha winkel geweest in m'n buurt en een 180 sproeier besteld, ben benieuwd wat dat gaat geven...

Geplaatst: 27 jan 2007, 17:58
door edje
denk dat ie dan verzuipt
heb je je onsteking al wel gesteld?
Geplaatst: 27 jan 2007, 20:16
door jerrow
Yep, da's in orde.
Geplaatst: 05 feb 2007, 18:43
door jerrow
Voila,
mijn Topic van "pruttelen en niet optrekken" is in orde.
M'n brommertje rijd vlot 60, trekt goed op, pruttelt niks meer. Bergop verliest hij weinig snelheid. Supergoed gewoon!!!
Dank aan allen die gereageerd hadden op dit topic.
Dank voor de hulp.
Greeetzzzzz....

Geplaatst: 05 feb 2007, 19:07
door edje
mooi zo

, daar is een forum toch ook voor bedoeld

?
Geplaatst: 05 feb 2007, 22:16
door Riemer
wat was het nu?
Geplaatst: 05 feb 2007, 22:25
door jerrow
Contactpunten die versleten waren.
Nieuwe gezet en afgesteld zoals hier op forum staat.
Nu; no problemo

Geplaatst: 22 feb 2007, 21:24
door jerrow
Vraagje;
M'n FS1 loopt als een klok.
Rij bijna elke dag een paar kilometers.
Nu was ik bij m'n broer geweest en moest effe binnengaan, had m'n fizzy aan laten staan voor 3 minuutjes.
Ik spring er terug op, wil vertrekken maar hij pruttelde erg fel en trok niet op.
Ik had het gevoel doordat ie een paar minuutjes aanstond dat ie eventjes verzopen was...
Zo een 500 meter gereden in 3de versnelling (anders ging niet) en opeens was ie terug vertrokken.
Kan het zijn dat ie te veel benzine kreeg doordat ie eventjes op 'rollantie' draaide.

Geplaatst: 22 feb 2007, 22:59
door Jelle
ik denk dat hij dan niet zou blijven lopen
je motor verzuipt als hij teveel benzine krijgt en die niet kan verbranden
als je motor loopt, verbrand hij wel...
Geplaatst: 23 feb 2007, 02:21
door YamaSam
how, een te rijk mengsel pruttelt ook zenne,
is je luchtfilter proper?