Pagina 3 van 5
Geplaatst: 14 jan 2012, 23:45
door Triforce
ginofs1 schreef:2RU_racer schreef:dat kan toch niet zomaar want heb geen brute setup ofzo
hoe kan zoon krukas weer richten dan?
krukas richten, als je hem opstuurt kan ik dat voor je doen.
zelf doen gaan niet lukken. hier moet je echt wat kaas van gegeten hebben.
is idd niet het simpelste werkje, ben het zelf tegenwoordig ook aan het doen om zo een heel blok te kunnen reviseren op het werk
Geplaatst: 17 jan 2012, 09:17
door 2RU_racer
een maat van mij heeft laast zoon zelfde gereviseerd.
alleen hij lijkt wel of hij moeite heeft met rond draaien, want gat tussen de 3 en de 4 is ineens groter.
voor al als het een klein beetje tegen wind staat lijkt dat hij amper optrekt in zijn 4 dan.
met 60cc fs1 16mm snelle schijf met 14-46 en een imi onderlangs
Geplaatst: 17 jan 2012, 09:53
door NIX
Hoe zijn de ketting, het achterwiel en de achterrem eraan toe? Voor je je blokje weer opentrekt?
Of heb je reden om te denken dta het blok niet in orde is?
Geplaatst: 17 jan 2012, 16:44
door marco
Linker krukaskeerring te ver erin gedrukt tegen het lager aan?
Geplaatst: 17 jan 2012, 22:49
door 2RU_racer
marco schreef:Linker krukaskeerring te ver erin gedrukt tegen het lager aan?
Die bij de ontstekings kant neem ik aan?
Hoe kan ik dat controleren?
Geplaatst: 17 jan 2012, 22:53
door marco
Ja die kan je denk net niet zien als je grondplaat ervoor zit.
De keerring moet gelijk zitten met het opstaande randje.
Geplaatst: 17 jan 2012, 22:56
door ginofs1
zo dom zijn we toch niet om hem helemaal naar binnen te rammen?
dan is je lager smering gat ook vut.

Geplaatst: 17 jan 2012, 22:57
door marco
De eerste keer ramde ik die keerring er ook helemaal in

Geplaatst: 17 jan 2012, 23:01
door ginofs1
marco schreef:De eerste keer ramde ik die keerring er ook helemaal in

ja dat hoorde ik van jet ook

Geplaatst: 17 jan 2012, 23:03
door 2RU_racer
marco schreef:Linker krukaskeerring te ver erin gedrukt tegen het lager aan?
Die bij de ontstekings kant neem ik aan?
Hoe kan ik dat controleren?
Geplaatst: 18 jan 2012, 12:30
door 2RU_racer
wat kan het verder nog wezen heb gekeken en die is goed gemonteerd door mij

Geplaatst: 18 jan 2012, 14:12
door NIX
NIX schreef:Hoe zijn de ketting, het achterwiel en de achterrem eraan toe? Voor je je blokje weer opentrekt?
Of heb je reden om te denken dta het blok niet in orde is?
Geplaatst: 18 jan 2012, 20:27
door ginofs1
Geef eens een flinke mep op je vliegwielmoer met een koperenhamer.
En kijk dan of je krukas beter draait
Geplaatst: 18 jan 2012, 20:27
door marco
Dat werkte bij mijn blokje wel erg goed

Geplaatst: 18 jan 2012, 20:31
door ginofs1
Dan gaat alles lekker op zijn plek zitten.
Wel een koperenhamer anders gaat het schroefdraad naar de klote.