Pagina 3 van 4
Geplaatst: 24 jun 2010, 23:15
door Brambo
Zo nieuwe bougie HS 7 geplaatst en sproeier verkleind naar 80.
en wat denken jullie nog steeds het zelfde probleem.
op moment van aanslaan meteen volgas geven en loop tniet lekker stationair en gas reactie erg traag
zal morgen de carb even door blazen.
wat is een handige tip om te kijken of hij geen vals lucht zuigt?
volgende zaken al geprobeerd:
ik had mijn hand al op de luchtinlaat van de carb gelegd maar dan valt hij gewoon uit.
lucht stel schroef juist ingesteld op 2 1/4 slag.
contact punten nog eens nagelopen
Geplaatst: 24 jun 2010, 23:20
door NIX
Is je uitlaat niet verstopt? Haal je einddemper er eens uit.
Geplaatst: 24 jun 2010, 23:27
door Brambo
Dank je wel HJ
ik zal dat morgen eens doen, zo zie je maar weer dat je een ervarings deskundige moet zijn om wat zaken uit te kunnen sluiten,
mijn ervaring is dus van 28 jaar geleden maar toen liep mijn fs1 altijd
dus weining sleutel problemen gehad.
en als dat nu geen effect heeft wat zal dan de volgend eoptie kunnen zijn?
alvast bedankt
Brambo
Geplaatst: 24 jun 2010, 23:51
door NIX
Kijk eerst maar. Ik ga zo pitten.
Geplaatst: 25 jun 2010, 08:11
door FS1SE
Brambo schreef:Zo nieuwe bougie HS 7 geplaatst en sproeier verkleind naar 80.
en wat denken jullie nog steeds het zelfde probleem.
op moment van aanslaan meteen volgas geven en loop tniet lekker stationair en gas reactie erg traag
zal morgen de carb even door blazen.
wat is een handige tip om te kijken of hij geen vals lucht zuigt?
volgende zaken al geprobeerd:
ik had mijn hand al op de luchtinlaat van de carb gelegd maar dan valt hij gewoon uit.
lucht stel schroef juist ingesteld op 2 1/4 slag.
contact punten nog eens nagelopen
dicht het membraam wel helmaal af
Geplaatst: 25 jun 2010, 17:22
door Brambo
zo weer een dagje verder net nog even gesleuteld maar ben het een beetje beu.morgen weer een dag.
andere FS1 uitlaat erop gezet geen verbetering?
er zat een 2RU kopje op deze weer vervevangen voor orri kopje.
ik zal morgen eens kijken naar het membraam, hoe test je die?
nu is het ook zo dat mijn kickstarter as dol is wat een gedoe.
Geplaatst: 25 jun 2010, 20:21
door marco
Brambo schreef:ik zal morgen eens kijken naar het membraam, hoe test je die?
Met je mond blazen moet makkelijk gaan en zuigen niet.
Geplaatst: 25 jun 2010, 20:23
door ginofs1
marco schreef:Brambo schreef:ik zal morgen eens kijken naar het membraam, hoe test je die?
Met je mond blazen moet makkelijk gaan en zuigen niet.
dan heeft joke gelijk.
zij zegt dat mijn membraam nog goed is
Geplaatst: 25 jun 2010, 20:25
door marco
ginofs1 schreef:marco schreef:Brambo schreef:ik zal morgen eens kijken naar het membraam, hoe test je die?
Met je mond blazen moet makkelijk gaan en zuigen niet.
dan heeft joke gelijk.
zij zegt dat mijn membraam nog goed is
Is dat tijdens je jaarlijkse controle?
Geplaatst: 25 jun 2010, 20:27
door ginofs1
jij moet doorgaan zo

Geplaatst: 25 jun 2010, 21:02
door Monkeymadness
Geplaatst: 26 jun 2010, 01:01
door FS1SE
als je er op blaast moet die een toeterend geluid maken uit bijde kleppen
Geplaatst: 26 jun 2010, 01:02
door FS1SE
FS1SE schreef:als je er op blaast moet die een toeterend geluid maken uit bijde kleppen
de tussen dikke metetalen kleppen en hetb membraam zelf mag max maar 7 mm zitten
Geplaatst: 26 jun 2010, 09:53
door NIX
En je luchtschroef moet maar anderhalve slag uitgedraaid staan. Op welke stand staat je gasnaald? Zet hem op het midden.
Dicht de kop wel goed af? Staat die niet bol? Beginnen de punten te openen op 1,8mm voor BDP? Zit de stationair sproeier niet verstopt?
Geplaatst: 26 jun 2010, 11:13
door Brambo
HJ en andere
bedankt voor de tips er zijn er natuurlijk een aantal zaken die ik al nagekeken heb.
de 2RU kop bleek niet vlak deze vervangen voor de orri kop deze was sloot wel goed af.
de sproeier vervangen voor een 70, 80,100,130, geen effect.
helaas de kick as dol zal deze vandaag vervangen en verder gaan met de zoek tocht.
en ik zal nog eens kijken naar de contatct punten.
maar het vreemde is dta hi jwel wil starten tenminste hij geeft even een kleine aanstoot.
daarna kicken en kicken en bij mogelijk aanslaan volgas en pruttelen, en langzaam op toeren komen.
dan op gang laten houden met volgas, daarna steeds minder gas geven en dan slaat hij uiteindelijk af met het geluid alsof hij verstikt.
als ik de carb van het spruitstuk afhaal is het spruitstuk erg nat van de benzine eerlijk gegzegd had ik dit nooit eerder gezien bij de 3E9.
maar goed ik ga zo weer ens verder met de sherrif (lekker in de zon)