Pagina 3 van 15

Geplaatst: 21 mei 2010, 23:01
door Arnoute
jup :)
west vlaanderen, niet ver van izegem en roeselare

Geplaatst: 22 mei 2010, 02:00
door marco
Vlaanderen rulez :lol:

Geplaatst: 22 mei 2010, 09:57
door Arnoute
hell yeah =P
@ marco,
edam waar ligt dat ergens

Geplaatst: 22 mei 2010, 10:51
door marco
Arnoute schreef:hell yeah =P
@ marco,
edam waar ligt dat ergens


Dat ligt naast Volendam en is dichtbij Amsterdam.

Mijn achternaam is van Vlaanderen.

Geplaatst: 22 mei 2010, 16:06
door Arnoute
ahavandaar :P
dacht dat je ook van vlaanderen ging zijn :P

Geplaatst: 23 mei 2010, 08:45
door Twowheeler
nieknatuurlijk schreef:moet je trouwens geen scherp ijzer gebruiken, anders beun je dat stukje zo door dat plastic heen, je zou het denk het eerst kunnen testen door er een stukje in te leggen enz

zeker wel een vet idee 8)


jeps.
Ik heb van die kleine ijzeren (ja zijn magnetisch) plaatjes die je normaal gebruikt om de buddy van de flandria mee vast te maken. Die wil ik gaan gebruiken.
En dan de uiteinden ook zo scherp mogelijk maken.
Ik heb nog zo'n 2de splitter box van m'n nieuwe gaskabel set (was te groot) als er een schuif moet worden aangepast ofzo doe ik dat bij die.
Na de examens ga ik aan de slag :wink:

Geplaatst: 26 mei 2010, 12:07
door MarcoFs1
Ben benieuwd:)
Kan ik eindelijk eens normaal rijden,
heb nu tw 10 voor en 41 achter,
Rijd voor geen meter..
En dat luchtfilter begrenzen?
Werkt dat niet?

GR Marco

Geplaatst: 02 jun 2010, 21:01
door Twowheeler
ik heb wat gegevens nodig over het vermogen wat een accu levert, dan kan ik namelijk gaan kijken wat voor magneten daarvoor te krijgen zijn.

wat ik gevonden heb:
6v (gemeten waarde is iets hoger maar dat maakt niet uit)
4 amp/hour @ 10 hour rate.

maar kloppen deze gegevens wel?
hoeveel amp levert een 6v accu?

Geplaatst: 02 jun 2010, 21:29
door Camiel
12 Volt 4 life :baas: :P :P

Geplaatst: 02 jun 2010, 21:44
door Twowheeler
6 volt is zooo 2009 :P

Geplaatst: 02 jun 2010, 23:58
door Niels
Twowheeler schreef:4 amp/hour @ 10 hour rate.


Bij een 4Ah accu op 10 uur levert ie 10 uur lang constant (4A/10 =) 400mA

In dat geval is het vermogen (P=U.I --> 6*0,4 =) 2,4W :wink:

Maar eigenlijk is het geleverde vermogen afhankelijk van wat (hoeveel stroom/spanning) de schakeling nodig heeft die op de accu zit aangesloten, dus simpelweg uitgaan van 4A bij 10 uur is niet echt dé manier :P

Tenzij je echt alleen die accu wil gebruiken voor die elektromagneet?

En kan je die elektromagneet niet normaal uit zetten?
Dus als je rijdt, dat hij dan niet continu aan hoeft te staan, maar dat je hem alleen maar aan zet als je begrenzing nodig hebt (moet je wel de constructie daarvoor aanpassen) :P

Geplaatst: 03 jun 2010, 00:03
door YamaSam
MarcoFs1 schreef:Ben benieuwd:)
Kan ik eindelijk eens normaal rijden,
heb nu tw 10 voor en 41 achter,
Rijd voor geen meter..
En dat luchtfilter begrenzen?
Werkt dat niet?

GR Marco

:shock: 10-41??

wow man, hier is het 15-39! jij moet toeren draaien als een draaimolen!

Geplaatst: 03 jun 2010, 16:59
door Niels
Hahaha! :lol:

Geplaatst: 03 jun 2010, 18:27
door MarcoFs1
YamaSam schreef:
MarcoFs1 schreef:Ben benieuwd:)
Kan ik eindelijk eens normaal rijden,
heb nu tw 10 voor en 41 achter,
Rijd voor geen meter..
En dat luchtfilter begrenzen?
Werkt dat niet?

GR Marco

:shock: 10-41??

wow man, hier is het 15-39! jij moet toeren draaien als een draaimolen!


Ja heb toch maar weer 14-41 van gemaakt:P
Rijd stuk beter,en veeeeel harder(85)
Nu alleen nog een goede begrenzer,
Ik hoor graag ideeën,

GR Marco

Geplaatst: 03 jun 2010, 23:23
door Twowheeler
Niels schreef:
Twowheeler schreef:4 amp/hour @ 10 hour rate.


Bij een 4Ah accu op 10 uur levert ie 10 uur lang constant (4A/10 =) 400mA

In dat geval is het vermogen (P=U.I --> 6*0,4 =) 2,4W :wink:

Maar eigenlijk is het geleverde vermogen afhankelijk van wat (hoeveel stroom/spanning) de schakeling nodig heeft die op de accu zit aangesloten, dus simpelweg uitgaan van 4A bij 10 uur is niet echt dé manier :P

Tenzij je echt alleen die accu wil gebruiken voor die elektromagneet?

En kan je die elektromagneet niet normaal uit zetten?
Dus als je rijdt, dat hij dan niet continu aan hoeft te staan, maar dat je hem alleen maar aan zet als je begrenzing nodig hebt (moet je wel de constructie daarvoor aanpassen) :P


het Mooie van het idee dat hij continu aan zou staan is juist dat hij daardoor ook legaal is. Zou je bijv de schakeling via een andere magneet laten lopen dan kan je die weg gooien en is de begrenzer dus onomkeerbaar.
En andere manier zou wel kunnen werken maar dan moet de magneet gaan afstoten of heel sterk zijn en het stukje ijzer optillen. Het gaat trouwens wel passen heb ik al getest.
Misschien dat ik anders iets ga maken bij de oliepomp, dat is ook wel een mooie plek om bijv iets tussen te schieten ofzo.
Maar wat zou ongeveer het vermogen zijn dat ik overhoud om die magneet permanent te laten werken?