Pagina 3 van 6
Geplaatst: 01 mei 2009, 20:46
door FS1SE
als er geen fouten werden gemaakt zou niemand meer iets bij leren
het was gewoon top alles jammer dat ik vrijdag nacht niet bij was om het bier burgermeester te maken
Geplaatst: 01 mei 2009, 22:38
door Bob
ik vond het gwn super! volgend jaar weer maar dan met de 378

Geplaatst: 02 mei 2009, 07:51
door rolladriver
het was een super wiekend ik kom volgend jaar weer
Geplaatst: 02 mei 2009, 21:48
door ginofs1
ja inderdaad volgend jaar weer.
hoop dan op meer concurrentie bij de top snelheid.
en dat Sam ook met top snel spul komt

Geplaatst: 02 mei 2009, 21:50
door rolladriver
sneller word hij wel

Geplaatst: 02 mei 2009, 21:53
door ginofs1
rolladriver schreef:sneller word hij wel

eerst zien dan geloven
Geplaatst: 02 mei 2009, 22:10
door pee67
ginofs1 schreef:ja inderdaad volgend jaar weer.
hoop dan op meer concurrentie bij de top snelheid.
en dat Sam ook met top snel spul komt

Afgelopen weekend tijdens de rit even 85 gereden
Veel harder hoeft van mij niet

Geplaatst: 02 mei 2009, 22:14
door ginofs1
pee67 schreef:ginofs1 schreef:ja inderdaad volgend jaar weer.
hoop dan op meer concurrentie bij de top snelheid.
en dat Sam ook met top snel spul komt

Afgelopen weekend tijdens de rit even 85 gereden
Veel harder hoeft van mij niet

dat heeft met je leeftijd te maken, ik ben nog een jong ventje

Geplaatst: 02 mei 2009, 22:16
door Triforce
hehe, ik heb op 1 stukje wel 150 gehaald om bij de groep te komen, was niet echt heel erg leuk met de kap open, had de tranen in mijn ogen staan

het grappige is als je 100 rijdt heb je nog best weinig last van de wind maar ga je 120 rijden dan krijg je ineens een best harde wind.
Geplaatst: 02 mei 2009, 22:18
door pee67
Daar is niks tegen in te brengen Gino

Geplaatst: 08 mei 2009, 13:29
door Jeti
Triforce schreef:Het is idd jammer dat je er niet bij was, ik had op een geve moment wel door dat je er niet meer was maar dat was een heel stuk later pas, en de volgende keer moet tom (tombo) toch wat beter opletten want zo zijn er 2 groepen verdwaald geraakt waarvan Sam en zijn maat die zelf wel een rit ging rijden, en ik en 4 andere brommertjes die gewoon niet harder konden dan 40km/h en ik bleef daar dus bij om ze niet in de steek te laten en om te kijken welke richting goed was om te rijden, maar verder voor de rest vond ik de meeting wel geslaagd
Nog even hierover en een tip voor de volgende keer:
Mijn brommer ging net 60 (een wettelijk okay snelheid

) en ik kon het heel erg moeilijk bijhouden. Ik ben bewust vooraan gaan rijden, zodat ik het redelijk bij kon houden, wat ook wel ging. Een paar keer werd vol open getrokken door bijna iedereen. Heel erg prima en logisch, maar daarbij kwamen dus de "langzame rijders" achteraan. Ook prima, maar er werd geen tijd genomen om deze rijders weer vooraan te laten gaan, zodat deze snelheid aangehouden kon worden en anderen eventueel weer in konden halen.
Dus mijn tip voor volgend jaar: laat de langzaamste brommers vooraan rijden. Eventueel laten inhalen, maar daarna weer vooraan. Achteraan was het niet bij te houden (en dan raak je dus een groepje kwijt zonder dat je het door hebt).
Deze rit ging te snel voor brommers die max 60 halen. Snelheid die vooraan werd gereden was 50 op mijn teller.
Misschien een idee om de achterste (in dit geval motorbegeleiding) ook een geel hesje te laten dragen, zodat de voorrijder beter kan zien of iedereen er is?
En ik meen ook iets gelezen te hebben over portofoons tussen voor en achter? Misschien ook handig, indien mogelijk.
Toen mijn koppelingskabel brak, werd er ook gewoon doorgereden door de voorgroep en iedereen eigenlijk. Gelukkig was er iemand met het nummer van de bezemwagen die stopte en even had gebeld. Was gelukkig in de buurt. Achteraf had ik het ontstekingsprobleem toch niet in 2 minuten op kunnen lossen, maar daar had ik toen nog minder last van. Maar dat heeft ook weer met communicatie tussen voor en achter te maken.
En mensen die tanken / olie halen hadden zeker niet achter mogen blijven.
Verder een TOP weekend
Slaapgelegenheid goed geregeld, stoelen e.d., barbecue.
Oh ja, als laatste tip: volgende keer geen Heineken meer 
Geplaatst: 08 mei 2009, 13:35
door Niels
Jeti schreef:Snelheid die vooraan werd gereden was 50 op mijn teller
Hmm, bij mij 40 en soms zelfs 20

Geplaatst: 08 mei 2009, 13:36
door Tombo
Idd, ik heb ook heel veel stukken maar 30 km/h ofzo gereden

Dat achteraan het tempo hoger ligt, dat is altijd zo met toerritten (harmonica effect enzo). Ik had het idee dat ik op de rechte stukken lang genoeg had gewacht, naar mijn weten waren we elke keer compleet.
Geplaatst: 08 mei 2009, 13:54
door Jeti
Niels schreef:Jeti schreef:Snelheid die vooraan werd gereden was 50 op mijn teller
Hmm, bij mij 40 en soms zelfs 20

Ik moet volledigheidshalve er ook ff bij vertellen dat ik alleen het stuk NA de pauze mee heb gereden.. Kan zijn dat het ervoor anders was.
Geplaatst: 08 mei 2009, 16:26
door YamaSam
op de Belgische ritten hangen er doorgaans pijlen en komt de groep weer bij elkaar aan de caféstops,
de namen van die cafés zijn bekend, dus raak je de rest kwijt, rij je gewoon naar dat adres..
vind ik een ideaal alternatief..
(en dat wil niet zeggen dat je je lazarus moet zuipen hé)
telefoonnummers van zo wat betrokken volk zouden toch ook moeten kunnen?