Pagina 3 van 4
Geplaatst: 04 feb 2009, 14:42
door YamaSam
Tombo schreef:Alleen ik vraag me af, als je al zo ver bent, of je gewoon niet beter een turbine onder je fs1 kan hangen, want ik heb het idee dat de normale FS1 motor dus echt de beperkende factor wordt

Als je zoveel geld hebt is het leuker om een kleine bruikbare turbo te maken/ontwikkelen die toegepast kan worden op kleine motoren (dus met een inhoud van tussen de 50 en 125cc ofzo

), zodat je echt serieus met drukvulling kan gaan spelen

sjah, als je er zo over denkt, heb je heel die motor en of cc's ook niet nodig hé
gewoon een 'prop'-aandrijving op je voorste tanwieltje, óf beter nog rechtstreeks op je achterwiel, géén piston, géén krukas, géén etc etc
volgende vraag is dan waarom je nog over de weg gaat, en niet gewoon opstijgt
de fs1-motor zou remmend zijn bij krachtige turbines, neem je een 'zakformaatje' dan zou het 'hulp' zijn van hé

Geplaatst: 04 feb 2009, 14:54
door Tombo
Ik denk dat zoiets alleen haalbaar is als je miljonair bent en tijd te veel hebt

want met dat geld kan ik wel andere dingen bedenken om sneller harder te gaan
Maar brainstormen over dit soort dingen is altijd leuk

Geplaatst: 04 feb 2009, 15:36
door YamaSam
je bent FS1 gek, óf je bent het niet
in mijn geval zouden miljoenen daar geen haar aan veranderen..
ik zou wel beginnen met de originele 5bak in technisch keramiek te laten kopiëren

Geplaatst: 04 feb 2009, 21:41
door niels16
en twee pagina s geleden wouden julie allemaal het topic sluiten
toch nog intersant geworden

Geplaatst: 04 feb 2009, 21:48
door ginofs1
ach ja je weet het soms niet he
Geplaatst: 05 feb 2009, 08:20
door Tombo
niels16 schreef:en twee pagina s geleden wouden julie allemaal het topic sluiten
toch nog intersant geworden

Als jij de financiën regelt, ik ken nog wel wat mensen bij Mitsubishi

Geplaatst: 05 feb 2009, 15:40
door niels16
by the way een maat van mij zij dat we mischien iets van een oude
stofzuigermoter konde maken als aanzuiger dan leek me opzich geen
slecht idee wee gaant eersst proberen op een racepuch........
gr niels
Geplaatst: 05 feb 2009, 16:37
door eelco
Dan wens ik je veel suc6! Bij Mithbusters hadden ze zoiets toch gedaan, met stofzuigmotor?

Geplaatst: 05 feb 2009, 16:39
door Tombo
Zo'n ding levert totaal geen druk en heeft weinig debiet.
Wat je wel kan proberen (eigen risico) is bij een lopende brommer, ff de persluchtslang bij de luchtinlaat te houden bij volgas. Dat komt op het zelfde neer als een turbo (op 6 of 8 bar

)
Geplaatst: 05 feb 2009, 16:47
door Frederik
Tombo schreef:Zo'n ding levert totaal geen druk en heeft weinig debiet.
Wat je wel kan proberen (eigen risico) is bij een lopende brommer, ff de persluchtslang bij de luchtinlaat te houden bij volgas. Dat komt op het zelfde neer als een turbo (op 6 of 8 bar

)
dat heb ik al geprobeert bij een 2cv zonder resultaat, maar je zou de carb moeten afsluiten, zodat er nergens druk kan ontsnappen, en je moet een fantsoenlijke compressor hebben, want het debiet moet groot genoeg zijn
Geplaatst: 05 feb 2009, 16:51
door Niels
Tombo schreef:Zo'n ding levert totaal geen druk en heeft weinig debiet.
Wat je wel kan proberen (eigen risico) is bij een lopende brommer, ff de persluchtslang bij de luchtinlaat te houden bij volgas. Dat komt op het zelfde neer als een turbo (op 6 of 8 bar

)
Klinkt wel leuk
Hoe cool ben je als je dat geprobeerd hebt

Geplaatst: 05 feb 2009, 17:10
door mpro09
maar overdruk in je carb? volgens mij werkt dat niet

Geplaatst: 05 feb 2009, 18:18
door Tombo
Eigenlijk zou je je vlotterkamer onder druk moeten zetten, dan werkt 't wel
Geplaatst: 05 feb 2009, 21:01
door ginofs1
Tombo schreef:Eigenlijk zou je je vlotterkamer onder druk moeten zetten, dan werkt 't wel
o. zo als ik begrijp, is dat voor Niels geen probleem.
gewoon een darmpje van af ze darmpje naar de vlotter kamer.
werkt 2 zijdig, biogas en druk

Geplaatst: 05 feb 2009, 21:02
door niels16
dan moet er ook een zware gaskop met overdrukventiel
op want dat trekt mijn huidige cilindertje niet
