Pagina 3 van 10
Geplaatst: 03 nov 2006, 12:53
door Dorfie
Ontbramen. Is dat mooi vlak maken? Of gewoon de braampjes van het vijlen etc. verwijderen?

Geplaatst: 03 nov 2006, 13:41
door Tombo
YamaSam schreef:de vorm of timing van de poorten bleef voorlopig hetzelfde,
ik heb enkel het onderblok verbeterd naar stroming,
de poorten uitgelijnd en de kanalen ontbraamd..
dit zorgde ervoor dat ik mijn voetpakking een mm of 2 moest uitsnijden rond de poorten om ze te laten passen..
oja, en het gat van carbu naar blok aan de schijf aangepast natuurlijk
eens goed gerodeerd ga ik de poorten wat verbreden, en een boostport met bijbehorend gat in de piston bijmaken
waar ga je de boostpoort maken als ik vragen mag, volgens mij is daar niet echt veel plekj voor bij een fs1 cilinder, of ze moeten wel heel klein worden

Geplaatst: 03 nov 2006, 16:09
door YamaSam
Dorfie schreef:Ontbramen. Is dat mooi vlak maken? Of gewoon de braampjes van het vijlen etc. verwijderen?

uitvlakken eigenlijk, gelijk schuren/vlakken van het oppervlak,
de bocht van de spoelpoorten inwaarts is ook belangrijk,
je moet je in passerende mist inbeelden en door de poorten vliegen,
alles wat je doet wervelen moet weg..
als je m'n avatar bekijkt, moet je dat maar es vergelijken met een gewone inlaat
eigenlijk maak je er gewoon een soort waterglijbaan van ..
Geplaatst: 03 nov 2006, 16:10
door YamaSam
Tombo schreef:waar ga je de boostpoort maken als ik vragen mag, volgens mij is daar niet echt veel plekj voor bij een fs1 cilinder, of ze moeten wel heel klein worden

je vuist zal je'r niet kunnen insteken, maar ze gaan er zeker in
wacht nou maar gewoon af

Geplaatst: 03 nov 2006, 16:14
door YamaSam

75 and going... !
Geplaatst: 03 nov 2006, 18:10
door Dorfie
Is dit al volgas?
Nee, zeker want jij zat nog in rodage zeker.
Geplaatst: 03 nov 2006, 18:49
door YamaSam
Dorfie schreef:Is dit al volgas?
Nee, zeker want jij zat nog in rodage zeker.
ja, maar er zit nu een 11.5mm mikuni op,
(16mm onderweg hehheh)
dus eigenlijk is het volgas en wachten,
dan niet te rap laten gaan
heb achteraan ook nog 48T steken,
(40 onderweg)
en vooraan slechts 13, dus afzien zal hij nog niet doen
+ontkoolt, reeds na de eerste 80km
Geplaatst: 04 nov 2006, 10:07
door Jelle
ik ben nu aan het inrijden,
max tot nu toe is 45
16mm carb, snelle cil, snelle uitlaat
ik vind wel dat ik heel snel moet schakelen :S
naar 4de tegen 35Km/h
kan dit?
Geplaatst: 04 nov 2006, 17:28
door Tombo
YamaSam schreef:Tombo schreef:waar ga je de boostpoort maken als ik vragen mag, volgens mij is daar niet echt veel plekj voor bij een fs1 cilinder, of ze moeten wel heel klein worden

je vuist zal je'r niet kunnen insteken, maar ze gaan er zeker in
wacht nou maar gewoon af

ik ben benieuwd
BTW, heb je je spoelkanalen ook helemaal echt spiegelglad? Het is wss beter om ze iets op te ruwen, dan is je spoeling nog beter (sneller), zoek maar eens op internet op haaienhuidstructuur. Wat je krijgt op een iets ruwer oppervlak, is dat er een laagje benzine op dat ruwe gaat zitten, als opvulling laat maar zeggen, en dan glijd je andere mengsel er beter overheen. Een echt helemaal spiegelglad oppvervlak, daar blijft het mengsel aan plakken (zoek maar eens op coanda effect), net zoals bv een waterdruppel langs een lepel.
Geplaatst: 05 nov 2006, 18:22
door YamaSam
tzal allemaal wel een naam hebben zeker?
fijn en gelijk stralen met glas is het volgende idd
nu 70 op 200m met een
49cc en 11mm carb vink toch al ni slecht ze
denk dus niet da'k aan't knullen ben geweest

Geplaatst: 10 nov 2006, 13:32
door YamaSam
nog wat luchtfilter/mengsel afstellingen benodigd, maar daarstraks deed ie 80 met de choke op
tijd voor de 40T achter!
Geplaatst: 10 nov 2006, 13:41
door Niels
Das al best rap!

Geplaatst: 10 nov 2006, 14:12
door YamaSam
dat dacht ik ook!
en er zit nog meer in ook blijkbaar... hehheh
dringend die toerenteller steken
en al eens timen op 200m
als hij al zo rijd, zonder expansiepijp, met n trage schijf en die vertanding,
jawatte...
plus voor n deftig budget!
brommer gratis,
cyl €50
kop€35
uitlaat€35
contactpunten rollementen en bouragen, plus een sleutelvijlsetje en wat pollierspul..
en da ist!
Geplaatst: 10 nov 2006, 15:18
door YamaSam
morgen es e filmpje schieten

Geplaatst: 10 nov 2006, 19:43
door Jelle
hoe komt het dat je zo snel rijdt?
iets speciaals gedaan?
zonee, dna zou ik nog snelle rmoeten gaan met 16mm carb?