Geplaatst: 03 feb 2009, 17:06
Ori: gelijk met het pinnetje, naast elkaar dus
Imi: tegenover het pinnetje, wel op 1 lijn
Imi: tegenover het pinnetje, wel op 1 lijn
jonnotje schreef:ah wacht, ik snap hem wel, hij gaat open als de zuiger omhoog gaat en de poorten sluit, en dus ongeveer 40 graden na bdp dicht... maar als hij na bdp dicht gaat blaast hij toch benzine terug of ben ik nu gek?
2taktdirk schreef:Hij moet ongeveer een 40 graden na bdp dichtgaan,het openingspunt is lastiger .
Maar met een goede uitlaat die een puls door het carter zuigt wil graag dat de inlaat open staat samen met de spoelers anders kan hij niks zuigen,dus de zuiger gaat naar boven en wil de spoelers gaan sluiten maar als de schijf nu al open staat dan zuigt hij nog even door de spoelers het carter vol en door de spoelers de uitlaat in ,en als je een goede uitlaat hebt dan zorgt de puls in de uitlaat er voor dat het mengels wat in de uitlaat zit terug geduwt word de cilinder in als de uitlaat poort nog net een klein stukje openstaat.
Punt is dat schijfmotoren de schijf open laten gaan zodra de spoelers bijna dicht gaan door de zuiger en dat bij een wegracer de schijf dan laat dicht gaat ,zo,n 75 graden na BDP dit laat dicht werkt op een straatfiets als de fs1 niet omdat dit hoogtoerig werkt.
Ik ben met een test bezig op m,n street met een schijf die opengaat als de spoelers ook nog open staan en 40 graden na bdp dichtgaat.
De pin gat moet tegenover het schijfmerk.
Het is heel leuk om hier eens mee bezig te zijn,kop er af carb er af gradenschijf op krukas zetten en kijken wat er daar binnen gebeurt met poorten open en dicht enzo in verhouding tot de schijf,als je hier een middag naar kijkt dan ga je het wel snappen.