Pagina 3 van 3

Geplaatst: 03 feb 2009, 17:06
door Axel
Ori: gelijk met het pinnetje, naast elkaar dus
Imi: tegenover het pinnetje, wel op 1 lijn

Geplaatst: 03 feb 2009, 17:10
door jonnotje
ah wacht, ik snap hem wel, hij gaat open als de zuiger omhoog gaat en de poorten sluit, en dus ongeveer 40 graden na bdp dicht... maar als hij na bdp dicht gaat blaast hij toch benzine terug of ben ik nu gek?

Geplaatst: 03 feb 2009, 18:02
door jeroenvans
orri snel ook gelijk..... die schijf in de haynes is ook orri snel....

Geplaatst: 03 feb 2009, 18:56
door Triforce
jonnotje schreef:ah wacht, ik snap hem wel, hij gaat open als de zuiger omhoog gaat en de poorten sluit, en dus ongeveer 40 graden na bdp dicht... maar als hij na bdp dicht gaat blaast hij toch benzine terug of ben ik nu gek?


op een geve moment niet meer, maar het valt allemaal best mee hoor want monteer hem zo en kijk hoe hij het dan doet of op de andere manier en ga dan eens rijden dan kan je het pas weten hoe hij het doet, zo heb ik ook een keer mijn schijf zo gezet dat de motor alleen op hoge toeren draaide maar het blazen viel best mee toen

Geplaatst: 03 feb 2009, 19:05
door rise and shine
altijd maar weer dat schijf gezeur gebruik toch eens de zoekfunctie :roll: :lol:

Geplaatst: 03 feb 2009, 19:13
door Triforce
het beste is gewoon expirimenteren en dan kom je er vanzelf wel achter

Geplaatst: 03 feb 2009, 19:21
door Tombo
Hij kan in principe maar op 1 of 2 manieren, dus veel experimenteren is er niet bij, kwestie van logisch nadenken :P

Geplaatst: 03 feb 2009, 19:29
door PD
2taktdirk schreef:Hij moet ongeveer een 40 graden na bdp dichtgaan,het openingspunt is lastiger .

Maar met een goede uitlaat die een puls door het carter zuigt wil graag dat de inlaat open staat samen met de spoelers anders kan hij niks zuigen,dus de zuiger gaat naar boven en wil de spoelers gaan sluiten maar als de schijf nu al open staat dan zuigt hij nog even door de spoelers het carter vol en door de spoelers de uitlaat in ,en als je een goede uitlaat hebt dan zorgt de puls in de uitlaat er voor dat het mengels wat in de uitlaat zit terug geduwt word de cilinder in als de uitlaat poort nog net een klein stukje openstaat.

Punt is dat schijfmotoren de schijf open laten gaan zodra de spoelers bijna dicht gaan door de zuiger en dat bij een wegracer de schijf dan laat dicht gaat ,zo,n 75 graden na BDP dit laat dicht werkt op een straatfiets als de fs1 niet omdat dit hoogtoerig werkt.

Ik ben met een test bezig op m,n street met een schijf die opengaat als de spoelers ook nog open staan en 40 graden na bdp dichtgaat.

De pin gat moet tegenover het schijfmerk.

Het is heel leuk om hier eens mee bezig te zijn,kop er af carb er af gradenschijf op krukas zetten en kijken wat er daar binnen gebeurt met poorten open en dicht enzo in verhouding tot de schijf,als je hier een middag naar kijkt dan ga je het wel snappen.


40 graden naar bdp lijkt me erg laat, ivm carter druk