Pagina 3 van 4
Geplaatst: 03 jan 2009, 20:46
door jerrow
FS1SE schreef:voor de dx is er officieel maar 1 bus die met kraag maar om een of ander reden heb ik na het verzinken altijd problemen de het wiel ook klemt wie hier nog een oplossing voor weet gino kom er maar in
Ik snap je.
Hier effe foto gemaakt van de bussen die ik heb.
Die wat erin stak is dezelfde als die met de kraag behalve dat ie een kraag heeft en idd het wiel klemt wat als die ertussen zit...
Dan heb je nog een dikke tussenbus voor linksachteraan dacht ik...
Wat moet er dan aan de rechtsachter tussen het wiel en de kader aan de zijde van het tandwiel?
Ik ben het helemaal kwijt

Geplaatst: 03 jan 2009, 20:54
door FS1SE
van links naar rechts
dx voor wiel
links achterwiel
links achterwiel loot door elkaar worden beide gebruikt
volgende foto rechts achterwiel dus remkant
bus is 28mm lang
26mm dik uiteraart as 12 mm

Geplaatst: 03 jan 2009, 21:01
door 1j5
jerrow schreef:1j5 schreef:Hier even de fotos van de juiste opvul ring


En dat asje met opvulring is voor het voorste wiel...?
Wat is dit dan...;
http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... 6987caa7c6 Ik begin me eigelijk af te vragen of er verschillende soorten bussen zijn of verschillende modellen die hierin toch verschillen...
Yep dit is het voorwielas dx
Geplaatst: 03 jan 2009, 21:06
door jerrow
FS1SE schreef:van links naar rechts
dx voor wiel
links achterwiel
links achterwiel loot door elkaar worden beide gebruikt
volgende foto rechts achterwiel dus remkant
bus is 28mm lang
26mm dik uiteraart as 12 mm

Dus... de linkse bus op de foto moet op het voorwiel.
De middenste bus linksachter aan de kettingkant
en de dikste bus aan de remplaat rechtsachter
Als dit juist is dan draait m'n voorwiel nog niet al te best...
mmm... en de remklauw klemt echt wel omdat ie krom over de schijf zit...
Dus de bussen zitten vanaf nu goed.
Nu alleen dat "corrigeren" van de remklauw...
Wie weet dit?
En nog eens grote dank Henk en Bart!!!
bus
Geplaatst: 03 jan 2009, 21:12
door FS1SE
FS1SE schreef:
links kunne er ook in r bus is deorigineel maar die meot je niet te strak aan draaien anders bestaat ook de kans van klemmen maar dan wel de moer borgen
daarom doe ik dus altijd de linker bus voor de zelfde als van achter maar dan zit er geen kraag aan en klemt die dus niet helaas niet zoals het hoort maar her draaid rond
Re: bus
Geplaatst: 03 jan 2009, 21:17
door jerrow
FS1SE schreef:FS1SE schreef:
links kunne er ook in r bus is deorigineel maar die meot je niet te strak aan draaien anders bestaat ook de kans van klemmen maar dan wel de moer borgen
daarom doe ik dus altijd de linker bus voor de zelfde als van achter maar dan zit er geen kraag aan en klemt die dus niet helaas niet zoals het hoort maar her draaid rond
Ik snap je volledig Henk!
dat heb ik dus gedaan met m'n vorige DX. (tijdje geleden en verkocht)
Jaja, ik ben helemaal mee. Dus voorwiel draaid wat stroef door de keerringen en tussenbussen maar is niet zo erg.
Nu alleen dat kromme remklauw nog.
Hopelijk rijdt ie mooi voor de fs1 meeting en kom jij ook, dan trakteer ik je op een Belgisch biertje
Ik moet hier nog een paar mensen een biertje dus zal wel een ganse bak meenemen vrees ik maar da's nie erg
GreetzzZ...
OPROEP;
Kromme remklauw corrigeren!!!!!!!!! Wie weet het?
Geplaatst: 03 jan 2009, 21:19
door FS1SE
de as waar de remklauw mee vast zit zit een moer op heb je die er uitgahad en beweegbaar gemaakt??/////
Geplaatst: 03 jan 2009, 21:19
door mpro09
uitelkaar halen, kijken, inelkaar zetten? als ie krom is kun je er toch niks meer aandoen en anders wss wel
Geplaatst: 03 jan 2009, 21:22
door FS1SE
die is niet krom als die as niet ganbaar is door oud vet zit die wat vast
los halen opschuren vet er aan
Geplaatst: 03 jan 2009, 21:24
door jerrow
FS1SE schreef:de as waar de remklauw mee vast zit zit een moer op heb je die er uitgahad en beweegbaar gemaakt??/////
Dus... de remklauw zit met (als ie gemonteerd staat) onderaan een moer en een rondell vast zogezegd.
Hier krijg ik geen mm speling op. Kun je dit draaien of moet ie eruit geslaan worden...?
Pas op met de types remklauw, ik heb er een die onderin de voorvork steekt.... niet het oude type dus... voor alle duielijkheid.
Heeft iemand dat al losgehad of mee kunnen draaien?
Geplaatst: 03 jan 2009, 21:25
door jerrow
FS1SE schreef:die is niet krom als die as niet ganbaar is door oud vet zit die wat vast
los halen opschuren vet er aan
het is toch die dikke as die doorheen de klauw loop die uitloopt op het bevestigingsstuk op de poten waar je onderaan een moer kunt losdraaien?
Geplaatst: 03 jan 2009, 21:29
door FS1SE
ja die die gaat er meestal niet uit vrije wil uit maar is goed te doen want er zit wel beweging in anders zat die iet scheef
even er uit halen as schoon kamer schoon vet er aan en remmen maar
Geplaatst: 03 jan 2009, 21:31
door jerrow
FS1SE schreef:ja die die gaat er meestal niet uit vrije wil uit maar is goed te doen want er zit wel beweging in anders zat die iet scheef
even er uit halen as schoon kamer schoon vet er aan en remmen maar
Ja, het kan gewoon niet anders.
Morgen lekker rammen op dat ding met wat WD40 ofzo.
Ik zal 'm wel opnieuw verven, niet zo erg. Leergeld noemen ze dat hé
Merci Henk!

Geplaatst: 03 jan 2009, 21:32
door FS1SE
pak een dop met bijna de zelfde maat kruipolie en veel gedult
kan het zonder beschadigen
Geplaatst: 04 jan 2009, 12:10
door edje
even lekker warm maken
