Pagina 3 van 4
Geplaatst: 05 nov 2008, 19:08
door Martijn
Ok ok !
Ik duik wel weer braaf de garage in (A)
Kuis ik gelijk wat elektra op

Kwam erachter dat ik hem niet normaal uit kon zetten omdat ik mn koplamp en oren mee gecoat had ---> geen massa ...
Geplaatst: 06 nov 2008, 17:31
door Martijn
Et voila, ontsteking staat nu beter.
Dus ik tuf vandaag vrolijk naar school, rij ik terug neem een lage drempel wat te hard en vlieg leuk. Vervolgens kom ik neer en begint hij te pruttelen ...
Dus ik rij weer door, begint hij slechter te lopen

Valt uit, ik start m weer doet hij weer als tevoren !
Ik drop mn moped bij mn vriendin, en als ik wegga start ik m en doet hij t amper, lekt bij de cilinder want er komt een pokke herrie uit van jewelste. Nadat hij warm gedraaid is, is de herrie ook weg. Maar hij loopt wel klote.
Eenmaal thuis aangekomen lekt hij olie als een gek en loopt nog steeds brak...
Wie, wat, waar kan het zijn ?
Geplaatst: 06 nov 2008, 18:21
door Dingetje
ik denk dat je uitlaat wartel er niet helemaal lekker opzit
als ie warm is zet ie uit en sluit dan ietsje beter af, dus minder geluid
hierdoor gaat ie ook zwarte tjap lekken...
dus kijk daar eerst ff naar
Geplaatst: 06 nov 2008, 18:32
door Martijn
Die draai ik altijd als eerste dicht !
Ding kan echt totaal niet strakker, en het is een ori wartel.
En hij lekt blok olie ter hoogte van mn standaard ...
Geplaatst: 06 nov 2008, 18:40
door Axel
Zou een lekke keering kunnen zijn bij de koppelingsstift. Dan loopt het via de opening in het vliegwieldeksel langs je standaard naar beneden.
Geplaatst: 06 nov 2008, 18:41
door Martijn
Of schakelpedaal !
Die zag er niet echt koel uit namelijk !
Maar wat zou dat k*t lopen opeens kunnen veroorzaken ?
Geplaatst: 06 nov 2008, 18:52
door Axel
Contactpuntjes van timing veranderd tijdens het rijden?
Geplaatst: 06 nov 2008, 23:31
door Martijn
Lijkt me sterk, dat zou toch ook niet het ploffen veroorzaken ?
Ik check t morgen wel even! Misschien dat je wel gelijk hebt namelijk !
Geplaatst: 06 nov 2008, 23:34
door PD
ik zal als ik jou was even je hele blok los halen en alles na lopen...
Geplaatst: 06 nov 2008, 23:37
door Martijn
Hehe, ja moet sowieso gebeuren !
Het is dat ik morgen wel met het beestje moet, pliesie wil mn moped zien. Omdat mn boete geschrapt word, maar moet wel aantonen dat ik er nu een plaat op heb !
Geplaatst: 07 nov 2008, 11:51
door mpro09
dubbele uitlaatpakking wil ook wel is helpen

Geplaatst: 07 nov 2008, 12:24
door YamaSam
als er zo'n grote verandering is na een serieuze slag,
moet je verschillende dingen nalopen:
-de voetpakking van de cylinder en spanning van je cylinderbouten
kan zijn dat je uitlaat 'op spanning' gemonteerd was, en dat de slag die spanning bijvoegt en zo bv een cylinderbout uit het blok trekt (doomscenario, maar het kan)
-je ontstekingspunt..
de ontsteking is zo krikkel, dat een ferme slag op de slechte moment, de punten verbuigt, en ze dus opnieuw gesteld moeten worden.
-door een slag kan ook je bedrading een ruk gekregen hebben, dat zou dan bv aan de massaogen kunnen getrokken hebben, óf bv de zwartwitte laten contact maken tegen een stuk frame ergens
..
Geplaatst: 07 nov 2008, 13:18
door Axel
Martijn schreef:Lijkt me sterk, dat zou toch ook niet het ploffen veroorzaken ?
Ik check t morgen wel even! Misschien dat je wel gelijk hebt namelijk !
Verkeerd staande ontsteking geeft ook ploffen uit de uitlaat.
Geplaatst: 07 nov 2008, 14:03
door Triforce
ik had ook laatst nog ploffen uit de uitlaat met een parel tussen de bougie
Geplaatst: 08 nov 2008, 09:29
door Martijn
Ontsteking was weer de boosdoener, weer recht gezet en hij doet t weer !
Maar ik heb t idee dat ik dat ding zowaar elke dag kan stellen

Gister op de terug weg was het ook niet ideaal !
Misschien toch maar een keer zo'n velleman setje fixxen !
Ik weet niet of dat heel erg lastig is ?