Pagina 3 van 4

Geplaatst: 16 mei 2007, 08:51
door Tombo
mpro09 schreef:ah 243,- euro op opvoeren .nl ff verder zoeken
en losse programeerbare 2curve :lol: wel duur :?

199,- op http://www.salomons-swierts.nl/inkoop/enter.html :P

Geplaatst: 18 mei 2007, 14:46
door mpro09
ok ik heb nu zon velleman ding gekocht en voor 6v in elkaar
gesoldeerd :D
nu hoorde ik van yamasam ergens dat je een bobine nodig heb zonder massa maar met een losse min maar kan je ook je oude isoleren en er
een min aan maken naar dat kastje en in de gebruiks aanwijzing staat er helemaal niks over
ik snap hem nog nie helemaal

edit: the hunter had het erover

Geplaatst: 18 mei 2007, 17:35
door mpro09
hmm ik heb het er nu alemaal profisorisch op zitten maar het werkt niet geeft wel vonk en hikt zo nu en dan wel aan maar ik kan er niet mee weg rijden :cry:

Geplaatst: 18 mei 2007, 18:21
door edje
wel goed de punten gesteld??

Geplaatst: 18 mei 2007, 18:32
door mpro09
ja ik zal er nog eens naar kijken maar hij heeft amper gelopens sinds de vorige keer dat ik gesteld heb :|

Geplaatst: 19 mei 2007, 15:19
door mpro09
ok hij doet het!!! :D (soort van :( )
met me eigen bobine doet ie het bar slecht maar met een dikke toyota bobine perfect.
nu heb ik alleen 1 probleem: door dat kitje loopt de ontsteking natuurlijk over de accu omdat je ontstekingsspoel eruit ligt.
maar nu trekt ie teveel stoom, de licht spoel kan de accu niet snel genoeg opladen dus ik kan nu denk ik een uurtje rijden en dan is de accu leeg
iemand een idee?
yamasam hoe heeft u dat opgelost :wink:

Geplaatst: 19 mei 2007, 16:08
door mpro09
Afbeelding

ik heb nu de linker eruit (ontstekings spoel)
maar ik begin nu toch aan mezelf te twijfelen of dit hem wel is :?:

Geplaatst: 19 mei 2007, 16:25
door Waslijn
Of dat de ontstekingsspoel is? ja

Geplaatst: 19 mei 2007, 16:30
door edje
de condensator kan er ook uit :wink:

Geplaatst: 19 mei 2007, 16:39
door mpro09
ja de condensator is er al uit want dat werkt niet samen met de kit

Geplaatst: 19 mei 2007, 17:11
door The Hunter
mpro09 schreef:ok hij doet het!!! :D (soort van :( )
met me eigen bobine doet ie het bar slecht maar met een dikke toyota bobine perfect.
nu heb ik alleen 1 probleem: door dat kitje loopt de ontsteking natuurlijk over de accu omdat je ontstekingsspoel eruit ligt.
maar nu trekt ie teveel stoom, de licht spoel kan de accu niet snel genoeg opladen dus ik kan nu denk ik een uurtje rijden en dan is de accu leeg
iemand een idee?
yamasam hoe heeft u dat opgelost :wink:


Ik neem aan dat die toyota een auto bobine is, is dat wel een 6 volts bobine? Nu heb ik er een 6v bobine opzitten van een honda MT. Deze werkt naar behoren. Ik heb geen problemen dat die mijn accu leeg trekt. Zelfs met lege accu krijg ik hem draaiend en kan ik rijden, moet hem dan alleen aanlopen. (4 meter)

Wil nog wel een keer doe wat yamasam voorstelde een bobine van een grasmaaier of iets degelijk zien te vinden en monteren kijken of dat beter is.

Want hoe heb jij nu je contact geschakeld?

Geplaatst: 19 mei 2007, 17:35
door mpro09
jahet is bedoelt als een 12v bobine maar dan met een weerstand om er 12 v van te maken en ik heb hem zonder weerstand geschakeld
dus dan is ie iets tussen de 12 en 6 maar dichter bij 6
daar loopt ie perfect op

ik heb het ook met mijn fs1 bobine geprobeerd maar dan zo dat los dus dat ie niet meteen aan de massa hangt maar dan stottert ie ontzettend

ik ga is kijken of mijn grasmaaier een losse bobine heeft en anders koop ik idd een mt bobine als dat goed werkt :D

je bedoelt de contactpuntjes die zitten aande ene kant aan massa en aan de andera aan die kit :?

Geplaatst: 19 mei 2007, 19:34
door mpro09
een mt was tch ook 6v
ik dacht van wel maar weet het niet meer zeker

Geplaatst: 19 mei 2007, 19:48
door edje
origineel wel ja

Geplaatst: 20 mei 2007, 13:29
door The Hunter
mpro09 schreef:

je bedoelt de contactpuntjes die zitten aande ene kant aan massa en aan de andera aan die kit :?


Met contact bedoel ik je contact sleutel schakelaar. Hoe je nu je brommer dus aan en uit zet.