Pagina 3 van 4

Geplaatst: 30 dec 2007, 18:34
door ginofs1
en dijkie wat kost een cilinder kietelen?
opboren 44,5 en zuiger met chroome veertjes.
ik wil wel een cilinder van jou proberen.
gr gino

Geplaatst: 30 dec 2007, 18:37
door Tombo
Als je je blok ophaalt, moet je wel je oude carter terug vragen!!!

Geplaatst: 30 dec 2007, 18:52
door Niels
Tombo schreef:Als je je blok ophaalt, moet je wel je oude carter terug vragen!!!


:P Jah idd. zou ik ook doen...

Geplaatst: 30 dec 2007, 19:09
door Tombo
Voor hetzelfde geld houden ze het, draaien ze er een helicoil in, en gebruiken ze hem weer

Geplaatst: 30 dec 2007, 19:13
door Niels
Duh! Je bent gek als je dat weggooit :shock:

Geplaatst: 31 dec 2007, 09:06
door Axel
Niels schreef:
Tombo schreef:Als je je blok ophaalt, moet je wel je oude carter terug vragen!!!


:P Jah idd. zou ik ook doen...


Daar dacht ik dus ook aan! Niet dat ze die straks weer verkopen voor 40 euri :roll:

Geplaatst: 02 jan 2008, 16:55
door Niels
Ik heb net een draadvoering in een carter gezet.
Bij deze wat foto's:

Benodigdheden: Wringijzer, Tap (M9x1), M6 bout met 2 moertjes, Locktite

Afbeelding

Eerst maak je het gat waarin je de draadvoering wil plaatsen de juiste diameter voor M9x1 draad.
Hiervoor zijn tabellen waarin de diameter van de te gebruiken boor staat bij het materiaal waarin je de draad wil tappen.
In mijn geval (aluminium) kon ik boren met 8,5mm.

Als je dit gedaan hebt kan je de tap erdoor halen, let wel op dat je niet helemaal doortapt, de draadvoering moet zich in het laatste stukje vasttappen:

Afbeelding

Nadat je het geheel even schoon hebt gemaakt kan je de draadvoering pakken.
Doe er locktite aan en plaats de M6 bout met een moer (of 2 moertjes) op de draadvoering zodat ie vast zit.
Draai hiermee de draadvoering in het getapte gat.
Als je wat harder moet draaien zit 'ie ver genoeg (dan heeft ie zich vastgetapt).
Haal nu de bout met de moertjes eruit, haal overtollige Locktite weg en klaar is kees:

Afbeelding

Laat de Locktite een dagje uitharden en je kan het deksel erop schroeven :wink:

Nou, dat hoeft wat mij betreft geen 100 euro te kosten :lol:

Geplaatst: 02 jan 2008, 17:00
door YamaSam
hah.. achter dat gat zit bij mij al jaren een moer aan de buitenkant! :D
(10cent)


mooi werkje Niels :wink:

Geplaatst: 02 jan 2008, 17:02
door Niels
YamaSam schreef:(10cent)


Mwah ik heb hier een opa (lees meester machinebankwerker) voor die me dit gewoon geeft :P :lol: (0cent)

Geplaatst: 02 jan 2008, 18:04
door Axel
Maar bij mij kon het echt niet meer uitgeboord worden he. Hij heeft er een half uur op lopen boren en ik heb het carter ook terug maar hij kon niks anders dan een nieuw carterdeel erin zetten. Maar als het wel kon is dit natuurlijk een hele mooie oplossing.

Geplaatst: 02 jan 2008, 18:28
door Niels
Dat klopt nooit, want zo'n tapeind is veel zwakker als een boor van gehard staal...
Of die kerel heeft een steenboor gebruikt? :mrgreen:

Geplaatst: 02 jan 2008, 18:33
door Niels
Ik had hetzelfde bij mijn 468 blok en daar zit nu gewoon zo'n ding in wat je op mijn foto kan zien :wink:
En dat was zelfs nóg lastiger want daar was in dat gat een boortje afgebroken, krijg die er maar eens uit :shock:

Geplaatst: 02 jan 2008, 21:01
door Axel
ja en ik heb al een paar keer gezegd dat er ook een linkse tap in was afgebroken :wink:

Geplaatst: 02 jan 2008, 21:01
door Niels
Ow ok :P Haha overheen gelezen denk ik :oops:
Dan wordt het lastig, maar nog steeds niet onmogelijk :P

Geplaatst: 02 jan 2008, 21:14
door Axel
Mja nu ist al gerepareerd dus ik kan het niet meer omdraaien :P