Pagina 3 van 5
Geplaatst: 24 sep 2007, 16:31
door Niels
Jah, maar dan nog zijn er geen "overtoeren" want de toeren die de cilinder toelaat om te draaien zijn geen "overtoeren" toch?
Overtoeren maakt ie pas als de cilinder het niet meer bij kan houden

Geplaatst: 24 sep 2007, 16:37
door Tombo
Ja ok, licht eraan wat je definitie van overtoeren is

Geplaatst: 24 sep 2007, 17:17
door mpro09
als je terug schakelt ipv op, als je een vierbak gewend bent en op een 5 rijd

Geplaatst: 24 sep 2007, 17:19
door YamaSam
bestaat er überhaupt zoiets als overtoeren eigenlijk?
op naar de 14000!
Geplaatst: 24 sep 2007, 19:57
door Handyman
't Is wat Niels zegt, als je cilinder aan de max zit qua toeren en je rijdt met een tandwieltje 11 voor, gaat íe 40 km/u.
Gooi er een tandwiel 14 op en hij loopt 70 met hetzelfde toerental.
Het verhaal van de zwakste schakel. Er zijn nu eenmaal meerdere "begrenzers".
Geplaatst: 24 sep 2007, 21:02
door occ1s
ok.. jullie hebben gelijk, maar laten we zeggen op hoge toeren... dan word je cilinder sneller warmm, en heb je eerder een warmloper. wanneer ik 70 rijd, en dat de hele weg, loopt hij te warm, daarom wil ik 70 redden met een wat lager toerental.
Geplaatst: 25 sep 2007, 10:40
door YamaSam
je moet die hitte bestrijden van waar ze komt, niet bovenop het probleem gaan werken,
volgens mij ontsteek je te vroeg
en wat is 'heet'?
hij is niet gemaakt om je handen op te leggen he
Geplaatst: 25 sep 2007, 10:54
door jonnotje
handen zou ik er zeker niet op leggen nee...
mijn ervaring was dat toen ik een gewone ngk 7 erin had werd m'n cilinder veel warmer dan met me ngk 7R. nu is hij gewoon goed temperatuurtje... niet kokend enzo maar hij is zeker goed warm

Geplaatst: 25 sep 2007, 12:36
door edje
overtoeren heb je als je zo hoog in toeren rijd, dat de powerband al af is gelopen en je dus weinig koppel meer hebt, en je dus eigenlijk nog een keer zou kunnen opschakelen

Geplaatst: 25 sep 2007, 18:41
door occ1s
ik bedoel iets van dat ik later een warmloper kreeg, door de hele tijdo p 'hoge' toeren te rijden, gelukkig geen schade...
Geplaatst: 25 sep 2007, 19:40
door jonnotje
zeker geluk gehad dan

Geplaatst: 25 sep 2007, 22:15
door nick_janssen3
trouwens is dit normaal een vriend van mij heeft een kreidler luchtgekoeld hij rijdt een uur en zijn cilinder is nog koud je kan je hand er gewoon opleggen

Geplaatst: 25 sep 2007, 22:16
door occ1s
dat kan ja...
Geplaatst: 26 sep 2007, 09:41
door Tombo
nick_janssen3 schreef:trouwens is dit normaal een vriend van mij heeft een kreidler luchtgekoeld hij rijdt een uur en zijn cilinder is nog koud je kan je hand er gewoon opleggen

De koelribben van een SB kreidler zijn ook 2x zo groot en van aluminium
Geplaatst: 26 sep 2007, 16:22
door nick_janssen3
ooh okey hij rijdt ook wel laag in toeren dat helpt ook wel denk ik