Pagina 3 van 3
Geplaatst: 11 jan 2008, 17:51
door prit2
edje schreef:Niels schreef:edje schreef:die de helft van je vonken weghaalt
Waartussen moet die dan komen?

tussen de draad van je onsteking naar je bobine
@prit: op de choke valt erg op

oh, naja die van mij rijd nu toch niet dus voorlopig heb ik nog geen begrezer nodig, was dat maar zo

Geplaatst: 11 jan 2008, 18:52
door reddevil
mpro09 schreef:deze heb k gemaakt. gaskabel begrenzer die je makkelijk onder de tank kan verstoppen, de slag van je gashandle blijft het zelfde alleen gaat de carb niet verder open.
in een ander begrenzer topic staat er een hele uitleg bij maar die kan ik nu ff nie vinden

(wat moet ik hier nu zien

??)
Geplaatst: 11 jan 2008, 19:07
door Jelle
ik zie het ook niet

Geplaatst: 11 jan 2008, 22:39
door mpro09
pff ik heb het ergens heel erg uitgebreid uitgelegd maar k kan het nergens vinden dus hier komt ie:
aan de rechterkant is de gashadle en rechts de carb, die rare kronkel in het midden is een veer waarmee de binnen kabel aan elkaar zit
aan de recht kant zit er een busje om heen, als je dan gas geeft komt die tegen dat pieletje aan wat er van boven voor komt. dan rekt dus je veer uit als je verder gas geeft maar gaat de carb niet verder open
dat ding die helemaal rechts zit is een ring die om het geheel zit die het pieletje normaal omhoog houd, als je die naar achteren trekt gaat het pieletje naarbeneden en is ie dus begreznt
snappie?

Geplaatst: 12 jan 2008, 12:28
door jonnotje
die snap ik niet
zoek nog maar ff naar die uitgebreide uitleg van je:P
Geplaatst: 12 jan 2008, 20:56
door mpro09
mpro09 schreef:ehm ja maar of je er wat van begrijpt?
vraag maar dan
je moet je gaskabel doorknippen(ter hoogte van de tank zodat je hem daaronder kan verstoppen).
dan doe je een speciaal kabelbusje om het uit uiteinde aan de kant van de carb (deze moet er in de lengte omheen dus niet zoals bijvoorbeeld bij je koppelings kabel).
dan maak je aan allebei de uiteindes een klein oogje en die maak je met een trekveertje aan elkaar.
dit alles doe je in een buisje met een inhammetje aan de bovenkant op dit buisje maak je dan een plaatje met een hoekje eraan die in dit inhammetje valt. dit plaatje heeft de vorm van een T maar dan met het rechter stuk van deT langer, hiermee zit hij vast op het buisje
om de buis zit ook een ringetje met een handletje eraan dit ringetje schuif je onder het linker gedeelte van het Tvormige plaatje(zo is hij ontgrenst.
als je dan je hand onder je tank rand door haald schuif je het ringetje aan het handletje onder het Tplaatje vandaan waardoor het onderste gedeelte van de T in het inhammetje valt. als je dan gas geeft blijft het kabelbusje hier achter hangen en rekt de veer uit.(je slag in de gashandle blijft het zelfde maar de carb gaat niet verder open)
op de uiteindes van het buisje maak je van die afstellers die ook aande koppelings kabel zitten zo kanje afstellen hoe ver je carb open gaat.
dit is echt een k*t werkje omdat je goed je kop erbij moet houden welke kant je moet op draaien en omdat je op de rollen geen last van wind enzo hebt
om hem weer te ontgrenzen moet je met een mesje het Tplaatje omhoogduwen en de ring er weer onder schuiven
betje duidelijk zo
k kan goed begrijpen dat je er geen drol van snapt maar vraag dan maar

zie topic: electronische begrenzer
Geplaatst: 13 jan 2008, 12:10
door jonnotje
maar dan moet die veer dus best sterk zijn?
Geplaatst: 13 jan 2008, 12:30
door jonnotje
in kleur is die wat duidelijker denk ik
blauw= t stuk
groen = kabel busje
rood = een trekveer
Geplaatst: 13 jan 2008, 13:26
door mpro09
ja precies en dan heb ik aan de buiten kant die ring er omheen om het T stuk normaal omhoog te houden
die veer moet sterker zijn dan die boven je gasschuif
Geplaatst: 13 jan 2008, 13:36
door jonnotje
ja okee, dan gaan we dit eens proberen te maken! wat voor buisje moet ik hiervoor gebruiken?
Geplaatst: 13 jan 2008, 21:09
door mpro09
waar zon busje op de kabel zuigend doorheen past en het buisje tussen tank en frame