Pagina 3 van 3
Geplaatst: 24 jun 2007, 21:22
door mpro09
reddevil schreef:ja

maar de vorige eigenaar heeft hem verkloot in de loop der jaren!
ALLEMAAL krassen!

(ik zit bij reddevil thuis maar ik ben jonno)
dan zou k hem laten honen en als het nodig is boren
of aan mij geven

Geplaatst: 24 jun 2007, 21:49
door jonnotje
hij si echt niet meer te reddeen hoor, hij scheurt ok al een beetje bij de uitlaat poort,
maar omdat iedereen 4 als achtertandwiel heefd hoeft dat nog niet te betekenen dat ik dat ook moet doen
ik ga voor een tandwiel 13 doenen dan heb ik achter nog en 37,
wat zou ik daar het beste kunnen doen? mijn setup is 50cc, hoge druk kop, en een 16 mm en een snelle pijp
alvast bedankt
Geplaatst: 24 jun 2007, 22:07
door Aad
jonnotje schreef:hij si echt niet meer te reddeen hoor, hij scheurt ok al een beetje bij de uitlaat poort,
maar omdat iedereen 4 als achtertandwiel heefd hoeft dat nog niet te betekenen dat ik dat ook moet doen
ik ga voor een tandwiel 13 doenen dan heb ik achter nog en 37,
wat zou ik daar het beste kunnen doen? mijn setup is 50cc, hoge druk kop, en een 16 mm en een snelle pijp
alvast bedankt
Dat zeg ik helemaal niet!!!!

Ik zeg alleen dat het mij handiger lijkt met vergelijken, en anderen kunnen je dan betere raad geven aangezien meestal alleen met voortandwiele gewisseld word!
Geplaatst: 24 jun 2007, 22:09
door jonnotje
okee dan
maar voor zit dus een 12, daar ga ik binnekort een 13 doen en achter ga ik denk in ipv een 37 een of 41 doen, dan trekt hij goed denk ik en hij gaat ook wel snel denk ik dan
maar eerst een andere cil.
Geplaatst: 25 jun 2007, 08:45
door Tombo
13/37 is vrij zwaar. Met een 50cc fs1 heb je kans dat 'ie dat 'ie dat niet trekt, ik rijd met 13/39 en met dikke tegenwind heeft hij moeite om in z'n 4 te komen.
Geplaatst: 25 jun 2007, 12:31
door jonnotje
dus is 13/41 wel een goede verhouding?
Geplaatst: 25 jun 2007, 13:32
door Tombo
misschien. Is afhankelijk van je setup en wat je zelf fijn vind rijden
Geplaatst: 29 jun 2007, 12:57
door jonnotje
lets try
Geplaatst: 10 jul 2007, 08:35
door occ1s
Hmmm ik heb nu de tandwielverhouding 12-39 (omdat hij in de 4 niet op toeren kwam met 13 voor).
Iemand nog andere suggesties voor mij wanneer dit niet gaat werken? Groter tandwieletje achter?!
Geplaatst: 10 jul 2007, 09:36
door jonnotje
13/39 is ook wel erg zwaar
ik zou dan eerder iets van 12/37 of 13/41 *Proberen*
ik had bijna alle tandwielverhoudingen berekent zodat je kan zien wat er allemaal kan:
zwaar
14/43 = 3.07
13/40 = 3.07
12/37 = 3.08
14/44 = 3.15
13/41 = 3.15
13/42 = 3.23
12/39 = 3.25
13/43 = 3.30
13/44 = 3.38
13/46 = 3.53
licht
Geplaatst: 10 jul 2007, 13:02
door occ1s
Maar wat betreft 12/39?
Trouwens, wat betekend zwaar en ligt?
Ligt is toch dat hij sloom optrekt maar de top hoger is en zwaar andersom?
Ik snap het niet meer xD
Geplaatst: 10 jul 2007, 13:07
door punkemon
denk aan racemotoren!=>groot tandwiel vanvoor=zwaar:hoge top
denk aan crosmotoren!=>groot tandwiel vanachter=licht:goede trekkracht
of zitk zelf verkeerd:)
Geplaatst: 10 jul 2007, 14:19
door jonnotje
punkemon schreef:denk aan racemotoren!=>groot tandwiel vanvoor=zwaar:hoge top
denk aan crosmotoren!=>groot tandwiel vanachter=licht:goede trekkracht
of zitk zelf verkeerd:)
klopt ja, als hij heel licht is trekt hij als de malle. als hij erg zwaar is heb je of een hoge top of een dip in ze 4
Geplaatst: 10 jul 2007, 14:56
door occ1s
Hmm okay goed, dus ik wil een hogere top, dus moet ik eigenlijk een groter tandwiel, maar dan zit ik met het probleem dat de brommer het niet kan trekken :S

Geplaatst: 11 jul 2007, 17:05
door edje
dus moet je meer vermogen zien te krijgen
