Pagina 20 van 37
Geplaatst: 03 jun 2012, 01:44
door 2taktdirk
Zelf maken want een klauwen bak daar is geen ruimte voor dus het word een trekspiebak .
Geplaatst: 03 jun 2012, 09:13
door allspeed
Real respect for your efforts. Over here one person is trying to adapt to 6 speed from rd80lc.
Geplaatst: 03 jun 2012, 09:19
door hans.m
Als je al een eigen carb en cilinder kan maken zal een 6-bak ook wel lukken
Weer interessant om te volgen, succes!
Geplaatst: 03 jun 2012, 10:24
door the_destroyers
Echt respect Dirk, ben benieuwd.
Wat voor uitlaat hangt hier eigenlijk onder?

Geplaatst: 03 jun 2012, 10:50
door hans.m
the_destroyers schreef: Wat voor uitlaat hangt hier eigenlijk onder?

Op laatste foto zie ik een hoge uitlaat. Maar misschien maakt Dirk zelf nog wel een uitlaat?

Geplaatst: 03 jun 2012, 10:55
door the_destroyers
Ik vond de foto's niet direct terug.
Maar idd, met een opmaat berekende uitlaat kan het zijn datie nog snelheid wint, of nog beter optrekt!

En het gaat nu al zo vlot allemaal!
Geplaatst: 03 jun 2012, 13:50
door 2taktdirk
Bladzijde 16 staat de uitlaat,standaard uitlaat en hij doet het er goed mee.
Uitlaat hoek is een 180 graden dus als dat een 200 graden zou worden dan zou er een axpansie onder kunnen maar dan moet er een powervalve klep in de cilinder gemaakt worden om hem onder en midden in te laten trekken.
Maar 200 graden zijn wegrace maten met veel gegil.
Geplaatst: 03 jun 2012, 14:16
door the_destroyers
2taktdirk schreef:Bladzijde 16 staat de uitlaat,standaard uitlaat en hij doet het er goed mee.
Uitlaat hoek is een 180 graden dus als dat een 200 graden zou worden dan zou er een axpansie onder kunnen maar dan moet er een powervalve klep in de cilinder gemaakt worden om hem onder en midden in te laten trekken.
Maar 200 graden zijn wegrace maten met veel gegil.
Over gelezen!
Maar idd, op de weg hou je beter de standaard uitlaat.
Geplaatst: 03 jun 2012, 14:49
door Tombo
allspeed schreef:Real respect for your efforts. Over here one person is trying to adapt to 6 speed from rd80lc.
Our member fs_ael is also trying to fit a 6 speed into a fizzy engine. I believe he's almost finished but he has some trouble alligning the axles right
Geplaatst: 03 jun 2012, 15:34
door 2taktdirk
Tja dat is ook moeilijk van een 80 de bak pakken en daar in krijgen.
een Rd 50 of 80 heeft de hart maat van de assen op 45 mm,daar begint het probleem want een fs1 en de fs80 4 bak hebben 47 mm.
Dus daar moet je van af en daarom kun je niks van de RD gebruiken,een klauwen 6 bak wil niet zo maar in het fs1 carter want je hebt ongeveer 65 mm breedte voor inbouwen en dat zou nog een aantal mm breeder kunnen maar dan houd het op,dus als je een klauwbak zou kunnen maken dan kun je er nog niet genoeg versnellingen in kwijt en dat wil een klein blokje graag die bovenin sjouwt ( veel versnellingen
Tenzij je koppel hebt dan kan het met minder maar een 50 of 60 cc bulkt niet van het koppel.
Daarom moet je van de klauwen af want die klauwen maken een tandwielset een stuk breeder,klauwen tandwielen zijn ook slecht voor rechtop staan stabiliteit ,lagering enzovoort .
een trekspie heeft dat niet omdat de tandwielen elkaar recht belasten kan de lagering smaller en omdat je geen klauwen hebt kan een set veel smaller en heb je ineens voor een 6 bak met de tandwielen 7mm breedt een smal geheel en dan heb je ineens de kans om in de fs1 carter iets te bouwen .
Geplaatst: 05 jul 2012, 13:47
door BJ
Hey 2taktdirk, toevallig al vooruitgang geboekt?
Geplaatst: 05 jul 2012, 16:34
door YamaSam
jaag hem nog wat af ja

Geplaatst: 05 jul 2012, 22:03
door 2taktdirk
Nee,ben bezig met m,n ander project een ypvs 380 met 70 pk aan het achterwiel,lange slag blok van gemaakt met alles er op en aan .
Vertelbare curve,s voor powervalve en onsteking ,direct inlaat in carter,losse vul koppen ,mikuni tm 30 powerjet,v- force 3 membranen,suzuki rgv voor en achterkant pppfffffffffffff en nog veel meer .
Maar dit is wat moeilijker goed aan de praat te maken.
Verder veel timmerwerk aan huis enzo ,maar de fs1 ga ik mee verder ald de druk een beetje van de ketel is.
Heb toevallig net een airsal zuiger van een puch in m,n handen met 44 mm boring,er moet een stabielere zuiger in zonder vensters.
Geplaatst: 05 jul 2012, 23:10
door mpro09
Dat project kan je hier ook wel kwijt

Geplaatst: 05 jul 2012, 23:15
door NIX
Ja, graag zelfs.