Pagina 20 van 99

Geplaatst: 17 nov 2008, 20:47
door Triforce
ik heb gelezen bij de luc foekema site dat een aangepaste 4p het goed doet, heeft een powerband van 7.500 t/m 10.000 staat er

Geplaatst: 17 nov 2008, 20:49
door ginofs1
Tombo schreef:Mss dat ik van de week ff die conus ga maken op school :P


maak jij er maar een paar, dan gaan we ze testen. :roll:
zelf geloof ik alleen in een op maat gemaakte pijp, om het maximale er uit te halen.
een homoet is een leuke goed koop standaard pijp, net als alle andere.
een pijpje op maat laten maken kost met berekenen wel 400 euro.
en voor elke cilinder of combinatie is het weer anders :evil:

Geplaatst: 17 nov 2008, 20:50
door Higherking
Triforce schreef:ik heb gelezen bij de luc foekema site dat een aangepaste 4p het goed doet, heeft een powerband van 7.500 t/m 10.000 staat er


er word er een voor me gemaakt in de kerstvakantie :D

Geplaatst: 17 nov 2008, 20:51
door Triforce
Higherking schreef:
Triforce schreef:ik heb gelezen bij de luc foekema site dat een aangepaste 4p het goed doet, heeft een powerband van 7.500 t/m 10.000 staat er


er word er een voor me gemaakt in de kerstvakantie :D


vet, op welke cil ga je hem uit proberen??

Geplaatst: 17 nov 2008, 20:52
door Higherking
ik rijd nu momenteel op eurocilindro/athena, met bewerkte uitlaatport,
rij ik 80/85 met homoet en daar komt die aangepaste homoet ook op.

Geplaatst: 17 nov 2008, 20:55
door Triforce
wat heb je aan die uitlaatpoort gedaan?? ik haalde met een andere athena 85 mee met een fs1 pijp

Geplaatst: 17 nov 2008, 20:55
door Tombo
ginofs1 schreef:
Tombo schreef:Mss dat ik van de week ff die conus ga maken op school :P


maak jij er maar een paar, dan gaan we ze testen. :roll:
zelf geloof ik alleen in een op maat gemaakte pijp, om het maximale er uit te halen.
een homoet is een leuke goed koop standaard pijp, net als alle andere.
een pijpje op maat laten maken kost met berekenen wel 400 euro.
en voor elke cilinder of combinatie is het weer anders :evil:

Zie PM voor meer info, ik geloof wel dat het goed werkt ;)

Geplaatst: 17 nov 2008, 20:56
door Higherking
ik heb hem alleen wat groter gemaakt. nog geen eens tot het maximaale,

maar ik had een oude biturbo, athena die haalde 85 met standaard pijp maar daar is het schroefdraad naar de klote.

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:00
door Triforce
ik moet mijn aangepaste athena nog even fine tunen, ik moet nog een goede uitlaat hebben ervoor en de ontsteking moet ik nog een beetje afstellen, ik heb nu een 160 lang sproeier erin zitten, heeft nu al een stuk meer kracht onderin, moet alleen nog zien als hij een beetje de toeren in wilt komen in zijn 4de versnelling

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:02
door mpro09
ginofs1 schreef:
Tombo schreef:Mss maak ik er idd wel 2, ff wat restmateriaal zoeken. Als gino ofzo hem er dan tussen wilt lassen bij jou, wil ik hem dan ook ff bij mij proberen :P


is goed kom maar gezellig langs, bier staat koud.
dan bakken we de boel weer aan elkaar, en gelijk samen met mpro testen, wie weet gaat hij dan wel sneller dan de
(snelste?) fs1 van het forum. :?


geen nood gino, je bent nog lang niet klaar :lol: :wink:

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:04
door Higherking
Triforce schreef:ik moet mijn aangepaste athena nog even fine tunen, ik moet nog een goede uitlaat hebben ervoor en de ontsteking moet ik nog een beetje afstellen, ik heb nu een 160 lang sproeier erin zitten, heeft nu al een stuk meer kracht onderin, moet alleen nog zien als hij een beetje de toeren in wilt komen in zijn 4de versnelling


wat heb jij presies veranderd aan die athena?
ik ben echt verslaaft aan toeren maken geweldig wat een kracht hij heeft.

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:07
door Triforce
ik heb de zij spoelers met 2mm verbreed richting de uitlaat, en de topspoelers met 1mm in een soort van "P" vorm, heeft een stuk meer kracht onderin hierdoor en bovenin, de toeren als hij stil staat doet hij echt enorm, alleen onder het rijden nog. misschien moet ik maar carbon membraam plaatjes ergens vandaan halen

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:13
door Tombo
Ja, toeren maken tijdens stilstaan kan ik ook wel mogelijk maken. Gewoon de uitlaatpoort 5mm omhoog halen, dat stelt niks voor :lol:
Hoe heb je de spoelpoorten bewerkt, heb je een haaks freesje dan?

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:34
door Triforce
dremel met een frees kop, zag er echt top uit, spoelpoorten mooi aan laten sluiten op de spoelkanalen, spoelkanalen ook gepolijst, de krukas holte licht gepolijst maar wel zo dat hij een beetje ruw is voor om een goed mengsel te behouden.

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:38
door Triforce
hier een paar foto's van hoe ik hem er eigenlijk wou uit laten zien:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo ziet een huygen cilinder eruit