Pagina 20 van 41

Geplaatst: 06 aug 2008, 00:37
door YamaSam
mpro09 schreef:vandaag trouwens nog even wat kijktuning gedaan :P en wat cilinders naast elkaar gelegd:

Afbeelding

Afbeelding
f5b
Afbeelding
z1
Afbeelding
fsimmi

hier zie je goed wat er zo anders is aan die Z1, de eindbocht van de spoelkanalen moet je es in't oog houden..
die immi maakt er een mooi kapelletje van, daar in die bocht

en de bredere uitlaatpoort van de f5b, die minderhoog staat en langere krachtslag geeft,
en de oorzaak van het "lekker onderin rijden, ... zonder al die gekte" :wink: -syndroom

Geplaatst: 06 aug 2008, 00:43
door Triforce
ik zal mijn Z1 nog wel eens een keer goede foto's van maken, die is nog gewoon 40mm die nog in een goede staat is

Geplaatst: 06 aug 2008, 00:52
door YamaSam
ik vond deze anders goed meevallen, die foto's,
door meerdere ongeveer in dezelfde stand op foto te nemen kan je dan mooi vergelijken..

het zal zoveel niet zijn als het toont, maar je moet op je scherm es een stift of zo,
op afstand tussen de spoelpoort, en de uitlaatpoort..
hoe kleinder die is, des te breder zijn dan gevolgelijk de poorten.

is er een fotograaf in de zaal? :)

of we schrijven een plan uit hoe je je cylinter vastlegt qua hoek op de foto..
anders worden de discuties over de hoeken en bochten echt zinloos vrees ik?
tvg:
Afbeelding

Geplaatst: 06 aug 2008, 00:53
door Triforce
ik zal proberen om de spoelpoorten te laten tonen en er recht boven op, want de uitlaat poort heeft ook een speciale form waardoor hij hoog toerig is plus de spoelpoorten zijn best breed

Geplaatst: 06 aug 2008, 01:00
door YamaSam
doen zou ik zeggen :wink:
Afbeelding

Geplaatst: 06 aug 2008, 09:17
door Tombo
Je kan denk ik beter timingen meten en die onderling vergelijken, ipv foto's. Foto's zijn niet echt exact ;) Dat wil ik binnenkort ook gaan doen.

Geplaatst: 06 aug 2008, 10:01
door YamaSam
timing zegt niks over de vorm van de poorten of de breedte ervan hé Tom..

de poorthoogte van mijn cylinders zijn allemaal gelijk, en geenéén rijdt hetzelfde :wink:

Geplaatst: 06 aug 2008, 10:15
door Tombo
Timing zegt wel veel over de rijdbaarheid en het karakter van de cilinder ;) Timingen hebben meer invloed dan het poortoppvervlak :o

Geplaatst: 06 aug 2008, 11:09
door YamaSam
Tombo schreef:Timing zegt wel veel over de rijdbaarheid en het karakter van de cilinder ;) Timingen hebben meer invloed dan het poortoppvervlak :o

:nerd: da's waar, maar bij gelijke timingen, én zelfs poortoppervlak, ben je dus nog niet uitgeklapt over je cylinder..

Geplaatst: 06 aug 2008, 11:58
door fs-ael
zeker niet nee, de spoel richtingen tellen ook mee

Geplaatst: 06 aug 2008, 13:58
door YamaSam
bij mijn weten zijn er een heleboel truukjes voor die richting,

mijn opzet is voorlopig van de zijspoelers eerder richting bougie te richten, en de topspoeler wat haakser naar het centrum van de kamer..

das idd rechter naar het uitlaatgat, en regelrecht verlies, ware het ni dat de zijspoelers bijna een mm vroeger opengaan dan de toppers.

mijn bedoeling daarmee is om de zijspoelers (of de wolken die eruitkomen tenminste,) te laten tegenelkaarbotsen op het moment dat de toppoort opengaat.
als het goedgaat krollen de twee inwaarts richting piston, vormen zo een dek,
waar dus de topspoeler op inspuit, ertegenaanbotst ahw. alles om de uitlaat droog te houden :wink:

..én met een fancy dubbele hoge pijp te kunnen rijden zonder dat je'r sproeier 380 in moet steken en een emmer onderhangen natuurlijk! :wink:

Geplaatst: 06 aug 2008, 14:07
door Andries
Hee Sam ik vroeg me af of je van die topspoelers niet gewoon 1 grote spoelpoort kan maken dus het stukje wand dat er nog tussen zit, weghalen of is dat juist niet goed?? Ik las van de week een paar van jouw topics door volgens mij had je het daar ook een keer over (ik meende ook in dit topic) als ik het goed begrepen heb??

Geplaatst: 06 aug 2008, 14:10
door YamaSam
Andriesfs1 schreef:Hee Sam ik vroeg me af of je van die topspoelers niet gewoon 1 grote spoelpoort kan maken dus het stukje wand dat er nog tussen zit, weghalen of is dat juist niet goed?? Ik las van de week een paar van jouw topics door volgens mij had je het daar ook een keer over (ik meende ook in dit topic) als ik het goed begrepen heb??

je kan beter twee poorten hebben, en die breder van de spijl weg maken,
helemaal bovenaan is een cruciale plaats voor het segment, veel zin om te happen daar, dus geen spijl én breder= killer..
bovendien zorgt de split voor het delen van de wolk, en het uitwijken van het dodelijk pad (rechtdoor) naar de uitlaatpoort..

kijk maar naar de hebocylinder hierboven gepost, die heeft een waaier van zijspoelers, en de ééndelige topspoeler is echt vrij beperkt ;)

Geplaatst: 06 aug 2008, 14:17
door Andries
ik zie het idd :) weet ik dat ook maar weer

Geplaatst: 06 aug 2008, 14:21
door YamaSam
moet je ook es letten op de uitlaatvlinder, en hoe die de zijspoelers overlapt,
dát zou met een fs1 imi ook nog wel es durven lukken :twisted:

kijk naar de richting van mijn bizarre uitlaatpoort, en gewoon wat lijnen doortrekken..
gecombineerd met het verhaal hierboven, en wat richting opwaarts van de zijpoorten ... :P