Pagina 19 van 37
Geplaatst: 15 jan 2012, 21:28
door Tombo
What about omdat het kan!
Geplaatst: 15 jan 2012, 23:13
door 2taktdirk
Omdat ik het deksel er voor wil hebben zodat je niks kan zien ,en omdat welke carb : ook in 20mm er niet oppast.
En omdat hij nu een 105 km gaat recht er op met 16mm en hij net niet lekker gaat met een tandje meer voor.
Wat is nu mooier dan dat iemand stomverbaast naar een fs1 kijkt die 105 draait met een vent er op van 1m93 en 95 kg en bijna 50 jaar oud, het is geen gezicht maar dat kan mij geen ....... schelen het gaat er om dat je lol hebt, wat een ander denkt daar heb je niks mee nodig.
.Dus met een 20mm meer kracht probeer te maken en dan een tand meer ( voor )en dan gaat ie 110 115 km.
Ik ben ook al heel lang aan het kijken hoe ik er een 6 bak in krijg want dat mist hij nu echt,hij krijst in z,n 5 maar alles blijft heel .
Trekspie is misschien nog te doen ,klauw is moeilijk.
Het blok zelf blijft ook koeler door de waterkoeling ,die luchtkoel cilinder geeft de warmte door aan het carter die word dan behoorlijk warm ,en dat kost stabiliteit daarom stort zo,n blokje in maar deze blijf tot 80 graden water temp goed draaien.
Okë tot kijk
Als de carb er op komt met schijfhuis dan haal ik het blok direct even los om alles te controleren.
Ook moet er nog een ander zuiger in omdat ik de speling in het begin te groot heb gehouden nu bij koude blok lawaait hij wat maar eenmaal warm is dat weg,dus daar is ook nog verbetering mogelijk.
Ach je hebt er heel veel lol van ,het is wel jammer dat ik te lang ben en te zwaar als er een jongen van 1m60 met 50 kg op zou rijden, tja dat zou een berg schelen.
Geplaatst: 16 jan 2012, 16:49
door marco
Zet Mpro er eens op als die klaar is dan weet je waar je fs1tje toe in staat is.
FS-ael is met een 6bak bezig in een fs1 blok.
Geplaatst: 16 jan 2012, 18:10
door mpro09
2taktdirk schreef:1m60 met 50 kg
hier voldoe zelfs ik niet aan

Geplaatst: 16 jan 2012, 18:17
door yamaha_fs1_2ru
Maar het kan je niet hard genoeg gaan
Geplaatst: 16 jan 2012, 18:19
door mpro09
er is wel een grens, maar die is nog niet gevonden

Geplaatst: 16 jan 2012, 19:55
door Niels
marco schreef:Zet Mpro er eens op als die klaar is dan weet je waar je fs1tje toe in staat is.
FS-ael is met een 6bak bezig in een fs1 blok.
Ik geloof dat daar iets met de bakuitlijning ofzo een beetje in de weg zat (?)
Dat komt wel mega nauwkeurig!
Geplaatst: 16 jan 2012, 20:07
door Triforce
Niels schreef:marco schreef:Zet Mpro er eens op als die klaar is dan weet je waar je fs1tje toe in staat is.
FS-ael is met een 6bak bezig in een fs1 blok.
Ik geloof dat daar iets met de bakuitlijning ofzo een beetje in de weg zat (?)
Dat komt wel mega nauwkeurig!
Die had volgens mij ook het blok intern bewerkt om de bak passend te maken
Geplaatst: 16 jan 2012, 20:09
door Laars
2taktdirk schreef:Wat is nu mooier dan dat iemand stomverbaast naar een fs1 kijkt die 105 draait met een vent er op van 1m93 en 95 kg en bijna 50 jaar oud, het is geen gezicht maar dat kan mij geen ....... schelen het gaat er om dat je lol hebt, wat een ander denkt daar heb je niks mee nodig.
Zo denk ik er nou ook over!!!
PS: Ik ben over de 50 en steek nog steeds mijn

vinger op naar de politie
Whoehaaaaaa

Geplaatst: 16 jan 2012, 20:17
door Triforce
Triforce schreef:Niels schreef:marco schreef:Zet Mpro er eens op als die klaar is dan weet je waar je fs1tje toe in staat is.
FS-ael is met een 6bak bezig in een fs1 blok.
Ik geloof dat daar iets met de bakuitlijning ofzo een beetje in de weg zat (?)
Dat komt wel mega nauwkeurig!
Die had volgens mij ook het blok intern bewerkt om de bak passend te maken
Hier de bewerking info en verder staan op de volgende pagina's wat foto's ervan
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... &start=225
Geplaatst: 16 jan 2012, 21:44
door 2taktdirk
Interesant die ombouw naar 6 bak.
Geplaatst: 20 jan 2012, 22:11
door fs-ael
Niels schreef:FS-ael is met een 6bak bezig in een fs1 blok.
Ik geloof dat daar iets met de bakuitlijning ofzo een beetje in de weg zat (?)
Dat komt wel mega nauwkeurig![/quote]
uitlijning is niks mis mee, de bediening van de schakelwals was het probleem.
Heel erg knap werk Dirk echt een kunstwerk, petje af. Het mooie vind ik dat hij zelfs op een fs1 carb. lijkt

Geplaatst: 30 mei 2012, 18:08
door joosie1234
Ik ben wel heel benieuwd, hoe gaat het hier mee?
Geplaatst: 03 jun 2012, 00:12
door 2taktdirk
Hoi ,project staat met de bouw van woning even stil maar dat komt wel weer op gang.
De carb ;is al ver en er ligt al weer een plan .
Ben aan het voorberijden om een 6 bak te bouwen ,het zal niet makkelijk zijn maar heb er al flink over nagedacht en wat ik wil bouwen moet gaan lukken .
Punt is dat de 5 bak te weinig is hij kan zat nog een versnelling aan ,hij trekt niet super hard op gewoon gewoon maar hij loopt hard omdat hij bovenin doorloopt en gewoon 100 tot 105 op de teller doet maar bij 90 wil ik nog een keer schakelen wat dus niet kan als je al in de 5 zit.
Punt is als ik 90 of tegen de 100 rijd dan heb ik mijn linker hand gewoon achter op de rug en zit ik er recht op dus dat moet anders ,het project is nog lang niet afgelopen.
De watekoeler heeft nu 1100 km gereden en er gaat niks stuk,en ik kan je zeggen hij krijgt op z,n kloote ik laat hem gewoon gillen langdurig volgas en het carter bliijft gewoon koel door de waterkoeling.
Oké geef me de tijd en wie weet heb ik straks een mooie configuratie blok met 6 bak waterkoeling klaar dat er een kans bestaat om een wegrace ,r FS1 te bouwen met een mooi frame en een 2e blok net zo als de 1e.
Die schijfinlaat is ook echt geweldig voor de fs1 ,er kan veel door als je het goed doet een membraan is maar klein van een fs1.
Groetjes van D
Geplaatst: 03 jun 2012, 00:16
door the_destroyers
Echt super.
Verbaasd me een beetje dat alles heel blijft, want je bereikt toch al snelheden waarvoor je iets serieus moet doen.
Maar zoveel te beter.
Ben benieuwd hoe je die 6bak gaat fixen.
Ga je uit van een bestaande 6bak en die inbouwen, of maak je terug alles zelf?
